Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Sub lis 01, 2022 02:43

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Odgovori  [ 19 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2
Autor Poruka
PostPostano: Pet sij 17, 2014 15:21 
Avatar korisnika

Pridružen: Čet tra 03, 2008 12:11
Postovi: 3567
U četvrtak, 16. siječnja 2014. održan je drugi ovogodišnji formativni susret za izvanredne služitelje pričesti Zagrebačke nadbiskupije. Susret je vodio vlč. Vlado Razum, koji je istaknuo kako smisao službe izvanrednih služitelja pričesti nije u dijeljenju dara pričesti, već u služenju zajednici. "Treba unaprijed istisnuti napast kojoj lako podlegnemo: biti viđen, biti važan u svojoj zajednici. Svaka služba zaređene ili nezaređene osobe već u svojem korijenu otkriva smisao i način vršenja, a to je služenje zajednici", rekao je vlč. Razum. Naglasio je kako niti sam Isus nije došao da bi bio služen, već da bi služio i time nam dao primjer koji trebamo slijediti.
Kod:
http://www.ika.hr/index.php?prikaz=vijest&ID=157138
http://www.ika.hr/index.php?prikaz=vijest&ID=157138

_________________
Neka je Milost Gospodina našeg sa svima nama.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri srp 23, 2014 09:20 

Pridružen: Uto srp 22, 2014 16:10
Postovi: 22
Barnaba je napisao/la:
U četvrtak, 16. siječnja 2014. održan je drugi ovogodišnji formativni susret za izvanredne služitelje pričesti Zagrebačke nadbiskupije. Susret je vodio vlč. Vlado Razum, koji je istaknuo kako smisao službe izvanrednih služitelja pričesti nije u dijeljenju dara pričesti, već u služenju zajednici. "Treba unaprijed istisnuti napast kojoj lako podlegnemo: biti viđen, biti važan u svojoj zajednici. Svaka služba zaređene ili nezaređene osobe već u svojem korijenu otkriva smisao i način vršenja, a to je služenje zajednici", rekao je vlč. Razum. Naglasio je kako niti sam Isus nije došao da bi bio služen, već da bi služio i time nam dao primjer koji trebamo slijediti.
Kod:
http://www.ika.hr/index.php?prikaz=vijest&ID=157138
http://www.ika.hr/index.php?prikaz=vijest&ID=157138


Osim što je ova praksa - devijacija, totalno groteskna i desakralizirajuća (jer ako svatko može raspolagati posvećenim česticama, a ne samo svećenik koji je za to ovlašten sakramentom svetog reda, onda je pitanje što sakralnoga tu više ostaje?), puno ljudi ne zna da je zapravo i protivna pozitivnim crkvenim odredbama. Iz upute Redemptionis sacramentum:

88. Samo ondje gdje to nalaže nužna situacija, izvanredni djelitelji, uz pridržavanje mjerodavnih pravila, mogu pomagati celebrirajućem svećeniku.

151. Samo u slučaju prave nužde na slavlju se liturgije može uzeti u obzir pomoć izvanrednih službenika. Ova pomoć nije predviđena kako bi se osiguralo potpunije sudjelovanje laika, već je prema svojoj naravi dodatna i privremena pomoć.

158. Izvanredni djelitelj svete Pričesti smije Pričest dijeliti samo onda kad nema svećenika ili đakona, kad je svećenik uslijed bolesti, poodmakle starosti ili nekoga drugog razloga spriječen, te ako je broj vjernika koji pristupaju Pričesti tako velik da bi se slavlje Mise previše odužilo. Isto je potrebno shvatiti tako da kratko produženje prema mjesnim navikama i običajima nije dostatan razlog.


http://zrno.wordpress.com/teoloske-teme ... ntum-2004/

Zanimalo bi me u kojoj od župa gdje dotični 'izvanredni djelitelji pričesti' djeluju ti uvjeti postoje? Gdje bi se to djeljenje pričesti bez njih odužilo više od 5-10 minuta, što recimo da jest 'kratko produženje' kako stoji u dokumentu? To je zapravo očit pokazatelj kako se revolucija u Crkvi provodi - ignorirajmo i kršimo propise toliko dok se te zlouporabe ne nametnu kao nešto 'normalno', pa će Sveta Stolica biti prisiljena odobriti ih. Isto je bilo i s pričesti na ruku, koja je počela kao zlouporaba, da bi onda papa dao neki maleni mig da se može odobriti, a na kraju je neposluhom i preplavila Crkvu. Kolegijalnost, odnosno princip jednakosti francuske revolucije transponiran na Crkvu, koja od Drugog vatikanskog prema priznanju jednog od glavnih koncilskih aktera i zastupnika progresivističke struje, kardinala Suenensa, zaista prolazi svoju francusku revoluciju.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri srp 23, 2014 10:33 

Pridružen: Pon lip 09, 2014 16:04
Postovi: 139
Hipolit je napisao/la:
Barnaba je napisao/la:
Zanimalo bi me u kojoj od župa gdje dotični 'izvanredni djelitelji pričesti' djeluju ti uvjeti postoje? Gdje bi se to djeljenje pričesti bez njih odužilo više od 5-10 minuta, što recimo da jest 'kratko produženje' kako stoji u dokumentu? To je zapravo očit pokazatelj kako se revolucija u Crkvi provodi - ignorirajmo i kršimo propise toliko dok se te zlouporabe ne nametnu kao nešto 'normalno', pa će Sveta Stolica biti prisiljena odobriti ih. Isto je bilo i s pričesti na ruku, koja je počela kao zlouporaba, da bi onda papa dao neki maleni mig da se može odobriti, a na kraju je neposluhom i preplavila Crkvu. Kolegijalnost, odnosno princip jednakosti francuske revolucije transponiran na Crkvu, koja od Drugog vatikanskog prema priznanju jednog od glavnih koncilskih aktera i zastupnika progresivističke struje, kardinala Suenensa, zaista prolazi svoju francusku revoluciju.


Slažem se, kod nas u župi časna sestra dijeli pričest iako je u crkvi 100-150 vjernika.
Mislim da nema potrebe da za time kad je župnik zdrav i sposoban stajati 5 minuta...


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri sij 14, 2015 19:58 

Pridružen: Čet lip 05, 2014 18:44
Postovi: 544
Kresimir Fly je napisao/la:
Hipolit je napisao/la:
Zanimalo bi me u kojoj od župa gdje dotični 'izvanredni djelitelji pričesti' djeluju ti uvjeti postoje? Gdje bi se to djeljenje pričesti bez njih odužilo više od 5-10 minuta, što recimo da jest 'kratko produženje' kako stoji u dokumentu? To je zapravo očit pokazatelj kako se revolucija u Crkvi provodi - ignorirajmo i kršimo propise toliko dok se te zlouporabe ne nametnu kao nešto 'normalno', pa će Sveta Stolica biti prisiljena odobriti ih. Isto je bilo i s pričesti na ruku, koja je počela kao zlouporaba, da bi onda papa dao neki maleni mig da se može odobriti, a na kraju je neposluhom i preplavila Crkvu. Kolegijalnost, odnosno princip jednakosti francuske revolucije transponiran na Crkvu, koja od Drugog vatikanskog prema priznanju jednog od glavnih koncilskih aktera i zastupnika progresivističke struje, kardinala Suenensa, zaista prolazi svoju francusku revoluciju.


Slažem se, kod nas u župi časna sestra dijeli pričest iako je u crkvi 100-150 vjernika.
Mislim da nema potrebe da za time kad je župnik zdrav i sposoban stajati 5 minuta...


Biskup Ivan Šaško kaže da bi kod izvanrednih djelitelja bilo loše "da se, zanemarujući redovitost, promiče izvanrednost."

http://www.glas-koncila.hr/index.php?op ... s_ID=11611

Ali, stvar je u tome da to nitko ne može imati pod nadzorom, kako i pod kojim uvjetima se to provodi, i jesu li "izvanredni" djelitelji zaista izvanredni, ili su unaprijeđeni u "redovne". Pogotovo u uvjetima gdje u mnogim župama župna vijeća nameću župnicima svoja viđenja u suprotnosti s crkvenim odredbama.

U svakom slučaju, mislim da je ta praksa loša, kao i svaki drugi pokušaj proboja demokracije u Crkvu.

P.S. Ispravio sam quote, koji je Hipolitove riječi stavio u usta Barnabi. Jako smiješno!

_________________
"U ovoj ciloj situaciji primjetio sam da se najteže nosu vjernici koji su privrženi nauku i tradiciji a u isto vrime sami sebi ne žele priznati da nešto ni u redu i kako spada, da Crkva puca po tašelima nego se prave da je sve u redu..."


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 19 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
cron
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr