Barnaba je napisao/la:
Hagioterapija je znanost koja proučava čovjekovu duhovnu dimenziju , patologiju duhovne duše , gdje u čovjeku nastaje zlo i razaranje njegove osobnosti i duhovne dimenzije, da bi otkrili uzrok tome i primjeniti pravu terapiju.
Rade Kumitkata je napisao/la:
Kod nas u Pravoslavnoj Crkvi, na bogoslovskom fakultetu, postoji predmet "pastirska psihologija", a i kod Rusa postoje rzne grupe hristijanskih naucnika koji u svojoj metodici lijecenja koriste iskustvo hristijanske Crkve! Objavljena je i otlicna knjiga"Terapija duse po Svetim Ocima" grupe ruskih pravoslavnih naucnika.
Složila bih se s time da je hagioterapija u širem smislu (= liječenje duha, duhovnih bolesti) nešto što već odavno postoji u Crkvi, jedino je novo što ju prof. Ivančić želi ogrnuti statusom znanosti, što je ili revolucionaran, hvalevrijedan ili pak možda uzaludan pokušaj.
Rezultata ima, ne želim reći da nema, mislim kao i većina vjernika koja je iskusila tu
znanstveno nedokazivu činjenicu da vjera liječi.
Kao što prof. kaže da su ljudski duh, tijelo i psiha neraskidivo povezani, otuda slijedi da se to izliječenje najprije se dogodi na duhovnom području, a onda čovjek može brže i lakše ozdraviti i tjelesno i psihosomatski…
Kod nas vjernika je to izliječenje čvrsto vezano uz
1) jaku svijest da Bog Otac postoji i brine za nas i za tijek životnih događaja,
2) također jaku svijest o sjedinjenju vlastite patnje s Kristovom mukom i raspećem,
3) te uz iskustvo Duha Svetoga koji obnavlja i sve čini novo.
Stoga, vjernik koji ima tu milost brzo zaključuje da jedini izlaz iz njegove patnje i bolesti jest u pomirenju s Bogom, Njegovom voljom i sjedinjenju svog duha s Duhom Svetim. Dakle, medicina, lijekovi i psihoanalize su sporedne. Božja milost je ta koja liječi.
To se često događa bez posrednika, a ako i koji posrednik svojom riječju, primjerom ili molitvom pomogne bolesniku on najčešće nije ni svjestan toga.
U hagioterapiji radi se, ako sam dobro shvatila, o konkretnom, znanstvenom obrazloženju tog „posredništva“ u duhovnom liječenju.
Barnaba je napisao/la:
Hagioterapija je namijenjena za sve ljude, i ateistima i pripadnicima svih religija.
Tu je prof Ivančić jako pažljiv u svojim terminima, jer hagioterapija, kako ju on objašnjava, nije uvođenje u religioznost, niti način katoličke evangelizacije, nego oblik liječenja ponuđen svim ljudima, pošto je duhovna sfera bitka zajednička svim ljudima. Zato se hagioterapeutski pristup kod ateista razlikuje od opisanog pristupa kod katolika. Profesor je jednom rekao da su već davno prestali s uvođenjem pacijenata u sakramentalni život jer to nije dalo rezultata na duhovnom području.
(Osobno to mi zvuči skandalozno, ali razumijem zašto…)Hagioterapeutski pristup dakle nije naviještanje Evanđelja, uvod u život Crkve, niti navještanje božanstva Isusa iz Nazareta. Hagioterapija je osvještavanje duha i izgradnja odnosa s Bogom koji je stvorio taj duh. Iako prof. kaže da je važna slika Boga koju pacijent nosi u sebi, i da je važno kakva je ta slika, on nije zamislio znanstvenu metodu "uvođenja u katolicizam" nego prvenstveno liječenja.
Citat:
Hagioterapija je nastala iz Katoličke crkve ali to nije molitvena terapija , niti kršćanska terapija , ona je prvenstveno prirodna terapija.
Ono što hagioterapija ne želi biti
(ponavljam riječi prof. Ivančića) to je još jedna grana alternativne medicine. U alternativi izliječenje ne ovisi o moralnim karakteristikama osobe koja liječi – u hagioterapiji je naprotiv važno kakvo je duhovno stanje hagioterapeuta.
Iako ima puno sličnosti s „duhovnom inteligencijom“ kako su je opisali Zohar i Marshall, hagioterapija nema veze sa svime što se u Americi nudi pod tim nazivom (spiritual intelligence), jer ako je nekim terapijama cilj, uz poboljšanje međuljudskih odnosa, i stvaranje „raja na zemlji“ onda hagioterapija nema previše veze s time.
Ona nije niti karizmatski oblik liječenja, ne polažu se ruke, niti nema obreda…
Citat:
Hagioterapija ima svoje korijene još tamo 70-ih, kada je na poziv blagopokojnog kardinala Kuharića započela evangelizacija putem seminara koje je vodio prof. Tomislav Ivančić. Kako se to produžilo trebalo je nekako to sustavno obraditi, jer smo susretali ljude psihički i tjelesno zdrave koje su imali bol duhovne naravi, tj. ljude koji nisu mogli oprostiti, pronaći smisao života i moralno živjeti.
Ovo što je opisano mislim da je plod dugogodišnjeg nasilnog istiskivanja Boga iz društvenog i javnog života, te tjeranje u privatnost i usađivanje u ljudima podsvjesni strah od javnog izražavanja vjere. Prevlast materijalizma i manjak duhovne snage.Smatram da je hagioterapija dobra stvar jer osim što u ljudima može probuditi iskonsku svijest o beskrajnosti duha i povjerenje u Boga, smisao zahvaljivanja i opraštanja, ljude koji su formalni vjernici ili pak one koji su zašli u neke patogene oblike religioznosti može vratiti k bitnome.
Citat:
Kakva su vaša iskustva s ovim vidom evangelizacije.
Evangelizacija?
Ako je evangelizacija „prvo naviještanje evanđelja pred nekršćanima kao i stalno ponavljanje poruke evanđelja u propovijedi, katehezi i liturgiji“, kao što kaže
don Ivica, onda mislim da hagioterapija nije u suštini uopće evangelizacija, nego prije svega možda priprema temelja, izgradnja baze za daljnju evangelizaciju.