Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Pet pro 14, 2018 09:49

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Odgovori  [ 72 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: Uto pro 16, 2014 10:41 

Pridružen: Sub vel 14, 2009 20:30
Postovi: 2092
KRIŽAR2 je napisao/la:
sara je napisao/la:
KRIŽAR2 je napisao/la:
da nauk Crkve jest ono što određuje Učiteljstvo kojemu je Krist povjerio vlast.


slažem se :!: sv. augustin i sv. toma su bili učiteljstvo crkve i odredili su nauk.
postavlja se pitanje kako je kasnije učiteljstvo moglo izmijeniti učenje ranijeg učiteljstva?
ovo je pitanje svih pitanja.

Ne, Učiteljstvo Crkve je zbor biskupa s papom na čelu.
Znaš kad bi malo proučavao Tomu i Augustina, našao bi tamo još ponešto što ne stoji. Zato se, lijepo, treba držati Katekizma Katoličke Crkve, a ne biti "free lancer" pa to proglašavati naukom Crkve.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto pro 16, 2014 10:47 

Pridružen: Pon pro 15, 2014 09:44
Postovi: 285
sara je napisao/la:
[Ne, Učiteljstvo Crkve je zbor biskupa s papom na čelu.
Znaš kad bi malo proučavao Tomu i Augustina, našao bi tamo još ponešto što ne stoji. Zato se, lijepo, treba držati Katekizma Katoličke Crkve, a ne biti "free lancer" pa to proglašavati naukom Crkve.


zbor biskupa? pa koliko ja vidim, u prvim stoljećima je zbor biskupa bio vrlo jedinstven u osudi spolnih odnosa koji ne idu za začećem da bi u zadnjem stoljeću zbor biskupa odlučio nešto potpuno drugo.
kako je to moguće? ako je odluka zbora biskupa - svetinja, kako onda jedan drugi zbor biskupa može difamirati tj. odbaciti odluku prijašnjeg zbora biskupa u sastavu: St. Clement of Alexandria (c. 195 A.D.), Athenagoras the Athenian (c. 175 A.D.), St. Caesarius of Arles, St. Ambrose (c. 340-397)?


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto pro 16, 2014 10:58 

Pridružen: Pon pro 15, 2014 09:44
Postovi: 285
po meni je najjači argument protiv teologija tijela - Sveta Brigita Švedska. svetica čije su monumentalne objave dovele do toga da su molitve sv. Brigite - najpopularnije molitve u cijelom katoličkom svijetu u povijesti. ta žena je imala toliki duhovni autoritet da je čak išla papi u Avignon da mu prenese Gospinu poruku u kojoj Djevica prijeti da će ga zadesiti smrt u roku 3 dana ako se ne vrati u Rim. što se i desilo, papa je umro 3 .dan jer se iz straha odbio vratiti u Rim!!!
u tim istim objavama, sv. Brigita je imala viziju u kojoj je jedan čovjek bio spašen od pakla jer se po savjetu svećenika nije seksao sa ženom u njezinoj trudnoći! a danas u 21. stoljeću se tvrdi nešto dijametralno suprotno!

e, to je najveća tragedija naše crkve! :cry:


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto pro 16, 2014 12:21 

Pridružen: Sub vel 14, 2009 20:30
Postovi: 2092
KRIŽAR2 je napisao/la:
sara je napisao/la:
[Ne, Učiteljstvo Crkve je zbor biskupa s papom na čelu.
Znaš kad bi malo proučavao Tomu i Augustina, našao bi tamo još ponešto što ne stoji. Zato se, lijepo, treba držati Katekizma Katoličke Crkve, a ne biti "free lancer" pa to proglašavati naukom Crkve.


zbor biskupa? pa koliko ja vidim, u prvim stoljećima je zbor biskupa bio vrlo jedinstven u osudi spolnih odnosa koji ne idu za začećem da bi u zadnjem stoljeću zbor biskupa odlučio nešto potpuno drugo.
kako je to moguće? ako je odluka zbora biskupa - svetinja, kako onda jedan drugi zbor biskupa može difamirati tj. odbaciti odluku prijašnjeg zbora biskupa u sastavu: St. Clement of Alexandria (c. 195 A.D.), Athenagoras the Athenian (c. 175 A.D.), St. Caesarius of Arles, St. Ambrose (c. 340-397)?

Ma ti uistinu ne znaš što je Učiteljstvo! Kako si uspio povezati ove biskupe međusobno, osim što si našao nešto što se slaže s tvojim idejama, a i valjalo bi točno vidjeti što pišu i u kojem kontekstu.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto pro 16, 2014 15:47 
Avatar korisnika

Pridružen: Pon sij 27, 2014 17:53
Postovi: 565
KRIŽAR2 je napisao/la:
...svetica čije su monumentalne objave...

koliko znam, nitko nije dužan vjerovati u privatne objave. :;

_________________
........xxxx
........xxxx
....xxxxxxxxxx
....xxxxxxxxxx
........xxxx
........xxxx
....xxxxxxxxxx
....xxxxxxxxxx
........xxxx
........xxxx
Lista gnjavatora:
Dux - 11.8.2015.-11.8.2017.
srbki (hrki) - 12.8.2015.-12.8.9999.
CarolusRex - 27.7.2016.-27.7.9999.
crusader - 19.10.2016.-19.10.9999.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri pro 31, 2014 00:31 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 1780
KRIŽAR2 je napisao/la:
ja doista nisam griješio kada sam imao spolne odnose sa ženom za vrijeme njezine trudnoće jer nisam bio upoznat sa autentičnim naukom, ali nakon što sam pročitao izjave svetaca, više nemam opravdanja... (...)
ako razum shvaća da je dijete već začeto, onda je spolni odnos u trudnoći sa ženom potpuno promašen. a definicija grijeha jest da je grijeh - promašen cilj. (...) suzdržavajmo se od seksa u trudnoći! "


Ako misliš da imaš grijeh, najbolje ga je ispovijediti konkretno pred svećenikom, umjesto da sam odlučuješ što je grijeh odnosno što nije grijeh. Nauk Katoličke Crkve je jasan, bračno sjedinjenje je dozvoljeno bilo u plodne ili neplodne dane, a isto vrijedi i za razdoblje trudnoće. Bračno sjedinjenje u neplodnom razdoblju odnosno trudnoći nije "potpuno promašeno" kako navodiš, jer svrha bračnog sjedinjenja nije samo prokreacija:
"Sjedinjenjem supružnika ostvaruje se dvostruki cilj ženidbe: dobro samih supružnika i prenošenje života. Ta se dva značenja ili vrijednosti ženidbe ne mogu odvojiti a da se ne oslabi duhovni život ženidbenih drugova i kompromitiraju dobra braka i budućnost obitelji." (KKC 2363)
Čak su i na protucrkvenoj stranici koju si naveo napisali ispravak krivih tvrdnji koje si preuzeo, te u tom ispravku naveli da nema službenog Crkvenog učenja da je sjedinjenje za vrijeme trudnoće grijeh.
A Crkva je naprotiv definirala da je dopušteno sjedinjenje u braku i u vrijeme kada žena ne može ostati trudna ili kada je netko od bračnih drugova neplodan:
"Niti se smatra da djeluju protiv prirode oni koji u braku koriste svoje pravo na pravilan način, iako se zbog prirodnih razloga bilo vremena ili nekih nedostataka, novi život ne može prenijeti. Jer u braku, kao i u korištenju bračnih prava postoje i sekundarni ciljevi, poput uzajamne potpore, njegovanja uzajamne ljubavi, i stišavanja strasti koji mužu i ženi nisu zabranjeni uzeti u obzir, sve dok su podređeni primarnom cilju i sve dok je očuvana svojstvena priroda čina." (Casti Connubii 59)

KRIŽAR2 je napisao/la:
očito da je došlo do nekakvog zastranjenja, aberacije u crkvenom nauku i da se onaj koji se drži nauka sv. augustina, sv. tome., bl. ane katarine emmerich ne može nazivati apostatom ili buntovnikom već se to jedino može nazivati onaj koji je odbacio stari nauk i prigrlio novi.(...)
iako je stranica doista sporna i pomalo ekstremistička, ove izjave svetaca i crkvenih naučitelja su doista autentične."


Nije došlo do zastranjenja u katoličkom nauku, Crkva nikada nije ni definirala da je sjedinjenje u neplodnim razdobljima grijeh. Kod ranih crkvenih otaca postojalo je prenaglašavanje samo jednog, prokreativnog vida bračnog čina, vezano uz tadašnja društvenih zbivanja, djelom i kao odgovor na manihejske i gnostičke toerije koje su obezvrjeđivale ženidbu. No ipak nije izostavljen cjeloviti smisao bračnog čina.
Na stranicama koje si uzeo kao izvor stavljeni su citati koji su onda tumačeni izvan konteksta kako bi se katolički nauk prikazao pogrešnim, a sve pape od Pavla VI antipapama.
Nauprot tome, Tradicija se stoljećima pozivala na sv. Augustina i njegov nauk o "tri ženidbena dobra" koji čine: vjernost i jedinstvo (fides), djeca (proles) i i nerazrješivost (sakramentum). To sve do danas predstavlja zaokruženi nauk o braku i ostaje temelj katoličkog učenja.
No nije sve što je napisao Augustin ili drugi oci dio Crkvenog nauka. Augustin je u ranim danima bio sljedbenik maniheizma, te je učio da su svi seksualni odnosi, čak i za pronatalitetne svrhe, zlo i treba ih izbjegavati. Kasnije je odbacio takvo omalovažavanje braka, te je počeo naučavati da brak nije zlo, već dobro, iako manje dobro nego izbor djevičanstva.
No Augustin je osim vrijednosti prokreacije u braku naučavao i o drugom smislu braka, tumačeći poslanicu Korinćanima:
"Muž neka vrši dužnost prema ženi, a tako i žena prema mužu. Žena nije gospodar svoga tijela, nego muž, a tako ni muž nije gospodar svoga tijela, nego žena. Ne uskraćujte se jedno drugome, osim po dogovoru, povremeno, da se posvetite molitvi pa se opet združite da vas Sotona ne bi napastovao zbog vaše neizdržljivosti." (1 Kor 7, 3-5)
Augustin o tome piše: "Što ako bi netko rekao, "Želim se suzdržavati, ja više ne želim ženu"? Ne možeš to učiniti. Što ako ti to želiš, a ona ne? Hoće li ona postati bludnica zbog tvoje suzdržljivosti? Ako se uda za drugoga, dok si još uvijek živ, ona će počiniti preljub. Bog ne želi protutežu takvog gubitka takvim dobitkom. Ispuni dug (dužnost)! Čak ako ti to ne zahtijevaš, ispuni! Bog će to pripisati tvom savršenom posvećenju, ako ne zahtjevaš što ti duguje, već samo ispunjaš ono što duguješ svojoj ženi."
Odnosno kasnije pojašnjava: "Jer to nije zahtijevano iz požude, već se isplaćuje iz milosrđa".

Jedan bračni drug nema pravo sam odlučivati o suzdržavanju od odnosa, jer "nije gospodar svoga tijela".
S druge strane postoji vrijeme u trudnoći kao i poslije trudnoće kada se mora uzdržavati od odnosa, iz medicinskih razloga, a ne zato što je žena neplodna. Tko bi svjesno unatoč medicinskim problemima inzistirao na odnosu činio bi zasigurno grijeh, ili ako traži odnos samo iz požude a ne iz ljubavi. Ali isto tako ako takvih zapreka nema, Crkva naučava da je u neplodnom periodu bračno sjedinjenje dozvoljeno jer osim smisla prokreacije, postoji i drugi smisao braka, sjedinjenje koje je na pomoć bračnog zajedništva. Dakle, umjesto protucrkvenih tekstova treba s povjerenjem slušati što naučava KC kako ne bi zapali u zabludu.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri pro 31, 2014 09:46 

Pridružen: Pon pro 15, 2014 09:44
Postovi: 285
dobro, uzmimo za istinu da se sv. Augustin predomislio i u kasnijoj fazi promijenio mišljenje.
što ćemo sa ostalim svecima iz teksta? što ćemo sa sv. Brigitom čije su objave epohalno djelo katoličke mistike, koja je imala viđenje da je čovjek bio spašen od pakla jer se suzdržavao od bračnog sjedinjenja u trudnoći. što ćemo sa blaženom annom katarinom emmerich koja svjedoči da dijete prima negativne duhovne impulse ukoliko mu se roditelji "bračno sjedinjuju" u trudnoći? nema te egzegeze koja može to pobit ili razvodnit.
ne mora bit da je taj čin smrtni grijeh ali da duhovno negativno utječe na čovjeka - svakako...


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri pro 31, 2014 10:59 

Pridružen: Pon pro 15, 2014 09:44
Postovi: 285
osim toga treba razlikovati neplodne dane kao takve i trudnoću.
u neplodne dane ili čak ako je žena trajno neplodna, muž ima pravo i dužnost imati s njom odnose i moliti za čudo Božje da se dijete začme. dok se u trudnoći čudo ni teoretski ne može desiti obzirom da se već desilo i žena je trudna. zasijano polje se više ne sije nego se čeka da proklija. to nam razum govori a razum je kršćaninu iznad niskih poriva i pobuda tijela.
zapitajmo se zašto se Presveta Djevica Marija nije nikad "bračno sjedinjavala" sa svojim zaručnikom Josipom a opet su se više voljeli od iti jednog bračnog para koji se non stop "sjedinjavaju".
zašto su sveci trapili tijela, zašto su činili pokore?? zato što je po istočnom grijehu tijelo postalo jače od duha, jače od razuma pa ga je trebalo oslabiti. isto vrijedi i u braku. treba biti suzdržljiv, umjeren i uvijek ići za ciljem tjelesnosti a to je nastanak novog života. dok je ljubav čisto duhovna i muž i žena ako žele biti duhovni i više se voljeti, moraju slabiti tijelo a ne udovoljavati njegovim niskih porivima...


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri pro 31, 2014 11:07 
Avatar korisnika

Pridružen: Pon sij 27, 2014 17:53
Postovi: 565
KRIŽAR2 je napisao/la:
što ćemo sa sv. Brigitom čije su objave epohalno djelo katoličke mistike, koja je imala viđenje da je čovjek bio spašen od pakla jer se suzdržavao od bračnog sjedinjenja u trudnoći...

nije nitko dužan vjerovati u to.
Citat:
Upravo u tom kontekstu mora se gledati i razmišljati i o svim privatnim objavama i privatnim ukazanjima koja spominjete, uključujući i ona Marije Valtorte i s. Marije Agredske. Ona nisu bogohulna, ali nisu ni za vjernike obvezujuća; ona su svjedočanstvo privatnoga, osobnoga doživljaja i ukazanja. Vjernici, znači, u njih ne moraju vjerovati, jer su dužni vjerovati samo »Bogu objavitelju« kojemu »treba odgovoriti 'poslušnom vjerom' (Rim 16, 26; usp. Rim 1, 6; 2 Kor 10, 5-6) kojom čovjek čitava sebe slobodno Bogu izručuje stavljajući na raspolaganje 'Bogu objavitelju potpuno i odano služenje uma i volje' i dajući slobodan pristanak objavi koju je On dao« (Dei Verbum, 5).

Izvor: http://www.glas-koncila.hr/index.php?op ... s_ID=13812

_________________
........xxxx
........xxxx
....xxxxxxxxxx
....xxxxxxxxxx
........xxxx
........xxxx
....xxxxxxxxxx
....xxxxxxxxxx
........xxxx
........xxxx
Lista gnjavatora:
Dux - 11.8.2015.-11.8.2017.
srbki (hrki) - 12.8.2015.-12.8.9999.
CarolusRex - 27.7.2016.-27.7.9999.
crusader - 19.10.2016.-19.10.9999.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri pro 31, 2014 11:17 

Pridružen: Pon pro 15, 2014 09:44
Postovi: 285
"nitko nije dužan vjerovati u to" je pravnička fraza, fiškalska koja suštinski ne govori ništa.
ja osobno vjerujem u objave sv. brigite kao i milijuni katolika. a ako nešto vjerujem onda i živim po tome.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri pro 31, 2014 11:45 

Pridružen: Pon pro 15, 2014 09:44
Postovi: 285
evo jedan vrlo lijepi ulomak sv. Brigite koji govori o kršćanskoj askezi koja se traži i u braku!

"Uskraćivanje i potpuno odricanje od vlastite volje vodit će u Moju ljubav, dok će tjelesna požuda i čovjekova vlastita volja voditi u ljubav svijeta. Nekim ljudima Moja se ljubav čini teškom poput olova, jer kad bi trebali postiti ili bdjeti služeći mi ili zadržati svoje tijelo od grešnih žudnji, osjećaju se kao da nose teško olovo. I ako trebaju čuti riječi ili uvrede, misle da je teško i pretjerano, ili ako moraju provesti vrijeme u čistoći ili molitvi, to im je kao da sjede između oštrica ili rogova te svakog trenutka brinu.

Onaj tko želi ostati u Mojoj ljubavi, prvo treba početi podizati teret i okretati ga, odnosno, treba nastojati činiti dobro kroz svoju dobru volju i stalno nastojanje. Onda on treba postupno podizati teret, odnosno činiti dobro koje može činiti, razmišljajući u sebi: 'Ovo mogu dobro učiniti ako mi Bog dade svoju pomoć i milost.' Tada može ustrajati u poslu koji je započeo i s velikom radošću nositi teret koji mu je prije izgledao težak pa će mu se tako svaka teškoća u postu i bdijenju uoči blagdana, ili bilo koja druga teškoća, činiti lakom poput pera.

Moji se prijatelji odmaraju na takvom mjestu koje opakima i lijenima izgleda kao da je okruženo oštricama i rogovima, ali za Moje prijatelje to je mjesto najvećeg mira i meko poput ruža. Ispravan put u tu riznicu jest odricati se i prezirati svoju vlastitu volju, što se događa kad čovjek razmatra Moju patnju i Moju ljubav te mu nije stalo do njegove vlastite volje ili požude, već joj se odupire svom svojom snagom i moći i stalno stremi stvarima koje su više i bolje. I premda je ovaj put u određenoj mjeri težak na početku, kroz ustrajnost donosi toliko zadovoljstva da stvari koje su prije izgledale neizdržive postaju vrlo lake, tako da čovjek s pravom može sebi reći: 'Jaram i rad Božji dobar je i sladak.' "


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri pro 31, 2014 12:13 

Pridružen: Pon lip 09, 2014 16:04
Postovi: 139
Teška je tema za kraj godine...
Uzdržavanje od spolnih odnosa u braku je blesavo, osim ako je neki medicinski ili kakav drugi problem, no i nije tako rijetko kako ljudi misle.
Ako se tvoja žena ili muž izjasne da im baš i nije do toga, potrebno je to uvažiti, a svoje uzdržavanje posvetiti na veću slavu Božju ili slično.
Jedino se tako može biti kako treba!
I može se bez toga.... nije lako, no čovjek nauči da nam je namjenjeno da nosimo različite oblike križa...


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri pro 31, 2014 12:41 
Avatar korisnika

Pridružen: Pon sij 27, 2014 17:53
Postovi: 565
KRIŽAR2 je napisao/la:
"nitko nije dužan vjerovati u to" je pravnička fraza, fiškalska koja suštinski ne govori ništa.

pravnička fraza izrečena od Crkve :!: Neposlušnost je od sotone pa mi je jasno odakle taj stav da je grijeh imati spolni odnos tijekom trudnoće :wink:

_________________
........xxxx
........xxxx
....xxxxxxxxxx
....xxxxxxxxxx
........xxxx
........xxxx
....xxxxxxxxxx
....xxxxxxxxxx
........xxxx
........xxxx
Lista gnjavatora:
Dux - 11.8.2015.-11.8.2017.
srbki (hrki) - 12.8.2015.-12.8.9999.
CarolusRex - 27.7.2016.-27.7.9999.
crusader - 19.10.2016.-19.10.9999.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Ned sij 04, 2015 23:51 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 1780
KRIŽAR2 je napisao/la:
dobro, uzmimo za istinu da se sv. Augustin predomislio i u kasnijoj fazi promijenio mišljenje.
što ćemo sa ostalim svecima iz teksta? što ćemo sa sv. Brigitom čije su objave epohalno djelo katoličke mistike, koja je imala viđenje da je čovjek bio spašen od pakla jer se suzdržavao od bračnog sjedinjenja u trudnoći. što ćemo sa blaženom annom katarinom emmerich koja svjedoči da dijete prima negativne duhovne impulse ukoliko mu se roditelji "bračno sjedinjuju" u trudnoći? nema te egzegeze koja može to pobit ili razvodnit.
ne mora bit da je taj čin smrtni grijeh ali da duhovno negativno utječe na čovjeka - svakako...

Crkva ne uči da sjedinjenje u trudnoći (ili bilo kom drugom vremenu) duhovno negativno utječe na čovjeka, pa da bi se iz tih razloga moralo apstinirati. Naprotiv, poslanica Korinćanima navodi da općenito duže uskraćivanje u braku nije nešto poželjno:
"Ne uskraćujte se jedno drugome, osim po dogovoru, povremeno, da se posvetite molitvi pa se opet združite da vas Sotona ne bi napastovao zbog vaše neizdržljivosti."
Jer svrha bračnog čina nije samo prokreacija, to su unatoč prenaglašavanju pisali i crkveni oci.
Sv. Augustin se u 4. st. borio s dualizmom, učenjem da je duša dobra, a tijelo zlo. Za Augustina je bračni čin iz požude bio uvijek grešan, i samo prokreacija je bila iskupljenje tog grijeha, ali sjedinjenje iz milosrđa (ljubavi) a ne iz požude je ipak bila vrlina. Zato i u neplodnim danima sjedinjenje za Augustina ima svoju ulogu na pomoć braku, konkretno on govori o stišavanju strasti kako je poslije definirano i u Crkvenom učenju. Što se tiče drugih otaca, Augustin je imao glavni utjecaj na sve učitelje zapadnog kršćanstva i većina je preuzela njegove ideje.

Za razliku od crkvenog učenja, privatne objave nisu obvezujuće, no ako osobno vjeruješ u objave sv. Brigite, ne možeš ih zato tumačiti kako ti paše, u kontekstu van nauka Crkve. Sad vidim da smo već imali temu u objavama sv. Brigite, tada su se javili upravo sa te iste protucrkvene stranice, tražeći prijevod na hrvatski, a zapravo iskorištavaju ime sv. Brigite za svoje ideje.
Citat koji su naveli uopće nisam našao u objavama sv. Brigite dostupnim na internetu, pa ne znam koji bi mogao bio kontekst. Vizija ove druge mističarke isto se može svakako tumačiti, ti si recimo proizvoljno protumačio da nema štetnih impulsa ako ne znaš za trudnoću. A u svakom slučaju negativni duhovni impulsi ne mogu proizaći iz ljubavi, i bez obzira što vjeruješ u te objave, ne možeš ih tumačiti proizvoljno da na kraju napraviš neku novu vjeru. Prema nauku Crkve sjedinjenje u trudnoći i bilo kom drugom periodu nije zabranjeno.

KRIŽAR2 je napisao/la:
osim toga treba razlikovati neplodne dane kao takve i trudnoću.
u neplodne dane ili čak ako je žena trajno neplodna, muž ima pravo i dužnost imati s njom odnose i moliti za čudo Božje da se dijete začme. dok se u trudnoći čudo ni teoretski ne može desiti obzirom da se već desilo i žena je trudna.


To uopće nije učenje Crkve. Nije sjedinjenje u neplodnim razdobljima dozvoljeno zato jer se može desiti čudo pa da dođe do plodnosti, nego Crkva uči da nije jedini smisao bračnog čina prokreacija, već je druga svrha bračnog sjedinjenja na pomoć bračnom zajedništvu. Upravo to je razlog zašto je sjedinjenje dozvoljeno i u neplodnim vremenima, a i prirodno po Božjoj zamisli ne donosi svako sjedinjenje potomstvo.
Nema vremena poput razdoblja trudnoće, vremena nakon menopauze, ili bilo kojih dana koji su neplodni u kojima bi se trebalo biti u apstinenciji, osim ako se oboje slože i za to imaju razlog.
Još jednom ću napomenuti da čitanjem protucrkvenih stranica lako padnemo u zabludu umjesto da slušamo nauk Crkve.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Ned svi 24, 2015 20:07 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 2844
Pročitala sam temu "Privatni nauk o bračnom moralu" i ostalo je štošta nejasno.
Križar2 kaže da suzdržavanje u plodne dane nije isto što i kršćanska askeza. Tu je potpuno u pravu.
U prvome je jedini cilj odricanja - izbjegavanje plodnosti, a u askezi je cilj duhovno sjedinjenje s Bogom i rast u Božjoj ljubavi.
A sjetilna i duhovna ljubav jedna su drugoj suprotne.
Sv. Pavao nigdje ne uzdiže tjelesni užitak na razinu svetosti (kao što je to slučaj u "new age" duhovnosti), nego ga gotovo uvijek spominje u kontekstu napastovanja Sotone.

Ako je Učiteljstvo proglasilo suzdržavanje u plodne dane moralno dopuštenim (pod pritiskom javnosti zbog šireg korištenja kontracepcije), ono sigurno nije namjeravalo umanjiti vrijednost kršćanske askeze, pogotovo zato što su i neki sveci koji su živjeli u zaista dobrom braku uvijek to isticali kao put k Bogu (uključujući i sv. Brigitu Švedsku).

Dok kod nekih suzdržavanje u plodne dane čak i može uključivati askezu, u većini slučajeva je to kod drugih vrlo moralno upitno i slično "postu" koji provodi neka manekenka želeći vitak izgled i da se svidi drugima. To naravno nije post koji je Bogu po volji. Bitna je nakana, a bitna je i duhovna strana nekog odricanja.


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 72 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5  Sljedeće

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr