Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Čet ožu 20, 2025 12:29

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Odgovori  [ 27 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: Pon lip 01, 2015 18:57 

Pridružen: Pon lip 01, 2015 17:55
Postovi: 3
Dobar dan!
Ja sam odrasla i vaspitana sam po Pravoslavlju. Oduvek me je zanimala razlika izmedju Pravoslavlja i Katolicizma.
Cesto sam zapocinjala razgovore o tome sa nasim svestenicima. Naravno, odgovarali su na svako moje pitane ali ja ne znam da li su ti oodgovori tacni. Ne kazem da su me lagali. Jednostavno svet je takav da vecinu stvari koju saznamo je netacna, mozda su i oni pogresno informisani.
Moze li mi neko pojasniti malo razliku izmedju vas i nas?
Nemojte se uvrediti na ovo moje "vas i nas"- znam da smo pred Bogom svi jednaki.
Hvala unapred!


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon lip 01, 2015 19:27 

Pridružen: Sub vel 14, 2009 20:30
Postovi: 2092
Dobar dan!
Ja sam odrasla i vaspitana sam po Pravoslavlju. Oduvek me je zanimala razlika izmedju Pravoslavlja i Katolicizma.
Cesto sam zapocinjala razgovore o tome sa nasim svestenicima. Naravno, odgovarali su na svako moje pitane ali ja ne znam da li su ti oodgovori tacni. Ne kazem da su me lagali. Jednostavno svet je takav da vecinu stvari koju saznamo je netacna, mozda su i oni pogresno informisani.
Moze li mi neko pojasniti malo razliku izmedju vas i nas?
Nemojte se uvrediti na ovo moje "vas i nas"- znam da smo pred Bogom svi jednaki.
Hvala unapred!

Teološke razlike su: pitanje primata pape, odnosno rimskog biskupa - većina pravoslavnih teologa priznaje primat u časti, ali ne i u vlasti; zatim pitanje koje se odnosi na Vjerovanje carigradsko-nicejsko - izlazi li Duh Sveti od Oca po Sinu ili od Oca i Sina i pitanje čistilišta. Razlike u tradiciji i disciplini su poprilične. No, još uvijek ima puno toga što je zajedničko. Samo vrlo teško je to sve točno navoditi i objašnjavati. Nažalost, s vremenom sam dosta kratka pa bi bilo lijepo da se ovom odgovoru još netko priključi.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto lip 02, 2015 23:57 

Pridružen: Pon lip 01, 2015 17:55
Postovi: 3
Hvala Vam puno na izdvojenom vremenu! :)


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri lip 03, 2015 19:12 

Pridružen: Čet lip 05, 2014 18:44
Postovi: 544
Dobar dan!
Ja sam odrasla i vaspitana sam po Pravoslavlju. Oduvek me je zanimala razlika izmedju Pravoslavlja i Katolicizma.
Cesto sam zapocinjala razgovore o tome sa nasim svestenicima. Naravno, odgovarali su na svako moje pitane ali ja ne znam da li su ti oodgovori tacni. Ne kazem da su me lagali. Jednostavno svet je takav da vecinu stvari koju saznamo je netacna, mozda su i oni pogresno informisani.
Moze li mi neko pojasniti malo razliku izmedju vas i nas?
Nemojte se uvrediti na ovo moje "vas i nas"- znam da smo pred Bogom svi jednaki.
Hvala unapred!


Neki smatraju da je glavna razlika između katolicizma i pravoslavlja u raskolu između pravoslavlja i novaca. To svakako vrijedi za razdoblje nakon turskog osvajanja Balkana i tatarskog osvajanja Rusije, dok je prije bilo obrnuto. A onda su došli protestanti i sve nas bacili na koljena.

Postoje i važnije razlike. U teologiji katolicizam tumači teološke stvarnosti i na racionalnoj razini, dok pravoslavna teologija, izuzevši Kristologije, uglavnom ne ide u tom pravcu. Npr. skolastika i tomizam tehnički precizno, logičkim postupkom s precizno definiranim pojmovima, izlaže vjerske istine tako da budu shvatljive čovjeku kao racionalnom biću, ne zanemarujući to da one u sebi nose i viši značaj koji je ljudima nedostižan. Pravoslavna teologija promatra svijet više kao ikonu, sliku, pa zato razlikovanje između npr. vidljivog i sekundarnog u odnosu prema nevidljivom i bitnom nije potrebno toliko izoštriti. To najviše dolazi do izraza kod nauka o Pričesti; katolicizam to racionalnim pojmovima objašnjava kao promjenu koja se događa u nevidljivom ("duhovna" nevidljiva bit kruha se mijenja i postaje stvarno Tijelo Kristovo) ali bez promjene u vidljivoj materiji, akcidenciji (materija kruha ostaje ista). Pravoslavna teologija ostaje na tome da vjeruje da Kristove riječi "Ovo je Tijelo moje" imaju najdoslovniji značaj, kao i katolička, ali bez daljnjeg objašnjavanja kako, bez ulaženja u detalje.

Postoje i razlike u ikonografiji: u katoličkoj češći je motiv lik Krista kao raspetog, dok je u pravoslavnoj češći motiv lik Krista u slavi (Pantokrator), ili "nebeskog", "vječnog" Krista. Zatim ikone u pravoslavlju imaju veće značenje nego u katolicizmu; u pravoslavlju nema skulptura Krista ili svetaca.

Različite su i liturgije po vanjskoj formi, ali im je smisao isti. Važnija je razlika ta što se u katoličkoj pričesti uzima beskvasni kruh (grč. "azima"), a u pravoslavnoj kvasni. Zato u pravoslavnoj C. nema čuvanja posvećenih čestica nakon liturgije i njihovog čašćenja izvan liturgije kao u katoličkoj.

Kod sakramenata, razlika je u tome da u pravoslavlju nema konfirmacije tj. krizme kao odvojene od krštenja, nego samo pomazanje kod krštenja, i nema posebne inicijacijske prve pričesti, nego se djeca mogu početi prišešćivati čim počnu jesti krutu hranu.

Ozbiljniji teološki spor je oko proizlaženja Duha Svetoga, tzv. filioque. Katolici smatraju da je, budući da Duh Sveti proizlazi iz Oca preko Sina, opravdano reći u Vjerovanju "i u Duha Svetoga, ... koji izlazi od Oca i Sina", što proizlazi iz Augustinove teologije, odnosno iz Ivanova evanđelja 15,26 i 16,7. Ali pravoslavna teologija to tumači da se odnosi ne na treću Božansku osobu Duha Svetog, nego na njegovu energiju. Tako neki pravoslavni teolozi smatraju da je "filioque" heretičan, i augustinovska filozovija u tom smislu pogrešna, a neki smatraju da je razlika samo u naglašavanju različitih aspekata. Osim toga, problem može biti i semantičke naravi, s obzirom da latinski izraz za "proizlazi", procedit, ne odgovara potpuno grčkom izrazu.

Najozbiljniji je zapravo spor oko naravi primata rimskog Pape. Historija ovog spora je duga i komplicirana, a danas je stanje ovakvo: pravoslavci priznaju počasni primat, kako je Sara napisala a ne i jurisdikcijski, a ne priznaju ni doktrinarnu nezabludivost, tj. infalibilitet. U pravoslavnoj C. svi biskupi tj. episkopi su ravnopravni i kolegijalno vode Crkvu. Samo sveopći sabori mogu proglašavati dogmatske definicije. Zadnji takav za P.C. je bio u 9. stoljeću.

_________________
"U ovoj ciloj situaciji primjetio sam da se najteže nosu vjernici koji su privrženi nauku i tradiciji a u isto vrime sami sebi ne žele priznati da nešto ni u redu i kako spada, da Crkva puca po tašelima nego se prave da je sve u redu..."


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub lip 06, 2015 20:22 

Pridružen: Pon lip 01, 2015 17:55
Postovi: 3
Da, slazem se sa vecinom ovih stvari. I tacno je da je najteze vernicima koji ne zele da razmisle o drugim nacinima verovanja. Hvala i vama, od velike koristi mi je ovo.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub lip 06, 2015 22:05 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2216
Ignisardent je pokušao objasniti, ali moram ispraviti da nisu sve to što je naveo razlike između katolicizma i pravoslavlja, naime ne treba mješati obrede i vjeru. Katolička Crkva nije samo jedan obred već sadrži bogatstvo obreda, ali svi imaju jednu vjeru i priznaju jednoga papu. Tako se i kod katolika u pričesti može uzimati kvasni kruh, ili primati sakrament potvrde zajedno sa krštenjem kao što je to npr. slučaj kod grkokatoličkog obreda. Znači nisu sve to razlike između katoličke i pravoslavne vjere, zapravo ima puno više sličnosti, a glavna razlika je zaista u nepriznavanju pape i svega što iz toga proizlazi.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto lis 10, 2017 19:05 

Pridružen: Uto lis 10, 2017 17:56
Postovi: 13


Dakle DS izlazi i iz Sina sam oje pitanje je li to Očev ili Sinov Duh? A da li DS ulazi u Oca i Sina?


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri lis 11, 2017 21:19 

Pridružen: Sub srp 01, 2017 23:10
Postovi: 190
I jednoga i drugoga i trecega, samog sebe.Nedjeljivost trojstva.Djetelina Sv.Patrika svaki list je jedan ili usporedba Clinta Eastwooda o trobojnoj tjestenini.

_________________
:) Mislim,imamo mi problema... :) https://youtu.be/IPsFK4hOQng


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub vel 03, 2018 17:34 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 1285
Ignisardent je pokušao objasniti, ali moram ispraviti da nisu sve to što je naveo razlike između katolicizma i pravoslavlja, naime ne treba mješati obrede i vjeru. Katolička Crkva nije samo jedan obred već sadrži bogatstvo obreda, ali svi imaju jednu vjeru i priznaju jednoga papu. Tako se i kod katolika u pričesti može uzimati kvasni kruh, ili primati sakrament potvrde zajedno sa krštenjem kao što je to npr. slučaj kod grkokatoličkog obreda. Znači nisu sve to razlike između katoličke i pravoslavne vjere, zapravo ima puno više sličnosti, a glavna razlika je zaista u nepriznavanju pape i svega što iz toga proizlazi.



Moram samo dodati da Rimskom biskupu priznaju prvenstvo časti.
Zajednička mješovita komisija je usaglasila ulogu pape u prvih 1000 godina.
Mislim da ni sam papa Franjo ne želi da papinstvo bude kamen spoticanja i spreman je puno toga žrtvovati radi vidljivog jedinstva ( da svi budemo jedno).


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon tra 02, 2018 22:39 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 05, 2011 20:12
Postovi: 246
Lokacija: Poreč
+!
https://www.bitno.net/academicus/teolog ... vne-crkve/

_________________
Tko se smiješi umjesto da bjesni, uvijek je onaj jači. - japanska

Dan bez osmijeha i čuđenja je bezlično siromašan dan.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto tra 03, 2018 21:10 

Pridružen: Sub srp 01, 2017 23:10
Postovi: 190
Iz tema i emisija o ekumenizmu meni nije jasno sto je uopce ekumenizam.Tolerancija i suzivot koji ce rezultirati jedinstvom jednoga dana kada ce razlike nestati a trenutno se medjusobno uvazavaju i temelj su ekumenizma?Meni je to kontradiktorno.Uz sve jos postoji i vezanost vjere uz drzavu i naciju pa mi je jos vise nejasno.I da se provede anketa bar 40% ljudi bi reklo da je grkokatolicka crkva neki ogranak pravoslavne crkve.

_________________
:) Mislim,imamo mi problema... :) https://youtu.be/IPsFK4hOQng


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pet vel 07, 2025 14:40 

Pridružen: Sri pro 14, 2022 21:02
Postovi: 1298

Neki smatraju da je glavna razlika između katolicizma i pravoslavlja u raskolu između pravoslavlja i novaca. To svakako vrijedi za razdoblje nakon turskog osvajanja Balkana i tatarskog osvajanja Rusije, dok je prije bilo obrnuto. A onda su došli protestanti i sve nas bacili na koljena.

Postoje i važnije razlike. U teologiji katolicizam tumači teološke stvarnosti i na racionalnoj razini, dok pravoslavna teologija, izuzevši Kristologije, uglavnom ne ide u tom pravcu. Npr. skolastika i tomizam tehnički precizno, logičkim postupkom s precizno definiranim pojmovima, izlaže vjerske istine tako da budu shvatljive čovjeku kao racionalnom biću, ne zanemarujući to da one u sebi nose i viši značaj koji je ljudima nedostižan. Pravoslavna teologija promatra svijet više kao ikonu, sliku, pa zato razlikovanje između npr. vidljivog i sekundarnog u odnosu prema nevidljivom i bitnom nije potrebno toliko izoštriti. To najviše dolazi do izraza kod nauka o Pričesti; katolicizam to racionalnim pojmovima objašnjava kao promjenu koja se događa u nevidljivom ("duhovna" nevidljiva bit kruha se mijenja i postaje stvarno Tijelo Kristovo) ali bez promjene u vidljivoj materiji, akcidenciji (materija kruha ostaje ista). Pravoslavna teologija ostaje na tome da vjeruje da Kristove riječi "Ovo je Tijelo moje" imaju najdoslovniji značaj, kao i katolička, ali bez daljnjeg objašnjavanja kako, bez ulaženja u detalje.

Postoje i razlike u ikonografiji: u katoličkoj češći je motiv lik Krista kao raspetog, dok je u pravoslavnoj češći motiv lik Krista u slavi (Pantokrator), ili "nebeskog", "vječnog" Krista. Zatim ikone u pravoslavlju imaju veće značenje nego u katolicizmu; u pravoslavlju nema skulptura Krista ili svetaca.

Različite su i liturgije po vanjskoj formi, ali im je smisao isti. Važnija je razlika ta što se u katoličkoj pričesti uzima beskvasni kruh (grč. "azima"), a u pravoslavnoj kvasni. Zato u pravoslavnoj C. nema čuvanja posvećenih čestica nakon liturgije i njihovog čašćenja izvan liturgije kao u katoličkoj.

Kod sakramenata, razlika je u tome da u pravoslavlju nema konfirmacije tj. krizme kao odvojene od krštenja, nego samo pomazanje kod krštenja, i nema posebne inicijacijske prve pričesti, nego se djeca mogu početi prišešćivati čim počnu jesti krutu hranu.

Ozbiljniji teološki spor je oko proizlaženja Duha Svetoga, tzv. filioque. Katolici smatraju da je, budući da Duh Sveti proizlazi iz Oca preko Sina, opravdano reći u Vjerovanju "i u Duha Svetoga, ... koji izlazi od Oca i Sina", što proizlazi iz Augustinove teologije, odnosno iz Ivanova evanđelja 15,26 i 16,7. Ali pravoslavna teologija to tumači da se odnosi ne na treću Božansku osobu Duha Svetog, nego na njegovu energiju. Tako neki pravoslavni teolozi smatraju da je "filioque" heretičan, i augustinovska filozovija u tom smislu pogrešna, a neki smatraju da je razlika samo u naglašavanju različitih aspekata. Osim toga, problem može biti i semantičke naravi, s obzirom da latinski izraz za "proizlazi", procedit, ne odgovara potpuno grčkom izrazu.

Najozbiljniji je zapravo spor oko naravi primata rimskog Pape. Historija ovog spora je duga i komplicirana, a danas je stanje ovakvo: pravoslavci priznaju počasni primat, kako je Sara napisala a ne i jurisdikcijski, a ne priznaju ni doktrinarnu nezabludivost, tj. infalibilitet. U pravoslavnoj C. svi biskupi tj. episkopi su ravnopravni i kolegijalno vode Crkvu. Samo sveopći sabori mogu proglašavati dogmatske definicije. Zadnji takav za P.C. je bio u 9. stoljeću.

Ovo je istina, ali Katoličkoj Crkvi pripadaju i Grkokatolici koji imaju svoj obred.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pet vel 07, 2025 14:50 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 1285

Neki smatraju da je glavna razlika između katolicizma i pravoslavlja u raskolu između pravoslavlja i novaca. To svakako vrijedi za razdoblje nakon turskog osvajanja Balkana i tatarskog osvajanja Rusije, dok je prije bilo obrnuto. A onda su došli protestanti i sve nas bacili na koljena.

Postoje i važnije razlike. U teologiji katolicizam tumači teološke stvarnosti i na racionalnoj razini, dok pravoslavna teologija, izuzevši Kristologije, uglavnom ne ide u tom pravcu. Npr. skolastika i tomizam tehnički precizno, logičkim postupkom s precizno definiranim pojmovima, izlaže vjerske istine tako da budu shvatljive čovjeku kao racionalnom biću, ne zanemarujući to da one u sebi nose i viši značaj koji je ljudima nedostižan. Pravoslavna teologija promatra svijet više kao ikonu, sliku, pa zato razlikovanje između npr. vidljivog i sekundarnog u odnosu prema nevidljivom i bitnom nije potrebno toliko izoštriti. To najviše dolazi do izraza kod nauka o Pričesti; katolicizam to racionalnim pojmovima objašnjava kao promjenu koja se događa u nevidljivom ("duhovna" nevidljiva bit kruha se mijenja i postaje stvarno Tijelo Kristovo) ali bez promjene u vidljivoj materiji, akcidenciji (materija kruha ostaje ista). Pravoslavna teologija ostaje na tome da vjeruje da Kristove riječi "Ovo je Tijelo moje" imaju najdoslovniji značaj, kao i katolička, ali bez daljnjeg objašnjavanja kako, bez ulaženja u detalje.

Postoje i razlike u ikonografiji: u katoličkoj češći je motiv lik Krista kao raspetog, dok je u pravoslavnoj češći motiv lik Krista u slavi (Pantokrator), ili "nebeskog", "vječnog" Krista. Zatim ikone u pravoslavlju imaju veće značenje nego u katolicizmu; u pravoslavlju nema skulptura Krista ili svetaca.

Različite su i liturgije po vanjskoj formi, ali im je smisao isti. Važnija je razlika ta što se u katoličkoj pričesti uzima beskvasni kruh (grč. "azima"), a u pravoslavnoj kvasni. Zato u pravoslavnoj C. nema čuvanja posvećenih čestica nakon liturgije i njihovog čašćenja izvan liturgije kao u katoličkoj.

Kod sakramenata, razlika je u tome da u pravoslavlju nema konfirmacije tj. krizme kao odvojene od krštenja, nego samo pomazanje kod krštenja, i nema posebne inicijacijske prve pričesti, nego se djeca mogu početi prišešćivati čim počnu jesti krutu hranu.

Ozbiljniji teološki spor je oko proizlaženja Duha Svetoga, tzv. filioque. Katolici smatraju da je, budući da Duh Sveti proizlazi iz Oca preko Sina, opravdano reći u Vjerovanju "i u Duha Svetoga, ... koji izlazi od Oca i Sina", što proizlazi iz Augustinove teologije, odnosno iz Ivanova evanđelja 15,26 i 16,7. Ali pravoslavna teologija to tumači da se odnosi ne na treću Božansku osobu Duha Svetog, nego na njegovu energiju. Tako neki pravoslavni teolozi smatraju da je "filioque" heretičan, i augustinovska filozovija u tom smislu pogrešna, a neki smatraju da je razlika samo u naglašavanju različitih aspekata. Osim toga, problem može biti i semantičke naravi, s obzirom da latinski izraz za "proizlazi", procedit, ne odgovara potpuno grčkom izrazu.

Najozbiljniji je zapravo spor oko naravi primata rimskog Pape. Historija ovog spora je duga i komplicirana, a danas je stanje ovakvo: pravoslavci priznaju počasni primat, kako je Sara napisala a ne i jurisdikcijski, a ne priznaju ni doktrinarnu nezabludivost, tj. infalibilitet. U pravoslavnoj C. svi biskupi tj. episkopi su ravnopravni i kolegijalno vode Crkvu. Samo sveopći sabori mogu proglašavati dogmatske definicije. Zadnji takav za P.C. je bio u 9. stoljeću.


Tip dobro poznaje tematiku.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub vel 08, 2025 00:38 

Pridružen: Pet stu 01, 2024 18:43
Postovi: 32
+!
https://www.bitno.net/academicus/teolog ... vne-crkve/

Rado bi posjetio čudo svetog ognja, a tebe kopitaru molim da čim prije izneseš svoje osobno svjedočanstvo kad si pokrenuo temu.
Izvoli i popravi to stanje sa mobitelom da ti se ne događaju takve neugodnosti kao danas.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub vel 08, 2025 10:23 

Pridružen: Sri pro 14, 2022 21:02
Postovi: 1298
+!
https://www.bitno.net/academicus/teolog ... vne-crkve/

Rado bi posjetio čudo svetog ognja, a tebe kopitaru molim da čim prije izneseš svoje osobno svjedočanstvo kad si pokrenuo temu.
Izvoli i popravi to stanje sa mobitelom da ti se ne događaju takve neugodnosti kao danas.

Ne možeš ti ovdje pozivati nekoga da širi šizmatičku propagandu. Ovdje se iznosi katolički pogled na druge vjere.
Tebe je lako prevariti pa si i povjerovao kako mu je stvarno nešto s mobitelom. Njemu je to samo izgovor da može druge žene vrijeđati.


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 27 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2  Sljedeće

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 4 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr