Po čemu je to poziv na linč? Ekstremno korumpirani svećenici, s prijestupima koji nisu samo povrede discipline nego krivična djela nisu pojedinačni slučajevi nego gotovo stihijski pojava. Zašto bi razgovor o tome bio ocjenjivanje? Zar to nije stvarni problem, s obzirom da su posljedice katastrofalne. Crkve su prazne, Župe, biskupije, čitava katolička zajednica umire. To više nije kriza, nego nešto puno dublje i teže s čim se u dvije tisuće godina nismo susreli. Iako nisu jedini uzrok, svećenički skandali imaju veliki udio među uzrocima te katastrofe. S tim da problem nisu toliko postupci pojedinih svećenika koliko sustavno prikrivanje zlotvora.
S tim dolazimo do srži problema. Ti bi razgovor o tome proglasila pokušajem linča (stvarno ne znam na osnovu čega) zato jer ti je neugodno da se počne razgovarati i prikrivanju, o onima koji prikrivaju, i o tome u kom pravcu vode tragovi prikrivanja.
A posebno bi bila interesantna tema, s obzirom na konzervativno-progresistički sraz u Crkvi, koji je evidentan, da pokušamo analizirati skandalozne svećenike s obzirom na tu ideološku razdjelnicu, posebno one koji su višeg ranga, pa su time i njihova gledišta i doktrinarne afilijacije detaljnije poznati. Do kakvih bi to zaključaka samo dovelo.
Pa linč je u tome što se spominje ime i prezime osobe u jako negativnom kontekstu i poziva na "vrednovanje" (tj. izrugivanje) njegovih djela, a kako i sam kasnije tvrdiš:
katolici ne bi trebali suditi osobu, nego grijeh. Znači, možemo razgovarati o problemu i to ne treba zataškavati, pa u tradiciji imamo toliko slučajeva svećeničkog zakazivanja, ali forumski lov na vještice s imenom i prezimenom nije vjernički način.
Eto, još u 13./14. stoljeću je nastao spjev
Svit se konča o raznim grijesima klera..
Kad bismo više čitali Evanđelje, a manje neke portale koji samo huškaju na unutarcrkveni sraz bilo bi više jedinstva među nama (a i u Crkvi)...
