Alan Ford je napisao/la:
Vidim da se ova tema konkretno otvorila na mom pitanju, pa bih pokušao dati odgovor što me smeta kod "nevjernika" u ovoj fantično katoličkoj državi.
Ne želim ja skakati nikom za vrat, ali više mi je dosta da se vjernici u hrvatskoj moraju svakim danom braniti, ponajviše zbog novinskih napisa koji nisu objektivni i koji su najviše napadački nastrojeni.
To da misliš da bi ovo bila država kao Iran, to ti je jako smišno. Pa čovječe, najgore i najperverznije "pride" parade se odvijaju u večinski katoličkom zemljama, večinske katoličke zemlje su među prvima po abortusu, među prvima po eutanaziji, večinske katoličke zemlje među prvima dopuštaju posvajanje djece homo parovima. Najviše zamrznutih embrija ima u katoličkim zemljama, vidi čuda i od poreza onih koji to nazivaju ubojstvom.
A što da ja očekujem kakva će biti budučnost za moju dijecu, ako je sada ovako u katoličkim zemljama i "nevjernicima" nije dosta, jer se zakoni kao što vidimo kroje totalno u suprotnosti sa katoličkom večinom, i nije vam dosta, sad su počele i sitnice smetati kao pitanja u kvizovima i križevi vjernika koji ih imaju iznad sebe na poslu, pa i Isus u božičnim pjesmama, jer su se digli na noge da vrijeđa nevjernike.
Več mi je muka od toga, i onda mi se prodaju priče o demokraciji i sekularnosti, ma demokracija ti je kad te netko pošalje u materinu, a ti odeš kud hoćeš, e to ti je demokracija.
Koga to vjernici napadaju, koga i gdje to?
Dok se ja kao vjernik moram svaki božji dan stidjeti i gledati u pod zbog nekog tamo svečenika koji je bio pedofil, jer nemama odgovora,a "nevjernici"nas doslovno cipelare s tim problemom, kao da je pedofilija pojava koju je izmislila katolička Crkva, i tako na svim primjerima iz dana u dan.
Jer "nevjernici" izvlače sve ono loše iz Crkve, malo stave kvasca da se napuše i onda nam serviraju, ako slučajno zucnemo protiv njihovih uvjerenja.
Budi prijatelju siguran, da će krščanstvo uskoro biti religija progonjenih, sada se to radi na fin način u ime ljubavi prema nekom koga nikad nisu niti vidjeli niti mu dali koricu kruha, a uskoro će biti kao i na istoku ako ne i gore.
Ako to ja ne doživim, moja će djeca sigurno, samo je pitanje dokle ta demokracija seže.
Jer nije demokracija što frajeru smeta križ u matičnom uredu kad vadi domovnicu, i traži da se skloni, pa onda sutra ode na ulicu sa zastavom duginih boja i maše isped moje djece i žvali se sa kolegom i traži od nas da mi to prihvatimo, iako znaju da je to u našem uvjerenju izopačeno. I ako slučajno ne želimo, onda sastavljaju listu nas homofoba, nacista, fašista i što ja znam čega.

Vidim da ste se raspisali, ali ću najprije odgovoriti tebi, jer mi je malo žao da sam išao džonom na tebe. Ispričavam se, čovjek se malo osjeća pod pritiskom kad jedini zastupa suprotno mišljenje između desetak ne baš blagih sugovornika.
Kad sam bio adolescent, žao mi je priznati, ali neko sam vrijeme bio zanesen nekom vrstom nacionalističke isključivosti. Bilo je to doba kad se u bivšoj YU kuhalo ono što će kasnije degenerirati u Domovinski rat. Pošto je u mojem gradu živjelo
jako puno "nelokalnog" stanovništva, među mojim prijateljima su kružile klasične idiotske priče u stilu: treba ih sve istjerati, sve Srbe, sve Bosance, sve "Šiptare" itd. Kad sam se upisao na fax u inozemstvo, shvatio sam da sam ja "Šiptar". Kad šest sati čekaš u redu na policiji za dozvolu boravka zajedno s Afrikancima, Filipincima, Albancima i Rumunjima, prođe ti odmah svaki osjećaj nacionalizma i rasizma. Naučio sam se staviti u kožu manjine (bilo koje) i nakon što sam se vratio kući.
Zašto ti to pišem (zvučim kao Slavomir

), Hrvatska je država svih svojih građana, i katolika i ateista i svih drugih religija. Svatko od nas ima različite vrijednosti, ono što je neprihvatljivo tebi, meni je civilizacijska stečevina.
I svi mi moramo živjeti zajedno. Nije lako nekoga ne uvrijediti, pokušaj si zamisliti da isti onaj osjećaj koji ti imaš kad ti sin/kćerka vidi dva geya koji se ljube, ja osjećam kad mi sin mora biti na satu vjeronauka iako to ni ja ni on ne želimo. I to svaki dan. Takvih primjera ima milion. Po pitanju vjere, ja sam manjina u ovoj državi, ali sam većina po pitanju nacionalnosti, seksualne orijentacije i većine drugih pitanja. Ja sam se naučio staviti u kožu manjine i tamo gdje to nisam.
Da skratim, po pitanju vjere, u ovoj je državi situacija da imamo jedan manji, ali vrlo bitan bazen istinskih vjernika koji svakodnevno žive svoju Vjeru u kojeg vi spadate, jedan još manji bazen ateista u kojeg ja spadam i jedan ogroman bazen stanovništva kojeg "boli patka". Kroz cijele 90te smo imali vrlo jako isticanje katolicizma s guranjem na margine svih ostalih. Istina da smo sad mi "u ofenzivi" (pod "mi" ne mislim samo na ateiste, mislim na građanske i sekularističke udruge), ali svatko od nas ima pravo na legalno djelovanje u smislu oblikovanja ovog društva u svoju korist. Za to postoji demokracija. Bez nje, svaka bi grupacija oblikovala ovo društvo silom, tada bi svima bilo puno lošije.
Zato tvrdim da država mora biti što je moguće neutralna, ona mora biti onaj okvir u kojem svi mi možemo djelovati ravnopravno, bez da se nikoga privilegira, bilo na razini simbola bilo na razini stvarne politike. Zato tako uporno tvrdim da sekularizam nije isto što i ateizam, sekularizam je taj neutralni okvir neisticanja. Reči ćete: DA, ali mi smo većina! Formalno jeste, ali sjetite se onog ogromnog bazena ljudi koje "boli patka". Iako su gotovo svi oni formalno vjernici, njima su neprihvatljive mnoge stvari koje katolicizam zagovara. Siguran sam (vidio statistiku) da će većina tih formalnih vjernika biti protiv ukidanja prava na prekid trudnoće ili ukidanja prava na kemijsku kontracepciju ili za pravo na predbračni seks ili protiv zakonskih posljedica preljuba. Demokracija nam načelno omogućuje da te stvari mijenjamo institucionalno, bez da se zakrvimo.
I ne Alan, ne mislim da su katolici ugroženi, mislim da će doći do nekakve ravnoteže između tih dviju suprostavljenih društvenih sila, gdje ćemo u nekim stvarima mi pobijediti, a u nekim stvarima vi. Ono što je najvažnije je da nikad ne dođe do situacije da mi institucionalno potpuno spriječimo vaše djelovanje, kao u komunizmu ili da vi institucionalno spriječite naše djelovanje kao u teokraciji.