adrijana je napisao/la:
Pardon, @Pristojni, ali meni ovakvo objašnjenje ne vrijedi ni pet para, jer previđaš važnu stvar, a to je sraz kultura do kojeg u takvim slučajevima dolazi.
Sraz kultura je bitan faktor diplomatski, ali kako sam vec davno rekao,
nisam moralni relativist.
Znam da nisi ni ti, te da ti (kao ni meni) ne predstavlja nikakav problem osuditi prakse u drugim kulturama koje smatras nemoralnim.
Zato mi nije jasno zasto se pozivas na vecinska misljenja i multikulturalizam u ovom slucaju.
adrijana je napisao/la:
Našim nametanjem Nigerijci osjećaju uvrijeđenost i prezir, jer je problem identičan ovome:
Zamisli susret naše kulture s nekom drugom civilizacijom, bogatijom i tehnološki naprednijom od naše, koja bi nas počela uvjeravati da nešto što mi smatramo zlom nije zlo, već dobro, a nešto što smatramo grijehom, nije grijeh već vrlina. Primjer, da nam počnu nametati recimo pedofiliju kao vrlinu (jedan drastičan primjer, a imali smo već u Nizozemskoj i stranke pedofila).
Naše reakcije bi mogle biti dvojake:
a) možda bismo se pokunjili i „priznali“: oni su bogatiji i gospodarski napredniji, pa vjerojatno i bolje od nas razlikuju dobro i zlo
b) ili bismo ostali zgranuti i predbacili im da, iako su na višem stupnju, nemaju pojma o moralu.
Osjecaje uvrijedjenosti i prezira smatram instrumentalnima u politickoj i socijalnoj dinamici,
ali principijelno - potpuno irelevantnima!
Ako bi nacisti izabrali b) i bili tvrdoglavo doslijedni svojim idealima i metodama do smrti i istrebljenja,
mozemo to smatrati u najboljem slucaju demonstracijom integriteta;
ali moralnost, nemoral i moralnu superiornost
necijih uvjerenja i postupaka moze se suditi samo kroz konkretna pitanja i specificne prakse:
- Da li je praksu X ispravno braniti i tesko kaznjavati - kao pedofiliju, silovanje, ropstvo, zensko "obrezivanje", diskriminaciju?
- Ili je praksu X krivo braniti i tesko kaznjavati - kao sto je sloboda govora, sloboda okupljanja, sloboda biranja religije?
... i usko vezano za temu, da li je ispravno da budes utamnicen na vise od desetljeca bez dobrog razloga?
adrijana je napisao/la:
Netočno, u RH imamo Obiteljski zakon koji određuje pretpostavke za brak, a njegovo kršenje naravno snosi sankcije. Zbog toga nijednom matičaru ne pada na pamet postupanje u suprotnosti sa zakonom.
Kako
"Netocno"? Rekao sam isto sto i ti sada (u onome sto si citirala + slijedecih par redova).
adrijana je napisao/la:
Ali zato postoji Zakon o istospolnim zajednicama koji takvim zajednicama priznaje legitimitet i pravno ih izjednačava s izvanbračnim zajednicama i to čini naše društvo bitno drugačijim od svih afričkih država osim JAR-a.
Da li mislis da je taj zakon u sadasnjoj formi stetan i ako da, zasto?
adrijana je napisao/la:
Pristojni Gost je napisao/la:
Adrijana je napisao/la:
Zašto bi neka država trebala ignorirati spolne veze koje nisu dio njene kulture, već su joj protivne?
Zato jer bi se njihovo kaznjavanje protivilo internacionalnom zakonu za ljudska prava (ako govorimo o suglasnim odraslim osobama).
Budimo iskreni, takav zakon ne postoji.
Vidim iz tvog zadnjeg posta da si ga ipak
nasla,
ali u zadnjim godinama je samo eksplicitno naglaseno (da ne bi bilo "nisam znao"),
ono sto se vec dugo podrazumjeva iz Clanaka 1, 2, 7, 12.
Nigerijski zakon o kojem govorimo krsi Clanke 2, 3, 7, 9, 12, 16,
a zabrana gay klubova i udruga krsi Clanak 20.
I to sada govorim o
Univerzalnoj Deklaraciji Ljudskih prava jos iz
1948.
Tumacenje te deklaracije je
produbljeno i prosireno kroz godine.
adrijana je napisao/la:
Ono što mi zapadnjaci želimo naturiti drugima kao zakon o ljudskim pravima blizak je etičkom relativizmu i utjelovljuje ga naš novi ministar zdravstva koji želi zakonima udovoljiti onima koji (u duhu 21. stoljeća) smatraju da život počinje u 5. mjesecu trudnoće ili prvim plačem.
Ne slazem se.
Mislim da je univerzalnost tih zakona i nastojanje da se implementiraju svugdje u svijetu upravo suprotno relativiziranju.
Ako zelis pripisati relativizam bilo cemu sto se ne slaze sa tvojim ili moralom Crkve, to je druga stvar.
adrijana je napisao/la:
Nigerijski slučaj blizak je zapravo primjeru kada bi neka „naprednija“ država vršila pritisak na slabiju da uvede žensko obrezivanje, koje ovdje simbolizira nešto što bi većina ljudi smatrala ispod dostojanstva ljudi kao takvih. Tako nas doživljavaju Afrikanci u ovakvim slučajevima, ali naravno, mi to tako ne doživljavamo...
- U mom primjeru (zenskog obrezivanja u Sudanu)
nastoji se zaustaviti praksa zlostavljanja usprkos javnom mijenju,
te potezem paralelu sa zlostavljanjem ljudskih prava homoseksualaca u Nigeriji.
- U tvom primijeru (hipotetskom),
nastoji se uvesti praksa zlostavljanja usprkos javnom mijenju...
Cija prava mislis da bi bila povrijedjena sprjecavanjem teskog i nepravednog kaznjavanja homoseksualaca?
Nije me briga kako to Afrikanci dozivljavaju. Bitna mi je moralnost njihove prakse. Mislio sam da o tome pricamo?