Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Sub lis 05, 2024 15:57

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Odgovori  [ 84 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: Pet stu 11, 2016 09:14 

Pridružen: Ned svi 29, 2016 16:48
Postovi: 17
Mislim da se premalo govori u ovoj reformi školstva, a to je mjeriteljstvo u odgojno-obrazovnog programa. Mjeriteljstvo školskog programa mora biti potpuno transparentan sustav i odvojen od samog obrazovnog programa. Država se nema mješat ( ili u minimalnoj mjeri) u sam obrazovni program, umjesto toga sustav mjeriteljstva ono što država mora osigurati.
Sustav mjeriteljstva bi značio koliko znaju čitat, pisat, računat, dali razumje prometne znakove i osnovne simbole (npr. na kolodvoru ili zračnoj luci) i mnogo više od toga ( to je samo ono osnovno).
Uopće se ne razgovara o sustavu mjeriteljstva odgojno-obrazovnog programa u javnim raspravama (što se mjeri, na koji način, koje su ovlasti države, ciljevi mjeriteljstva i sl.).
Svi govore kako bi reformirali, što bi stavili, što bi izbacili i sl. a kako mjeriti učinak? To je jako malo zastupljeno, čitava jedna znanost - mjeriteljstvo i certificiranje.
Ono bi dalo osnovu:
-za državni intervencionizam u slučaju da program pokazuje loše rezultate i ide u lošem smjeru
-za bolju odluku roditelja i učenika koji program izabrati
- za učitelje, profesore da se koncentriraju na što bolju izvedbu obrazovnog programa i da razvijaju inovativne i bolje obrazovne programe.

Jer bez refome (više izgradnje) kvalitetnog mjeriteljskog sustava za mjerenje i praćenje kvalitete odgojno-obrazovnih programa, ova razno-razna mišljenja i prijedlozi postaju subjektivni, temeljeni više na osobnim iskustvima i uvjerenjima. Oni se i čine super i dobri prijedlozi, ali su subjektivni i to dugoročno bojim se može imati štetne posljedice za državu i društvo.

A opet ne treba ići u potpuno drugu krajnost i sve radit da bi se zadovoljio mjeriteljski sustav umjesto gore navedenih ciljeva. To je samo jedan alat, bitan alat za bolji školski sustav.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pet stu 11, 2016 17:39 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2181
To nema veze sa katoličkom tematikom.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pet stu 11, 2016 22:00 

Pridružen: Ned svi 29, 2016 16:48
Postovi: 17
Uklapa se u podtemu "Zauzetost za opće dobro". To je univerzalna tematika. Političari možda nisu svjesni koliko nedostatak objektivnog mjeriteljstva postaje čista kocka.
Ne bi me čudilo da političari počinju temeljiti svoje državničke odluke gledajući u karte, kristalnu kuglu i sl., a znanost ima alate.
Pokušaš nešto dobro predložiti i na kraju opet nije dobro.
:x


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Ned stu 20, 2016 19:00 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4501
To nema veze sa katoličkom tematikom.

Ima, ima... Davno prije sekularizacije su Školstvo i Odgoj bili itekako katolička tema.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon stu 21, 2016 14:51 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2181
To se odnosilo na prvi post, a o reformi školstva koja se itekako tiče katolika već smo se doticali na mnogim temama:

Kakav je naš školski vjeronauk? (viewtopic.php?f=3&t=924)
VJERONAUK U ŠKOLI ILI CRKVI!! (viewtopic.php?f=22&t=1405)
Sapunica od uvođenja zdravstveno-spolnog odgoja (viewtopic.php?f=22&t=1412)
Biblija i građanski odgoj / Tko određuje prava vjernika (viewtopic.php?f=3&t=1717)
Katolička osnovna škola (viewtopic.php?f=22&t=1605)


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon stu 21, 2016 22:39 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4501
Hvala na ovako pobrojenim linkovima...
stvarno smo puno razgovarali o vjeronauku u školi, al nije to jedino što je vrijedno zanimanja,
danas je u školi i puno new-agea i pedagoških strujanja raznog nazivlja,
i mislim da je ključan razlog zbog kojeg nema usuglašenosti oko samo-analize i vrednovanja,
pat-pozicija u kojoj nema više jednoznačnog cilja,
u kojoj svatko vuče na svoju stranu i nema "apsolutnog" kriterija,
jer ono što je za neke norma, za druge treba jednostavno izbaciti ili bar staviti u rubriku "nebitno".

Čitavo stoljeće je, globalno gledano, jedna velika reforma talasala, ima ona više slijepih ulica,
al možda je najpoznatija pod nazivom "aktivna škola",
drugim riječima, "pedocentrizam" u obrazovanju,
a na isto se osvrnuo još davno jedan papa .... (*rupa u sjećanju) u svojoj enciklici ....
gdje je dao i teološki razlog contra tzv. aktivne škole,
a to je što ona previđa (ili ne želi vidjeti) da se čovjek rađa ranjen istočnim grijehom,
i da se ne može odgajati tetošenjem, ugađanjem i udovoljavanjem interesima,
te da "pravo na vlastito mišljenje" nije iznad traženja istine i suočavanja s njom,
kao što ni "kreativna re-konstrukcija postojećeg znanja" ne znači oproštaj s tradicijom prošlih naraštaja.

Mislim da nema samo-analize jer je velika dihotomija između pedagoških istraživanja (znanstvenih) - koji se ne kose s katoličkom tradicijom - i raznih tzv. pedagoških škola, koje su, istina, sve moderne i privlačne, ali u njima nema rezultata.
Pa kad već nema rezultata - treba promijeniti cilj obrazovanja,
koji se kao po slijepom diktatu uvijek prepisuje od drugih država koje su "uspješno reformu provele"...


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto stu 22, 2016 12:07 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2181
Ima se što pisati o školstvu i odgoju sa vjerskog stajališta, nije problem u manjku cilja, već što se gura lobi koji ima vrlo jasan cilj, liberalni i protukršćanski odgoj.
Ovdje sam pisao konkretno o poganskom običaju dubljenju bundeva na satu engleskog jezika umjesto da se radi nešto korisnije i primjerenije.
Moje se dijete zajedno sa još jednim protestantom od toga izdvojilo, i učiteljica im je ljubazno za to vrijeme dala fotić da slikaju druge da im ne bude dosadno. Ali u svakom slučaju, gubljenje vremena na razini vrtićke dobi, a engleski jezik je danas toliko važan i potreban.
No netko je očito bio uporan kada je to uspio progurati u obvezni program petog razreda.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet stu 24, 2016 09:31 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4501
Slažem se da to uopće nije relevantno za učenje engleskog, a "interesantno" je kako je u planu i programu Halloween na istoj razini blagdana kao npr. Božić, Uskrs i Valentinovo... Zaista je zanimljivo otkriti čiji je zapravo to blagdan i zašto se samo tako gura u kršćanstvo...
A što se tiče ostalog, nama je naša savjetnica uvijek govorila da aktivnosti na satu moraju odgovarati ciljevima (ishodima), a kod ocjenjivanja i vrednovanja opet su baza te aktivnosti koje smo proveli ... tako da na satu nikako nije cilj "idemo se igrati" već je kroz igru potrebno postaviti viši cilj koji bi trebao biti nadasve odgojan.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Ned pro 11, 2016 17:23 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4501
Jedan od realnijih blogova na temu PISA i TIMSS istraživanja:
http://blog.vecernji.hr/skola-za-5/sto- ... enika-8975

Osobito izdvajam dio:
Citat:
Na samom vrhu uspješnosti posljednjeg testiranja našao se Singapur, no već je ustaljeno da se, od kada se testiranje provodi na prvim mjestima smjenjuju azijske zemlje brzorastućeg BDP-a (Japan, Tajvan, Južna Koreja, Hong Kong), zatim Kanada, a od europskih zemalja među prvih pet redovito se pojavljuju Finska i Švicarska.

Što je zajedničko državama čiji učenici pokazuju izvrsno poznavanje prirodoslovlja, te raspolažu odličnom matematičkom i čitalačkom pismenošću primjenjivom prilikom rješavanja problemskih situacija?

Naravno, svi će se odmah uloviti visokog standarda, opremljenosti škola, ulaganje u nastavnički kadar (čitaj: velike plaće)... Ne smatram navedeno nebitnim, no htjela bih skrenuti pozornost na još jedan segment koji se pri ovakvim analizama zaobilazi. Spominjane zemlje svoje školske kurikule baziraju na samo nekoliko (obično pet) obaveznih predmeta, dok primjerice kod nas ta brojka varira od 12 u sedmom razredu osnovne škole do 16 u gimnazijama. Pridodamo li tome količinu gradiva obuhvaćenu svakim pojedinim predmetom kao rezultat dobivamo školski sustav u kojem se u svaku temu zagrebe samo površinski, a niti jedna se ne uspije obraditi zaista dubinski, sistematično i temeljito do razine primjenjivosti u rješavanju problemskih situacija. Vjerojatno bi naši učenici na eventualnim međunarodnim kvizovima znanja osvajali mahom prva mjesta, jer ako iz hrvatskih škola izlaze oboružani ičim, onda je to nepregledna hrpa nesistematiziranih činjenica, koje su, očito je, nedostatno znanje naspram izazovima koji ih očekuju u stvarnom životu i radnom mjestu.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto pro 13, 2016 12:17 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2181
Jasno je da je nastavni program prenatrpan. Osobno svoju djecu ne upisujem na dodatne aktivnosti jer mislim da su i previše opterećeni u školi, eventualno može proći jedna aktivnost. Moje mišljenje je da otac i majka trebaju biti što više biti sa djecom. Rezultati ovakvih testova me pritom ne zanimaju previše, jer uvijek je raskorak između umjetnih testova i stvarne prakse u životu.

No posebno me za moju djecu zanima odgojna dimenzija u školstvu.
Nedavno je don Šibalić na Radio Sljemenu govorio o nametanju upitnih vrijednosti kroz školstvo te spomenuo kako se djeci u 5. razredu nameće ideja o "masturbaciji kao normalnoj i bezazlenoj". Pošto su ga zbog toga odmah napali u nekim medijima, dodatno je objasnio o čemu je govorio:
"- o slobodi roditelja da sami odluče što će njihova djeca učiti u školi na području morala
- o slobodi osobnog vjerovanja da je nešto zlo i grešno
- o gnjusnom nasilju koje se vrši nad djecom u sklopu dijela formalnog školstva
- o očitim paralelama nasilja nad djecom u formalnom školstvu u vrijeme komunizma i danas,
- o neadekvatnosti vulgarne materijalističke antropologije, koja čovjeka gleda isključivo kroz prizmu tijela, a ne uvažava njegovu savjest."


Roditelji moraju biti informirani kakav sustav vrijednosti se prenosi njihovoj djeci u školi. Pitanje je što djeca uče, kakvu verziju morala, znanosti ili povijesti, a ne samo koliko uče i koliko su usvojili.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto pro 13, 2016 18:58 
Avatar korisnika

Pridružen: Pon sij 27, 2014 17:53
Postovi: 565
(...)
Roditelji moraju biti informirani kakav sustav vrijednosti se prenosi njihovoj djeci u školi. Pitanje je što djeca uče, kakvu verziju morala, znanosti ili povijesti, a ne samo koliko uče i koliko su usvojili.

Da ne kopiram sve i bacim se na bitno.

Uistinu je pitanje kakvu verziju morala djeca uče? Ne, ne mislim na verziju koju država propisuje, već verziju koju nastavnici prenose s obzirom na svoje sposobnosti, mogućnosti i/ili uvjerenja.
Da konkretiziram, s obzirom da dobar dio novih nastavnika/profesora dobija posao preko veze ili, još gore, preko skidanja gaćica, kako onda takva nastavnica može prenijeti nekakav drugi moral od onoga kojeg sama ima (ili nema...kako već tko želi pročitati)?
Čudimo se lošim rezultatima u PISA testu? Kakav nam kadar predaje, nije ni čudo...strančarenje je učinilo svoje (zapošljavanje podobnih nauštrb sposobnih).

Evo jednog primjera: kada sam krenuo u srednju školu, izišao je članak u lokalnim novinama kako većina dječaka u osnovnoj školi koju sam završio žele biti mafijaši, a djevojčice manekenke i žene nogometaša i tih mafijaša...sponzoruše, pučki rečeno. Tim više je to grozno jer mi je brat bio jedna od "žrtvi" pedagoga, jer su njegov uzoran razred rasformirali i uključili su ga s problematičnim razredom. Pedagog je to pravdao s tim da će uzorniji đaci utjecati na ove lošije, a dogodilo se obrnuto jer su uzorni došli "na tuđi teren". Ne, nije to bila slučajna pogreška...jer zadnji učitelj koji mu je predavao prije rasformiranja je rekao da ga se želi maknuti i jedna politička odluka je opravdana "stručnom pogreškom".
Ipak su to samo djeca! :roll:
Zar uopće možemo naprijed dok su sve službe u osnovnim školama u raljama politike? Moral... Zar ga uopće u školi i ima? :wink:

Naše školstvo je dokaz da loše stablo uistinu ne može donijeti dobra ploda. :wink:

_________________
........xxxx
........xxxx
....xxxxxxxxxx
....xxxxxxxxxx
........xxxx
........xxxx
....xxxxxxxxxx
....xxxxxxxxxx
........xxxx
........xxxx
Lista gnjavatora:
Dux - 11.8.2015.-11.8.2017.
srbki (hrki) - 12.8.2015.-12.8.9999.
CarolusRex - 27.7.2016.-27.7.9999.
crusader - 19.10.2016.-19.10.9999.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon pro 19, 2016 21:28 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4501
Da ne kopiram sve i bacim se na bitno.

Uistinu je pitanje kakvu verziju morala djeca uče? Ne, ne mislim na verziju koju država propisuje,

A misliš li da država uopće propisuje kakvu verziju morala...
Ona djeca koja idu na vjeronauk (a to je izborni predmet) uče katolički moral, a što uče ona djeca koja ne idu na vjeronauk? Država to ne propisuje...
Ne postoji jedinstveni priručnik za satove razrednika (osim obveznog moralno-upitnog zdravstvenog i građanskog odgoja za što postoje propisani programi).
Iz hrvatskog jezika ono malo tekstova o moralnim pitanjima izostavljeno je "jer se ne treba djeci moralizirati", društveni predmeti imaju samo kulturološku dimenziju (Božić, Uskrs i sl.), matematika, priroda - potpuno znanstveni predmeti...

Jedina šansa nam je vjeronauk, i zato je vjeronauk najvažniji predmet...


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon pro 19, 2016 23:45 
Avatar korisnika

Pridružen: Pon sij 27, 2014 17:53
Postovi: 565
A misliš li da država uopće propisuje kakvu verziju morala...
Ona djeca koja idu na vjeronauk (a to je izborni predmet) uče katolički moral, a što uče ona djeca koja ne idu na vjeronauk? Država to ne propisuje...

Uče predmet etiku. Barem je tako bilo u srednjoj koju sam pohađao :wink:

Citat:
Iz hrvatskog jezika ono malo tekstova o moralnim pitanjima izostavljeno je "jer se ne treba djeci moralizirati", društveni predmeti imaju samo kulturološku dimenziju (Božić, Uskrs i sl.), matematika, priroda - potpuno znanstveni predmeti...

Pa to i jesu znanstveni predmeti. Ono što je najgore, što su sami sebi svrha pa nije ni čudo da tu stradavaju djeca jer su djeca poradi predmeta a ne predmeti poradi djece.
Citat:
Jedina šansa nam je vjeronauk, i zato je vjeronauk najvažniji predmet...

Ah! I svaki profesor na faxu misli da je njegov predmet najvažniji... :roll:

Ok, shvaćam što se želi reći, no mislim da se mene nije shvatilo. Čak i kada bi uveli "moraliziranje" na navedenim predmetima, "moralizirale" bi osobe upitnog morala. Kako će jedna nastavnica, koja je dobila posao preko veze, učiti djecu da se trebaju puno truditi i raditi kako bi zaslužili svoje radno mjesto?
...ili ako postavimo pitanje spolnog odgoja... Da ne koristim proste izraze, jasno je na što ciljam. :wink:

Dakle, zbog strančarenja i nemorala nositelja političkih funkcija, imamo loš kadar u školi. Ili prevedeno: i kada bi zamijenili stare puške sa novima, naši vojnici bi jednako loše gađali.

_________________
........xxxx
........xxxx
....xxxxxxxxxx
....xxxxxxxxxx
........xxxx
........xxxx
....xxxxxxxxxx
....xxxxxxxxxx
........xxxx
........xxxx
Lista gnjavatora:
Dux - 11.8.2015.-11.8.2017.
srbki (hrki) - 12.8.2015.-12.8.9999.
CarolusRex - 27.7.2016.-27.7.9999.
crusader - 19.10.2016.-19.10.9999.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto pro 20, 2016 09:24 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4501
Etika je predmet tek u srednjoj školi, alternativa vjeronauku, u osnovnoj je nema...

Da se samo izjasnim :) ja nisam vjeroučiteljica, ali poštujem vjeronauk i moram se požaliti da su oko mene u stvarnom životu većinom ljudi koji misle kako vjeronauk u školi nije potreban, kako ga treba ukinuti i vratiti u župe.... kako su djeca sve lošija otkad je vjeronauk u školi (??)... a toliko toga drugoga se promijenilo u našim životima i djeca danas toliko drukčije odrastaju nego što smo mi...

Slažem se s tobom u ovome... Jako nam nedostaje svjedočanstvo učitelja, dobrih učitelja, moralnih, ako je u ikojem zanimanju to definitivno bitno to je onda učiteljsko zanimanje, ali nemoj se zbog pojedinih slučajeva blatom nabacivati na sve redom.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto pro 20, 2016 10:21 
Avatar korisnika

Pridružen: Pon sij 27, 2014 17:53
Postovi: 565
Etika je predmet tek u srednjoj školi, alternativa vjeronauku, u osnovnoj je nema...

Da se samo izjasnim :) ja nisam vjeroučiteljica, ali poštujem vjeronauk i moram se požaliti da su oko mene u stvarnom životu većinom ljudi koji misle kako vjeronauk u školi nije potreban, kako ga treba ukinuti i vratiti u župe.... kako su djeca sve lošija otkad je vjeronauk u školi (??)... a toliko toga drugoga se promijenilo u našim životima i djeca danas toliko drukčije odrastaju nego što smo mi...

Slažem se s tobom u ovome... Jako nam nedostaje svjedočanstvo učitelja, dobrih učitelja, moralnih, ako je u ikojem zanimanju to definitivno bitno to je onda učiteljsko zanimanje, ali nemoj se zbog pojedinih slučajeva blatom nabacivati na sve redom.

Da me se krivo ne shvati, nemam ništa protiv vjeronauka i smatram da je vrlo koristan predmet.

No, ne znam koliko svjedočanstvo učitelja može pomoći? Čak i učitelj koji je regularno zaposlen, zbog situacije kakva je, mora se pravdati. U konačnici, zaposlio ga je ravnatelj koji je u pravilu postavljen od neke stranke (ili stranaka) te njima polaže račune. Ako je takav ravnatelj 9 učitelja prije zaposlio preko veze tj. tel. poziva, kako onda taj 1 učitelj je mogao biti zaposlen bez ikakvog poguranca?
U konačnici, i onaj učitelj koji je zaposlen preko veze (pogotovo učiteljica koja je zaposlena tako da je skinula gaćice nekom pol. moćniku) i onaj koji nije, će isto reći - da nisu zaposleni preko veze. :wink:

Dakle, i kada bi netko svojim radom svjedočio ispravnost (dakle, da "moralizira") svi bi oko njega okretali očima i još bi ga smatrali većom štetočinom nego da je ostao dosljedan u svom nemoralu.
Ili da kažem ovako: "Spavala je da bi dobila posao, a sada uči djecu hodanju u čistoći."
...Pa ti dokazuj suprotno i roditeljima i njihovoj djeci... :(

_________________
........xxxx
........xxxx
....xxxxxxxxxx
....xxxxxxxxxx
........xxxx
........xxxx
....xxxxxxxxxx
....xxxxxxxxxx
........xxxx
........xxxx
Lista gnjavatora:
Dux - 11.8.2015.-11.8.2017.
srbki (hrki) - 12.8.2015.-12.8.9999.
CarolusRex - 27.7.2016.-27.7.9999.
crusader - 19.10.2016.-19.10.9999.


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 84 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sljedeće

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr