Hvala, Giovi, na ovim uputama, malo sam se zanijela kad sam pisala sve ovdje...
Dea je napisao/la:
Hm, baš sam o ovome sa svojima doma (koji se bave turizmom) razgovarala i od starijeg ukućanina sam odmah čula "nema te šanse ni da bi ga ja primio da znam da je peder". I onda... ja onako razmišljam....
Definitivno nije dobro da se ograničimo samo na onaj krug ljudi koji po našim okvirima odgovaraju, jer vjerujem da Bog želi da dopremo do ljudi koji se ne nalaze u tom krugu. Također, kao što kažete, jako lijepo i nenametljivo se može primjerom pokazati koliko smo iskreni u vjeri i mislim da to ljudi osjete.
No opet, treba i mudrosti - kaže se da sila Boga ne moli, a Bog silu ne voli...
Slažem se da ljude treba prihvaćati, pristupati im s ljubavlju, ne osuditi ih, ne ponižavati ih zbog njihovog izbora, no, to ne znači da moramo postati mlaki u borbi za istinu da im se ne bi zamjerili ako kažemo da je nešto grijeh i da to ne podržavamo. Gdje je tu naše pravo da živimo vjeru? U konkretnom slučaju gdje je pravo ovog iznajmljivača? Sigurna sam da će se lako pronaći smještaj kod nekog tko ne dijeli kršćanska uvjerenja i stavove i ne vidi to kao grijeh.
Nečije dostojanstvo se ne oduzima ako kažete ne grijehu, jer vi to imate pravo reći. Dostojanstvo mu možete povrijediti načinom kojim mu kažete ne, tu mnogi kršćani nažalost padaju...
I da, Isus je prvi rušio granice i stereotipe. Išao je u kuću carinika, družio se sa ženom sumnjiva morala, jeo s nima i pio. Kad gledam njega, ne znam što bi on mislio, ali on je grijeh sudio i sigurno ga nije poticao.
Mislim da su ovo prava pitanja koja postavljaš. U Novom zavjetu imaju na dva mjesta dva oprečna savjeta. Jedan je kad sv. Pavao kaže ...
idolopoklonici, bludnici - s takvima niti jesti! ... a drugi je u evanđelju kad stoji:
naprotiv, ako je tvoj neprijatelj gladan - nahrani ga, ako je žedan - daj mu vode...Kako protumačiti i u kojim situacijama primijeniti ova dva toliko oprečna savjeta?
Površno bi bilo zaključiti da se prva uputa odnosi na pravljenje reda u zajednici, prvoj Crkvi, a da se druga odnosi na ponašanje prema
onima vani.
Još nešto bitno, da ne bi netko krivo shvatio, naši "neprijatelji" nisu homoseksualci pojedinci - ne! - ako je netko protiv nas od njih, to su gay-lobiji i njihove agende - i tu je potrebno zauzeti jasan stav na društveno-političkoj sceni - ali nikako na osobnoj-svakodnevnoj-praktičnoj. Drugim riječima, ako neki ateist, mrzitelj Boga, progonitelj Crkve, zatraži kruha, vode, smještaj kod nas - dobro činiš u Božjim očima ako ga ugostiš. "A ako dobro činiš samo svojima - zar to isto ne čine i pogani? Kakva će ti biti plaća, ako pozdravljaš samo svoje...?"
To ne razumiju svi. To su viši kriteriji kršćanske ljubavi.
Giovi je napisao/la:
Što se tiče slučaja iznajmljivača iz Zadra, smatram da bi trebali postojati isti uvjeti za sve jer je drugačije napravedno. Apsolutno sam protiv svake diskriminacije, pa i one "pozitivne". Ako se već nekom privatnom iznajmljivaču brani da odbije gay par jer mu to ne paše, onda bi ga se jednako promptno trebalo sankcionirati ako ne primi obitelj s djecom (oglasi tipa samo odrasli što je po istom zakonu diskriminacija na temelju dobi). Naravno, za takve stvari nitko istog trena ne otkazuje oglase, ne dolazi policija i ne piše se o 3g zatvora. Očito je da ne postoje jednaki uvjeti za sve i da bi odnosi trebali biti pravedniji.
Ako pogledamo nedavnu prošlost i razvoj seksualne revolucije, oznake "gay only" / "adult only" nisu oznake
privilegiranja nego oznake
geta. Možda nije moje najispravnije izražavanje, ali kao što mora postojati oznaka na ulazu "ovo je nudistička plaža" - da ne bude sablazni i nesporazuma - tako su se zadržale do danas i te "diskriminirajuće" oznake.