Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Ned vel 16, 2025 21:56

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Odgovori  [ 215 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Autor Poruka
PostPostano: Pet stu 15, 2024 19:58 

Pridružen: Sri stu 18, 2009 14:43
Postovi: 1856

Pa nisam ja govorio da je Isus imao super moći i da bi mogao trčati100 m za 6 sekundi letjeti zrakom i sl. ako misliš da je to sprdnja reci to njima.


Znači po tebi Isus nije bio Bog,bio je samo čovjek? :))


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Ned sij 12, 2025 19:11 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 1257
- Židovi uzeše da kamenuju Isusa, „a on se sakri, i izađe iz hrama“ (Iv 8, 59). Ἰησοῦς δὲ ἐκρύβη καὶ ἐξῆλθεν ἐκ τοῦ ἱεροῦ.
- „I svi se u sinagogi ispuniše bijesom kad čuše ovo. I ustavši isteraše ga van iz grada, i odvedoše ga na vrh gore gde bijaše njihov grad sazidan, da bi ga bacili dole. Ali on prošavši između njih, zaputi se“ (Lk 4, 28-30). αὐτὸς δὲ διελθὼν διὰ μέσου αὐτῶν ἐπορεύετο.

- Dva stiha opisuju teološku realnost, ali ne možemo reći da su lišeni povjesnosti i ako ima detalja koji se teško daju razumjeti. Npr., Židovi nisu mogli naći u dvorištu hrama kamenje. Teološka poruka je da je Isus svojom misijom proizvodio bijes u Židova, i da su na kraju uspjeli da ga ubiju. Iv 8, 20: „Ove riječi kaza Isus kod riznice kad učaše u hramu; i niko ga ne uhvati, jer još ne bijaše došao čas njegov“. Dakle, jasna je bila želja Židova da dođu glave Provokatoru, ali im nije bilo dato, jer je on u svoj čas sebe dobrovoljno predao stradanju. Isus hoda (πορεύομαι) da bi ispunio plan Božiji u Jeruzalemu.
Ovde pak bi bilo pogrešno misliti da su Evanđelisti imali samo teološku namjeru, tj. da su Židovi samo u sebi mrzeli Isusa, nego je bilo i otvorenih pokušaja ubojstva prije vrjemena.
Djeluje nevjerovatno da se on može sakriti (Iv) od onih koji su se već bili naoružali kamenjem da ga ubiju; naime, on je ta ozloglašena osoba i ne bi imao gde da se sakrije. Ako bismo preveli doslovno, „Isus bi sakriven“, jer glagol κρύπτω je u pasivu (ἐκρύβη). Sakriven sa Očeve strane. Otac ga je sakrio. Takođe je nevjerovatno da su ga Židovi uhvatili, izveli van i hteli da bace sa litice (Lk). Gde im je ispario?
Stari nisu postavljali ovo pitanje. Neko bi pribjegao heretičnom rješenju da je Isus prividno, odnosno u prividnom tijelu boravio među ljudima – tako doketi, dok su u Kuranu negirali da je on sâm postradao na križu – neko bi pak tvrdio da je imao suptilno tijelo, nepropadljivo, ne podložno truljenju pa da je morao da ga posebnom božanskom intervencijom učini stradalnim (aftartodoketi). Doketizmom bi se moglo objasniti kako Isus isparava. No, to je heretična solucija, jer Pisma i Oci tvrde da je imao realno tijelo. Imao je sve fizičke potrebe. Prividno tijelo ne bi moglo da ogladni, kao ni da jede. Nama su Pisma autoritet kada govorimo o Isusu, ne ljudska mudrovanja. To nam je izvor, pa sviđao nam se ili ne.
Dva su događaja koji bi nam, kako držim, mogli odgovoriti na ovaj problem.
1) Preobraženje (Μεταμόρφωσις). Jedni će misliti da je Isus tu pokazao svoju božansku prirodu ili svjetlosne energije. Kao kada bi neko skinuo odjeću i pokazao svoje tijelo. Kakav zaista jeste. Tako bi njegovo fizičko tijelo bilo u stvari neka odjeća, maska. Preobraženje je nesretan termin, jer bi mogao sugerirati pretvaranje prirode u nešto drugo. Bolji je termin ἐν ἑτέρᾳ μορφῇ - u drugom obliku. Metamorfoza treba da ukazuje na kontinuitet nekog bića, da je osnova, substrat, ista, dok je pojava, oblik, promjenljiva. Dakle, Isusovo tijelo ostaje isto. Materijalno, sazdano od krvi, mesa, kostiju.
2) Isus se po uskrsenju pojavljuje u drugom obliku. Vidimo da je to isto što i njegovo povjesno preobraženje. Neki će misliti da je to tijelo suptilne prirode pa da je zahvaljujući tome prošao kroz zatvorena vrata. To ne odgovara Pisamskom svedočanstvu: „A kad bi uveče onoga prvoga dana sedmice, i dok su vrata bila zatvorena, gde se bijahu učenici njegovi sakupili zbog straha od Judejaca, dođe Isus, i stade na sredinu i reče im: Mir vam! (Iv 20, 19; 26)“. Dakle, ne pominje se da je Isus kao Hudini ili David Coperfild prošao kroz vrata, nego da se stvorio na sredini. Pojavio se. Pisma govore da se po uskrsenju on pojavljivao i nestajao. Kao i da je jeo (Lk 24, 43). Jasan je kontinuitet njegovog tijela.
- Zbog tog kontinuiteta ne možemo deliti tijela na samo Historijska ili samo eshatološka. Tijelo je jedno. I ono se kao i duh, naša svest proteže. Isus u povjesti nije bio odvojen od Isusa uskrslog, od samoga sebe. Preobraženi Isus je uskrsli Isus.
Djeluje nelogično da je mogao biti preobražen prije Uskrsa. Ta ilogičnost je samo ako se vrijeme drži za konstantu. Vrijeme nije apsolutna kategorija. Apsolutna je samo atemporalnost( bezvremenska kategorija). Napisah negdje da vječnost prodire u vrijeme, ne i suprotno. Kako je Kraljevstvo Božje, taj usksli Isus, atemporalno, ono što su skolastici zvali aeuvom, moglo je da bude u historiji, na Taboru kada su vidjeli ne Isusa preobraženog, nego Isusa koji je Kraljevstvo Božje.
Tako bismo mogli razumjeti kako je Isus mogao da „ispari“. Jer je jedan i u kontinuitetu sa sobom.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet sij 23, 2025 13:51 

Pridružen: Sri stu 18, 2009 14:43
Postovi: 1856
- Židovi uzeše da kamenuju Isusa, „a on se sakri, i izađe iz hrama“ (Iv 8, 59). Ἰησοῦς δὲ ἐκρύβη καὶ ἐξῆλθεν ἐκ τοῦ ἱεροῦ.
- „I svi se u sinagogi ispuniše bijesom kad čuše ovo. I ustavši isteraše ga van iz grada, i odvedoše ga na vrh gore gde bijaše njihov grad sazidan, da bi ga bacili dole. Ali on prošavši između njih, zaputi se“ (Lk 4, 28-30). αὐτὸς δὲ διελθὼν διὰ μέσου αὐτῶν ἐπορεύετο.

- Dva stiha opisuju teološku realnost, ali ne možemo reći da su lišeni povjesnosti i ako ima detalja koji se teško daju razumjeti. Npr., Židovi nisu mogli naći u dvorištu hrama kamenje. Teološka poruka je da je Isus svojom misijom proizvodio bijes u Židova, i da su na kraju uspjeli da ga ubiju. Iv 8, 20: „Ove riječi kaza Isus kod riznice kad učaše u hramu; i niko ga ne uhvati, jer još ne bijaše došao čas njegov“. Dakle, jasna je bila želja Židova da dođu glave Provokatoru, ali im nije bilo dato, jer je on u svoj čas sebe dobrovoljno predao stradanju. Isus hoda (πορεύομαι) da bi ispunio plan Božiji u Jeruzalemu.
Ovde pak bi bilo pogrešno misliti da su Evanđelisti imali samo teološku namjeru, tj. da su Židovi samo u sebi mrzeli Isusa, nego je bilo i otvorenih pokušaja ubojstva prije vrjemena.
Djeluje nevjerovatno da se on može sakriti (Iv) od onih koji su se već bili naoružali kamenjem da ga ubiju; naime, on je ta ozloglašena osoba i ne bi imao gde da se sakrije. Ako bismo preveli doslovno, „Isus bi sakriven“, jer glagol κρύπτω je u pasivu (ἐκρύβη). Sakriven sa Očeve strane. Otac ga je sakrio. Takođe je nevjerovatno da su ga Židovi uhvatili, izveli van i hteli da bace sa litice (Lk). Gde im je ispario?
Stari nisu postavljali ovo pitanje. Neko bi pribjegao heretičnom rješenju da je Isus prividno, odnosno u prividnom tijelu boravio među ljudima – tako doketi, dok su u Kuranu negirali da je on sâm postradao na križu – neko bi pak tvrdio da je imao suptilno tijelo, nepropadljivo, ne podložno truljenju pa da je morao da ga posebnom božanskom intervencijom učini stradalnim (aftartodoketi). Doketizmom bi se moglo objasniti kako Isus isparava. No, to je heretična solucija, jer Pisma i Oci tvrde da je imao realno tijelo. Imao je sve fizičke potrebe. Prividno tijelo ne bi moglo da ogladni, kao ni da jede. Nama su Pisma autoritet kada govorimo o Isusu, ne ljudska mudrovanja. To nam je izvor, pa sviđao nam se ili ne.
Dva su događaja koji bi nam, kako držim, mogli odgovoriti na ovaj problem.
1) Preobraženje (Μεταμόρφωσις). Jedni će misliti da je Isus tu pokazao svoju božansku prirodu ili svjetlosne energije. Kao kada bi neko skinuo odjeću i pokazao svoje tijelo. Kakav zaista jeste. Tako bi njegovo fizičko tijelo bilo u stvari neka odjeća, maska. Preobraženje je nesretan termin, jer bi mogao sugerirati pretvaranje prirode u nešto drugo. Bolji je termin ἐν ἑτέρᾳ μορφῇ - u drugom obliku. Metamorfoza treba da ukazuje na kontinuitet nekog bića, da je osnova, substrat, ista, dok je pojava, oblik, promjenljiva. Dakle, Isusovo tijelo ostaje isto. Materijalno, sazdano od krvi, mesa, kostiju.
2) Isus se po uskrsenju pojavljuje u drugom obliku. Vidimo da je to isto što i njegovo povjesno preobraženje. Neki će misliti da je to tijelo suptilne prirode pa da je zahvaljujući tome prošao kroz zatvorena vrata. To ne odgovara Pisamskom svedočanstvu: „A kad bi uveče onoga prvoga dana sedmice, i dok su vrata bila zatvorena, gde se bijahu učenici njegovi sakupili zbog straha od Judejaca, dođe Isus, i stade na sredinu i reče im: Mir vam! (Iv 20, 19; 26)“. Dakle, ne pominje se da je Isus kao Hudini ili David Coperfild prošao kroz vrata, nego da se stvorio na sredini. Pojavio se. Pisma govore da se po uskrsenju on pojavljivao i nestajao. Kao i da je jeo (Lk 24, 43). Jasan je kontinuitet njegovog tijela.
- Zbog tog kontinuiteta ne možemo deliti tijela na samo Historijska ili samo eshatološka. Tijelo je jedno. I ono se kao i duh, naša svest proteže. Isus u povjesti nije bio odvojen od Isusa uskrslog, od samoga sebe. Preobraženi Isus je uskrsli Isus.
Djeluje nelogično da je mogao biti preobražen prije Uskrsa. Ta ilogičnost je samo ako se vrijeme drži za konstantu. Vrijeme nije apsolutna kategorija. Apsolutna je samo atemporalnost( bezvremenska kategorija). Napisah negdje da vječnost prodire u vrijeme, ne i suprotno. Kako je Kraljevstvo Božje, taj usksli Isus, atemporalno, ono što su skolastici zvali aeuvom, moglo je da bude u historiji, na Taboru kada su vidjeli ne Isusa preobraženog, nego Isusa koji je Kraljevstvo Božje.
Tako bismo mogli razumjeti kako je Isus mogao da „ispari“. Jer je jedan i u kontinuitetu sa sobom.


evo ovo gore boldano sam ja već ranije barem 2 puta spominjao na ovoj temi
Samo ti si tvrdoglavi zvekan i ne kužiš ništa u vezi Isus Krista koji je hodao zemljom
Ne kužiš njegovu Božansku narav!
Objašnjavao sam ti barem na 5 primjera , detaljno ti crtao

Ti se (možda) čudiš kako je Isus prošao kroz zatvorena vrata ili kako je Isus prošao između ljudi ( gore spomenuti dio iz NZ!)
Naravno da se čudiš...dokazao si na ovoj temi koliko ne poznaš božansku narav IK!
Treba li ti opet ponoviti da je IK -Bogočovjek...i da je to htio samo pokazati ljudima u Judeji , da je npr. mogao trčati 100 m za 4 sekunde!
Ili to i dalje ne možeš prihvatiti :shock:
Ne znam samo zašto...to mije totalni misterij :))


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pet sij 24, 2025 09:04 

Pridružen: Sri stu 18, 2009 14:43
Postovi: 1856
- Židovi uzeše da kamenuju Isusa, „a on se sakri, i izađe iz hrama“ (Iv 8, 59). Ἰησοῦς δὲ ἐκρύβη καὶ ἐξῆλθεν ἐκ τοῦ ἱεροῦ.
- „I svi se u sinagogi ispuniše bijesom kad čuše ovo. I ustavši isteraše ga van iz grada, i odvedoše ga na vrh gore gde bijaše njihov grad sazidan, da bi ga bacili dole. Ali on prošavši između njih, zaputi se“ (Lk 4, 28-30). αὐτὸς δὲ διελθὼν διὰ μέσου αὐτῶν ἐπορεύετο.

- Dva stiha opisuju teološku realnost, ali ne možemo reći da su lišeni povjesnosti i ako ima detalja koji se teško daju razumjeti. Npr., Židovi nisu mogli naći u dvorištu hrama kamenje. Teološka poruka je da je Isus svojom misijom proizvodio bijes u Židova, i da su na kraju uspjeli da ga ubiju. Iv 8, 20: „Ove riječi kaza Isus kod riznice kad učaše u hramu; i niko ga ne uhvati, jer još ne bijaše došao čas njegov“. Dakle, jasna je bila želja Židova da dođu glave Provokatoru, ali im nije bilo dato, jer je on u svoj čas sebe dobrovoljno predao stradanju. Isus hoda (πορεύομαι) da bi ispunio plan Božiji u Jeruzalemu.
Ovde pak bi bilo pogrešno misliti da su Evanđelisti imali samo teološku namjeru, tj. da su Židovi samo u sebi mrzeli Isusa, nego je bilo i otvorenih pokušaja ubojstva prije vrjemena.
Djeluje nevjerovatno da se on može sakriti (Iv) od onih koji su se već bili naoružali kamenjem da ga ubiju; naime, on je ta ozloglašena osoba i ne bi imao gde da se sakrije. Ako bismo preveli doslovno, „Isus bi sakriven“, jer glagol κρύπτω je u pasivu (ἐκρύβη). Sakriven sa Očeve strane. Otac ga je sakrio. Takođe je nevjerovatno da su ga Židovi uhvatili, izveli van i hteli da bace sa litice (Lk). Gde im je ispario?
Stari nisu postavljali ovo pitanje. Neko bi pribjegao heretičnom rješenju da je Isus prividno, odnosno u prividnom tijelu boravio među ljudima – tako doketi, dok su u Kuranu negirali da je on sâm postradao na križu – neko bi pak tvrdio da je imao suptilno tijelo, nepropadljivo, ne podložno truljenju pa da je morao da ga posebnom božanskom intervencijom učini stradalnim (aftartodoketi). Doketizmom bi se moglo objasniti kako Isus isparava. No, to je heretična solucija, jer Pisma i Oci tvrde da je imao realno tijelo. Imao je sve fizičke potrebe. Prividno tijelo ne bi moglo da ogladni, kao ni da jede. Nama su Pisma autoritet kada govorimo o Isusu, ne ljudska mudrovanja. To nam je izvor, pa sviđao nam se ili ne.
Dva su događaja koji bi nam, kako držim, mogli odgovoriti na ovaj problem.
1) Preobraženje (Μεταμόρφωσις). Jedni će misliti da je Isus tu pokazao svoju božansku prirodu ili svjetlosne energije. Kao kada bi neko skinuo odjeću i pokazao svoje tijelo. Kakav zaista jeste. Tako bi njegovo fizičko tijelo bilo u stvari neka odjeća, maska. Preobraženje je nesretan termin, jer bi mogao sugerirati pretvaranje prirode u nešto drugo. Bolji je termin ἐν ἑτέρᾳ μορφῇ - u drugom obliku. Metamorfoza treba da ukazuje na kontinuitet nekog bića, da je osnova, substrat, ista, dok je pojava, oblik, promjenljiva. Dakle, Isusovo tijelo ostaje isto. Materijalno, sazdano od krvi, mesa, kostiju.

2) Isus se po uskrsenju pojavljuje u drugom obliku. Vidimo da je to isto što i njegovo povjesno preobraženje. Neki će misliti da je to tijelo suptilne prirode pa da je zahvaljujući tome prošao kroz zatvorena vrata. To ne odgovara Pisamskom svedočanstvu: „A kad bi uveče onoga prvoga dana sedmice, i dok su vrata bila zatvorena, gde se bijahu učenici njegovi sakupili zbog straha od Judejaca, dođe Isus, i stade na sredinu i reče im: Mir vam! (Iv 20, 19; 26)“. Dakle, ne pominje se da je Isus kao Hudini ili David Coperfild prošao kroz vrata, nego da se stvorio na sredini. Pojavio se. Pisma govore da se po uskrsenju on pojavljivao i nestajao. Kao i da je jeo (Lk 24, 43). Jasan je kontinuitet njegovog tijela.
- Zbog tog kontinuiteta ne možemo deliti tijela na samo Historijska ili samo eshatološka. Tijelo je jedno. I ono se kao i duh, naša svest proteže. Isus u povjesti nije bio odvojen od Isusa uskrslog, od samoga sebe. Preobraženi Isus je uskrsli Isus.
Djeluje nelogično da je mogao biti preobražen prije Uskrsa. Ta ilogičnost je samo ako se vrijeme drži za konstantu. Vrijeme nije apsolutna kategorija. Apsolutna je samo atemporalnost( bezvremenska kategorija). Napisah negdje da vječnost prodire u vrijeme, ne i suprotno. Kako je Kraljevstvo Božje, taj usksli Isus, atemporalno, ono što su skolastici zvali aeuvom, moglo je da bude u historiji, na Taboru kada su vidjeli ne Isusa preobraženog, nego Isusa koji je Kraljevstvo Božje.
Tako bismo mogli razumjeti kako je Isus mogao da „ispari“. Jer je jedan i u kontinuitetu sa sobom.


Kao prvo, bilo bi dobro kada nešto citiraš da nam kažeš naziv djela,knjige, ime autora, odnosno tko govori ovo gore??
da vidimo o kome djelu i autoru se radi...ili se c/pejasta točan link gdje se to može vidjeti

ovako se ne zna ni tko to kaže niti u kojem djelu...nepoznata je relavantnost , teološka težina i važnost citiranoga?

Drugo...
za prva dva Isusuova događaja iz Ivana i Luke uopće se ne radi o uskrslome Isusu
IK čini ta čuda prije povratka na zemlju!

Treće...ta priča kod uskrsloga Isusa...nebitno je da li je uskrsli Isus prošao kroz vrata u sobu ili se samo pojavio u sobi ( stvorio se u sobi bez prolaska vrata!)...Isus-Bog je mogao učiniti bez problema i prvo i drugo!
Tako da taj koji to navodi nepotrebno razglaba oko toga...da je u biti shvatio šta može i neuskrsli i uskrsli Isus koji je u oba slučaju bio Bog, imao božju narav u sebi onda bi shvatio da nepotrebno spekulira oko toga da li je Isus kao Hudini prošao kroz vrata i ušao u subu ili se stvorio naprosto u sobi

Isus Krist JE Bogočovjek , Božji Sin, sam Bog kako nas uči nauk KC a i pravoslavni nauk isto tako uči!
Svatko tko prihvati da je Isus od rođenja u Betlehemu bio Bog vrlo lako može znati šta je sve Isus mogao učniti
Vrlo lako može shvatiti da je Isus sva čuda mogao činiti i sa 30 godina, i sa 12 godina i sa 1 godinom i sa 1 danom starosti!

znam da ovo mnogi katolici ne shvaćaju, ne shvaćaju ni neki svečenici s kojima sam pričao, pa su poslije razgovora shvatili

Zato ti ( vam) stalno navodim one primjere oko trčanja , letenja Isusa ( to ti je slično fiziklalno čudo koje se protivi zakonima fizike kao navedeno0 čudo gdje se Isus pojavio u sobi gdje su bili apostoli)...da napokon shvatite da je Isus ( DA JE TO HTIO POKAZATI ) mogao to učiniti bez ikakvih problema...i sa 1 godinom i sa 10 godina i sa 12 godina i sa 30 godina i sa 33 godine i nakon uskrsnuća!

ako ti i sada nije sve jasno slobodno kaži šta ti točno nije jasno ?...možeš i oko godina starosti i fizikalnih čuda koje je Isus činio ili potencijalno mogao činiti ( da leti , najbrže trči...) i oko bilo čega
ja ću ti pokušati razjasniti


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pet sij 24, 2025 10:26 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 1257
Nešto o utjelovljenju IK od sveca iz 7. stoljeća ( da neko ne pomisli da treba prebaciti u forum za ne katolike)

Sv. Maksim je jasno istaknuo da utjelovljenje treba da bude shvaćeno kao apsolutni i primarni cilj Božji u aktu stvaranja. Priroda Utjelovljenja, priroda ovog jedinstva božanske uzvišenosti sa ljudskom slabošću, ustvari je neizmerna tajna, ali mi ipak možemo spoznati razlog i cilj ove najviše tajne, njen logos i skopos. Ovaj izvorni razlog ili krajnji cilj, bio je, prema mišljenju sv. Maksima, upravo samo Utjelovljenje i nakon toga naša inkorporacija u Tijelo Utjelovljenog (Krista).


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 215 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 4 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr