O Kovčegu saveza piše i blažena A.K.Emmerick u svome djelu ŽIVOT ISUSA KRISTA ( tom2)
https://drive.google.com/file/d/0B9cl5W ... De7YzFIeBQOpisuje se točno mjesto gdje su stari Židovi Mojsijevog vremena prešli rijeku Jordan, noseći Zavjetni kovčeg na putu za Obećanu zemlju za Židove.
Kovčeg je nosilo 12 levita...spominje se dvanaest kamena koji su ostali ispod rijeke i čuda sa tim kamenjima.
Na točno
tom mjestu je Ivan Krstitelj krstio našeg Gospodina Isusa Krista!5. Otok na kojem je Isus kršten izranja iz Jordana
Ivan je na Jordanu govorio svojim učenicima o skorom dolasku Mesije na krštenje.
Rekao im je, da ga nikad nije vidio. Reče: 'Ali, kao dokaz vama onome što govorim,
pokazati ću vam mjesto gdje će se krstiti. Gledajte, vode će se Jordana razdijeliti i
usred rijeke pojaviti će se otok.'
Isti čas ugledah kako se rijeka dijeli, a na površini se pojavljuje mali bijeli ovalni otok.
To se dogodilo
baš na mjestu gdje su Djeca Izraela prešla Jordan noseći Zavjetni
kovčeg, a na tom je mjestu i Ilija podijelio vode Jordana udarcem svoga ogrtača.Divota ovlada narodom. Molili su i pjevali pjesme zahvalnice. Ivan i njegovi učenici
položiše veliko kamenje u rijeku. Na nj su postavili stabla i granje, a preko toga su
posuli fini bijeli pijesak, tako napravivši most od obale do otoka. Oko otoka su tad
posadili 12 stabalaca, povezujući njihovo granje kao u neki spojeni slavoluk. Između
stabalaca postaviše živicu od niskog grmlja, a to se grmlje moglo lako pronaći jer je
raslo oko rijeke. Grmlje je cvalo crveno bijelim cvijećem, a plod im je bio žut s malom
krunom oko cvata, kao naša mušmula. Ovo je grmlje bilo lijepog izgleda, jer je neko
bilo prekrito cvijećem, dok je drugo već imalo plodove.
Novi otok,
mjesto gdje je stajala Zavjetna škrinja, kad je prelazila Jordan, bijaše
kamenito tlo, a tad u Jošuino vrijeme, dno je rijeke bilo još dublje. Ali, kad ga je Ivan
pozvao za mjesto Isusova krštenja, voda je čini se bila mnogo plića, tako da nisam
mogla odrediti je li otok izronio ili se rijeka podijelila u dvoje i tako formirala otok.
Lijevo od mosta, ne posred otoka, nego bliže obali otoka, bijaše velika rupa u kojoj je
izvirala čista voda. Nekoliko stepenica je vodilo u rupu. Blizu stepenica, iznad
površine vode, uzdizao se glatki crveni kamen trokutasta oblika, na kojem je Isus
stajao, a nadesno od njega bijaše tanko stablo palme s plodovima, koje je Isus
obuhvatio šakom za vrijeme svoga krštenja. Rub bazena bijaše lijepo napravljen i
ukrašen.
Vidjela sam da je u Jošuino vrijeme Jordan bio vrlo krivudav.
Kovčeg saveza je nošen
daleko ispred naroda. Među 12 nosača i poslužitelja bijaše Jošua, Kaleb i jedan čije je
ime zvučalo nešto kao Enoi. Kad su stigli do Jordana, prednji dio Kovčega, kojeg su
uobičajeno nosila dva nosača, sad je bio preuzet samo od jednoga, dok su drugi
pridržavali stražnji dio. Čim je prvi nosač dnom Kovčega dotakao rijeku, vode rijeke
se odmah zaustaviše, podigavši se uvis kao neka barijera-brana, stalno rastući i
vrteći se ukrug, narastavši do veličine brda, tako da ga se iz daljine moglo vidjeti, čak
iz okolice grada Zartana. Nosači nastaviše prema Mrtvom moru, noseći Kovčeg
saveza, hodajući po koritu rijeke Jordan, koje bijaše potpuno suho. Na isti su način i
Izraelci išli koritom, ali uvijek na pristojnoj udaljenosti od Kovčega.Kovčeg saveza koritom Jordana nosili su Leviti, sve do mjesta na kojem su se nalazila
četiri uglata krvavo-crvena kamena, poredana u nizu. Na obje su strane ležala dva
reda trokutastih kamenja, po šest u svakom redu. Bijahu glatki, kao da su izdjeljani
dlijetom. Pored njih bijaše još drugih 12 na svakoj strani. Dvanaest Levita polože
Kovčeg saveza na četiri centralna kamena i odstupiše, šest na jednu stranu, šest na
drugu stranu, i otiđoše na ovih drugih 12 kamenja. I ovih drugih 12 kamena bijahu
trokutasta oblika, oštri vrh im zabijen u zemlju.
Malo dalje bijaše još i treći niz od 12 kamenja. I oni bijahu trokutasti, vrlo veliki i
masivni, različito obilježeni, a neki od njih označeni raznim likovima i cvijećem. Jošua
naredi da se izaberu dvanaestorica muškaraca iz plemena Levita, koji će prenijeti ovo
kamenje na svojim ramenima do obale i tamo ih postaviti na određenu istu
udaljenost, gdje će ostati kao jedan spomenik na ovaj događaj.
U kasnijem periodu podignut je jedan grad u blizini toga mjesta. Imena 12 plemena i
imena onih koji su ih prenijeli na ramenima, bijahu urezbarena u kamenje. Ona
kamenja na kojima su Leviti stajali, bijahu još veća od drugih. Prije nego su Izraelci
napustili korito rijeke, kamenje se preokrenulo, tako da su im vrhovi stršali prema
gore. Kamenje koje je donijeto s obale, više se nije moglo vidjeti u Ivanovo vrijeme.Leži li pokopano u zemlji ili je uništeno u ratu, sad ne znam. Ivan je međutim
podigao svoj šator između dvaju nizova kamenja. U kasnijem periodu, mislim pod
utjecajem svete Jelene, na tom je mjestu podignuta crkva.
Mjesto na kojem je stajao Kovčeg saveza dok je bio u koritu Jordana, upravo je ono
isto mjesto, na kojem će kasnije na otoku, nastati bazen za Isusovo krštenje, a inače
je izgledalo kao da je bez vode.
Kad su Izraelci i Kovčeg saveza prešli Jordan, 12 se kamena preokrenulo s oštrim
vrhom uvis, a Jordan je počeo ponovo teći.
Nivo vode na otoku, u bazenu Isusova krštenja bijaše vrlo nizak, tako da se s obale
mogla vidjeti samo glava krštenika. Silazak do vode u zdencu bijaše po blagoj kosini.
Osmerokutni bazen, koji bijaše oko jedan i pol metar u promjeru, okruživao je široki
hrbat u pet segmenata, a na svakom je bilo prostora za nekoliko ljudi.
Dvanaest trokutastih kamena na kojima su Leviti stajali, poredani, protezali su se sve
do Isusova bazena za krštenje, špicasti vrhovi im stršili iz tla. U samom bazenu bila
su ona četiri crvena, na kojima je stajao Kovčeg saveza. Sad su bili ispod površine
vode, premda su u ranim vremenima, kada su vode Jordana bile niže, bili jako dobro
vidljivi.
Blizu ruba bazena bijaše jedan piramidalni kamen, koji je počivao na svom špicastom
vrhu.
Na njemu je Isus stajao kad je primao krštenje, dok je Sveti Duh sišao na
njega. Desno od toga kamena, a blizu ruba bazena, bijaše tanko palmino stabalce,
koje je Isus zgrabio za vrijeme obreda. Lijevo od Isusa stajao je Ivan. Ovaj trokutasti
kamen, na kojem je Krist stajao, ne bijaše od onih 12 koji su okruživali bazen. Mislim
da ga je sam Ivan donio s obale. Bio je prekriven svim vrstama zelenila i cvijeća.
Drugo kamenje, onih dvanaest, bijahu drugačije boje, a bili su okićeni brojnim
zelenilom i cvijećem.
Bili su veći nego oni koji su donijeti s kopna. Činilo mi se da su oni bili ono drago
kamenje koje je
Melkisedek položio, prije nego li su vode Jordana počele teći, ali kad
ih je Melkisedek položio, bili su posve mali. Na taj je način Melkisedek položio temelje
mnogih budućih građevina. Ovi su temelji dugo ležali skriveni pod blatom i zemljom,
ali kad su ugledali svjetlo dana, postali su mjesta gdje se nešto značajno dogodilo.
Mislim da su i kamenčići koje je Krstitelj nosio na svojoj prsnoj pločici na ovom
blagdanu, također bile uzeti od ovih dvanaest kamena ili od onih koji su bili odnijeti
na obalu.