Dragi Kopitaru!
Prvo da ti se ispričam, tebi i onima kojima sam nedostajao, što sam sa foruma "otišao" bez pozdrava. Zbog nedoličnog ponašanja (čitaj trol), Giovi je odlučio da me stavi u verige na tjedan dana.

Kad postaneš nešto kao inventar na forumu, onda nije nimalo ugodno kad te stave u verige, pa makar to bilo "samo" tjedan dana. Nekome tjedan dana nije puno - meni jest.

Uglavnom! Ako u nekoj skoroj ili daljnjoj budućnosti ponovo "otiđem" sa foruma, znajte da sam završio kao Frank Morris i braća Anglin, nešto kao Jimmy Hoffa ili D. B. Cooper. Dečki moji! Borme hudo.

Pustimo sad to.
I stvarno nije u redu da neko ko živi tako pobožno po svim pravilima bude u herezi a neko koga nazivaju trol i zgubidan a baš ni ruku ne bi stavio u vatru da je baš neporočan ima milost da vidi i zna i da ti sve stav pred očii tako da nemaš kud nego priznati...
Pa to i jest ironija. Jedan zgubidan i običan lajbek, da sad ne kažem, tip koji je dijete modernizma, odrastao uz Karl Rahnera i Hans Urs von Balthasara, bolje poznaje nauk Katoličke Crkve od žene koja ja navodno tradicionalna i pravovjerna, od žene čiji svaki post počinje i završava sa; modernizam, modernizam, modernizam, modernizam, modernizam. Jesi vidio Kopitaru, kako je nasjela na tvoju rečenicu?! Kao "citira" Tomu Akvinskog. Pitanje je odakle taj citat, i čija je to rečenica. O tome konkretno dalje u postu. Jedno je definitivno sigurno: ako to i jest rečenica Tome Akvinskog, Toma sasvim sigurno nije upao u pelagijanizam. Majkićka jest.
Vidi ovo gdje je sve počelo;
Svi sveci su griješili i nisu zbog toga manje sveti..
Isto tako nije katolička tvrdnja kako čovjek mora griješiti. Sv. Toma Akvinski kaže da čovjek u stanju milosti može izbjeći svaki pojedini smrtni grijeh: „Nijedan pojedinačni grijeh nije neizbježan.“
Malo koja tvrdnja je istinitija od npr. ove tvoje rečenice Kopitaru;
Svi sveci su griješili i nisu zbog toga manje sveti..
Gle sad razliku kad Majkićka citira "Tomu Akvinskog", i ovog ovde citirano, također od tog istog Tome Akvinskog;
Kao što slobodna volja nije dovoljna za ustrajnost u dobru bez pomoći Božje izvana, tako nije dovoljan ni ikakav usađeni habitus (trajna krepost). Jer u sadašnjem stanju života habitusi koje nam Bog ulijeva ne uklanjaju potpuno promjenjivost i sklonost zlu iz slobodne volje, iako je donekle učvršćuju u dobru. Stoga kada kažemo da čovjek treba pomoć milosti za konačnu ustrajnost, ne mislimo da mu se, povrh prve usađene milosti po kojoj može činiti dobra djela, ulijeva neka nova posebna milost koja ga osposobljuje za ustrajnost. Nego mislimo da, čak i kada je čovjek primio sve besplatne darove koje će ikada primiti, on i dalje treba neku pomoć Božje providnosti koja ga izvana upravlja i vodi. Zato je rečeno: „Onaj koji je u vama započeo dobro djelo, dovršit će ga do dana Krista Isusa“ (Fil 1,6); i „Sam će vas Bog svake milosti, koji vas je pozvao u svoju vječnu slavu u Kristu Isusu, nakon što nakratko podnesete patnju, usavršiti, učvrstiti i utvrditi“ (1 Pt 5,10). U Svetom pismu nalazimo mnoge molitve za ustrajnost: npr. „Učvrsti moje korake na svojim stazama, da mi noge ne pokliznu“ (Ps 16,5); a osobito molitvu u Očenašu: „Dođi kraljevstvo tvoje“ – jer kraljevstvo za nas neće doći ako ne ustrajemo u dobru. Sv. Toma Akvinski "Summa contra Gentiles"Vidi razliku kad Majkićka citira Tridentski sabor, i ovog ovde, također taj isti Tridentski sabor;
A Tridentski sabor odbacuje heretično protestantsko učenje da su „sva djela čovjeka grješna“ i da čovjek ne može ne griješiti: „Nitko, koliko je god opravdan, neka se ne smatra slobodnim od obdržavanja Božjih zapovijedi… Bog ne zapovijeda nemoguće.“
DS 1536 Nitko ne smije misliti, koliko god on bio opravdan, da je oslobođen od obdržavanja zapovijedi [kan. 20]; nitko se ne smije služiti onom lakomislenom riječi koju su Oci zabranili pod prijetnjom anateme, da opravdan čovjek ne može obdržavati Božje zapovijedi [kan. 18 i 22; usp. *397]. "Bog naime ne zapovijeda nemoguće, nego zapovijedajući potiče i da činiš što možeš i da moliš što ne možeš", i pomaže kako bi mogao; "Zapovijedi onoga nisu teške" [1 Iv 5,3], čiji je "jaram sladak i breme lako" [Mt 11,30]. Oni naime koji su sinovi Božji ljube Krista; koji ga pak ljube (kao što sam svjedoči) čuvaju njegove riječi [usp. Iv 14,23], a to naime mogu činiti uz Božju pomoć.
DS 1537 Premda naime u ovom smrtnom životu, (ljudi) koliko god bili sveti i pravedni, padaju katkada barem u lake i svakidašnje grijehe, koji se zovu i oprostivi [kan. 23], ipak zbog toga ne prestaju biti pravedni. Pravedni naime (izgovaraju) ponizno i istinito one riječi: "Oprosti nam duge naše" [Mt 6,12; usp. *229sl]. Zbog toga se pravedni moraju osjećati još više obvezatnima da hodaju putem pravednosti, "oslobođeni od grijeha, postali su sluge Božje" [Rim 6,22] "živući trijezno i pravedno" [Tit 2,12], mogu napredovati u Kristu Isusu, po kojem imaju pristup istoj milosti [usp. Rim 5,2]. Bog naime one koje je jednom opravdao svojom milošću "ne napušta, ako oni njega prije ne napuste".I sama prošnja da se primi milost, jest milost Božja. Također, sama čovjekova sloboda jest milost. Čovjek da se postavi na glavu, nemere zadobiti Božju milost. Jer upravo to jest definicija milosti. Iz ovog se jasno vidi da nikada ne možemo dovoljno naglašavati Božju milost, ne samo da možemo naglašavati milost Božju, nego smo to i dužni činiti, baš kao što su svi sveci i svetice to činili i bili itekako svjesni toga. Dok ja sa druge strane, dovoljan samo "treptaj oka" da se prenaglasi slobodna volja čovjeka. U čemu je ovde problem;
Oni ne žele oproštenje od Boga i uopće nikakav dar od njega. Oni sami žele biti u redu - ne oproštenje, nego pravedna nagrada. Oni ne žele nadu, nego sigurnost. S tvrdim rigorizmom religioznih vježba, molitvama i djelovanjima žele sebi priskrbiti pravo na blaženstvo. Nedostaje im poniznost koja je bitna za svaku ljubav, poniznost da primimo ono što nam se daruje onkraj naše zasluge i učinka. Poricanje nade u korist sigurnosti, pred kojim ovdje stojimo, počiva na nesposobnosti da se podnese napetost onoga što dolazi i da se prepusti Božjoj dobroti. Stoga je takav pelagijanizam otpadništvo od ljubavi i nade, ali u konačnici i od same vjere. Čovjekovo srce tada postaje tvrdo prema samome sebi, prema drugima, a naposljetku i prema Bogu: čovjeku je potrebno Božje božanstvo, ali mu njegova ljubav više nije potrebna. On samome sebi daje pravo, a Bog, koji se s njime ne slaže, postaje njegov neprijatelj. Farizeji su Novoga zavjeta uvijek vrijedeće oličenje ovoga izobličenja religije. Srž je ovoga pelagijanizma religija bez ljubavi, koja se tako pretvara u žalosnu karikaturu religije. Pelagijanizam je pobožnih dijete straha, osakaćene nade, koja ne može izdržati napetost zbog dara ljubavi koja se ne može iznuditi. Tako se nada pretvara u strah, a strah rađa težnju za sigurnošću u kojoj ne smije ostati nikakva neizvjesnost. Joseph Ratzinger "O vjeri, nadi i ljubavi"Sad smo došli do onog iz početka ovog posta gdje sam postavio sumnju u autentičnost citiranja kad je Majkićka u pitanju. Prije je "citirala" Tomu Akvinskog bez da je navela izvor. Tako da je to sve vrlo dvojbeno. Šta je Toma točno rekao, i gdje je on to točno rekao. Sad me pitaš Kopitaru; zašto tolika sumnja?! Zbog ovog, citiram;
... sveti Robert Bellarmino nije tvrdio da ljudi „moraju“ griješiti. Naprotiv, u duhu katoličke predaje učio je da grijeh nije nužan, nego plod slobodne ljudske volje, koja se može, ali i ne mora, okrenuti protiv Boga. U svom djelu De gratia et libero arbitrio (O milosti i slobodnoj volji) naglašavao je da..
Djelo "De gratia et libero arbitrio" nije napisao sveti Robert Bellarmino.
Djelo "De gratia et libero arbitrio" jest napisao Sv. Augustin.
"Nije" i "Jest", - velika razlika. Majkićka! Fulala si za dobrih 1100 godina. Sv. Augustin je 427 god. napisao djelo "De gratia et libero arbitrio". Sv. Robert Bellarmino je rođen 1542. Kako je moguće da ti citiraš citate (više njih) iz knjige koja nikad nije napisana?!

To je jako dobro pitanje. Drugim riječima, uspjela si nemoguće.

Jel to u redu prema ostalim forumašima?!

Javno citirati i iznositi nepostojeće djelo koje nikad nije napisano?! Ajde odgovori! Dečki moji! Hudo.
De da te nešto pitam Majkićka. Možeš li ti nešto citirati na temu milosti i slobodne volje, ili, nešto po svojem odabiru, iz onog nepostojećeg dijela koje Sv. Robert Bellarmino nikad nije napisao?! Meni nije problem ovde citirati cijelu knjigu "De gratia et libero arbitrio" od Sv. Augustina. Možeš li?!
