Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Pon stu 10, 2025 10:42

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Odgovori  [ 92 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: Sub ruj 27, 2025 13:26 

Pridružen: Pon svi 30, 2022 11:09
Postovi: 679
... ni taj milimetar neće ali zato što ne želim to mi jako dobro ide....baš hudo :lol:

Dečki! Hudo.


OPĆENITO SUGLASJE OTACA


Štoviše, ovu istinu – da Bog hoće da se svi ljudi spase – potvrđuje općenito slaganje Otaca. Nema sumnje da su svi Grčki Oci jednodušni u tome da Bog želi spasenje svih i svakoga pojedinog čovjeka. Tako sv. Justin, sv. Bazilije, sv. Grgur, sv. Ćiril, sv. Metodije i sv. Ivan Zlatousti, sve ih navodi Petavije. Pogledajmo sada što kažu Latinski Oci. Sv. Jeronim: Bog „hoće spasiti sve; ali budući da se nitko ne spašava bez svoje volje, on želi da i mi hoćemo ono što je dobro, kako bi, kada mi poželimo, on također htio izvršiti svoje naume u nama;” i na drugom mjestu: „Bog je, dakle, htio spasiti one koji žele (biti spašeni); i pozvao ih je na spasenje, da njihova volja može imati svoju nagradu; ali oni nisu htjeli vjerovati u njega.” Sv. Hilarije: „Bog bi želio da se svi ljudi spase, a ne samo oni koji će pripadati broju izabranih, nego baš svi bez izuzetka.” Sv. Paulin: „Krist svima govori: Dođite k meni, itd.; jer on, Stvoritelj svih ljudi, što se njega tiče, želi spasenje svakoga čovjeka.” Sv. Ambrozije: „Čak i u odnosu na opake morao je očitovati svoju volju (da ih spasi), i stoga nije mogao zaobići svoga izdajnika, da bi svi mogli vidjeti kako i u izboru samoga izdajnika pokazuje (svoju želju) da sve spasi… i, što se Boga tiče, pokazuje svima da je bio voljan sve izbaviti.”

Autor djela poznatog kao Komentari sv. Ambrozija (za kojega Petavije drži da je Hilarije đakon), govoreći o Pavlovu tekstu (koji hoće da se svi ljudi spase), postavlja pitanje: „Ali budući da Bog hoće da se svi spase, kako to da, ako je svemoguć, ipak ima toliko onih koji se ne spašavaju?” I odgovara: „On hoće da se spase, ako i oni to hoće; jer onaj koji je dao zakon nikoga nije isključio od spasenja… ovaj lijek nije od koristi onome koji ga ne želi.” On kaže da Bog nikoga nije isključio od slave, i da daje milost svima da se spase, ali pod uvjetom da žele s njom surađivati; jer njegova je milost beskorisna čovjeku koji je odbacuje. Sv. Ivan Zlatousti na sličan način pita: „Zašto onda svi ljudi nisu spašeni, ako Bog hoće da se svi spase?” i odgovara: „Zato što se volja svakoga čovjeka ne podudara s njegovom voljom, a on nikoga ne prisiljava.” Sv. Augustin: „Bog hoće da se svi ljudi spase, ali ne tako da uništi njihovu slobodnu volju.” Isto to kaže i na više drugih mjesta, koja ćemo uskoro navesti. Sv. Alfonz Liguori " The Great Means Of Salvation And Of Perfection"


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub ruj 27, 2025 14:58 

Pridružen: Pon svi 30, 2022 11:09
Postovi: 679
ISUS KRIST UMRO JE DA SPASI SVE LJUDE


Da je, dakle, Isus Krist umro za sve i za svakoga čovjeka, jasno je ne samo iz Svetog pisma, nego i iz spisa Otaca. Velika je, svakako, bila propast koju je grijeh Adamov prouzročio cijelom ljudskom rodu; ali Isus Krist, milošću Otkupitelja, popravio je sva zla koja je Adam uveo. Zato je Tridentski sabor proglasio da krštenje čini dušu čistom i neokaljanom; i da grijeh koji u njoj ostaje nije na njezinu štetu, nego da bi joj omogućio veći vijenac, ako mu se opire tako da ne pristane na njega: „Jer u preporođenima Bog ne mrzi ništa… oni su učinjeni nevini, neokaljani, čisti i ljubljeni od Boga… No ovaj sveti sabor priznaje i osjeća da požuda ili gorivo (grijeha) ostaje u krštenima; ali budući da je ostavljena radi naše kušnje, ne može nauditi onima koji joj ne pristanu; štoviše, onaj koji se zakonito bori (protiv nje) bit će ovjenčan.“

Tako, kako kaže sv. Lav: „veće smo stvari zadobili Kristovom milošću nego što smo izgubili đavolskom zavišću.“ Dobitak koji smo postigli Kristovim otkupljenjem veći je od gubitka koji smo pretrpjeli Adamovim grijehom. Apostol to jasno izjavljuje kad kaže: Ne kao prijestup, tako i dar. Jer gdje se umnožio grijeh, nadmoćno izobilovala milost. Naš Gospodin kaže isto: Došao sam da imaju život i da ga imaju u izobilju. David i Izaija to su prorekli: U Njega je obilno otkupljenje. – Primila je iz ruke Gospodnje dvostruko za sve svoje grijehe. O tim riječima tumač veli: „Bog je tako oprostio bezakonja po Kristu, da su ljudi primili dvostruko – to jest, mnogo veće dobro umjesto kazne za grijeh koju su zaslužili.“ Dakle, naš Spasitelj, kako rekoh, umro je za sve, i prikazao je djelo svoga otkupljenja Vječnom Ocu za spasenje svakoga čovjeka. Sv. Alfonz Liguori " The Great Means Of Salvation And Of Perfection"


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Ned ruj 28, 2025 05:14 

Pridružen: Pon svi 30, 2022 11:09
Postovi: 679
DJECA KOJA UMIRU BEZ KRŠTENJA


Ovdje nam samo preostaje odgovoriti na prigovor koji proizlazi iz toga da se djeca gube kad umru prije krštenja i prije nego što dođu do upotrebe razuma. Ako Bog hoće da se svi spase, prigovara se, kako to da ta djeca propadaju bez ikakve vlastite krivnje, budući da im Bog ne daje nikakvu pomoć da postignu vječno spasenje? Na taj prigovor postoje dva odgovora, od kojih je drugi točniji od prvoga. Ukratko ću ih navesti. Prvo se odgovara da Bog svojom prethodnom voljom želi da se svi spase, i stoga je dao opća sredstva za spasenje svih; ali ta sredstva ponekad ne postižu svoj učinak, ili zbog toga što se neki ne žele njima koristiti, ili zato što ih drugi ne mogu upotrijebiti, zbog sekundarnih uzroka (kao što je smrt djece), čiji tijek Bog nije dužan mijenjati, nakon što je sve uredio prema pravednom sudu svoje opće Providnosti; sve se to može prikupiti iz onoga što kaže sv. Toma. Isus Krist je ponudio svoje zasluge za sve ljude i ustanovio krštenje za sve; ali primjena tog sredstva spasenja, što se tiče djece koja umru prije upotrebe razuma, nije spriječena izravnom Božjom voljom, već samo dopuštajućom voljom; jer, budući da je on opći providitelj svega, nije dužan remetiti opći red da bi se pobrinuo za pojedinačni slučaj.

Drugi odgovor je da propasti nije isto što i ne biti blažen: jer je vječna sreća posve besplatan dar; i stoga njezin nedostatak nije kazna. Stoga je vrlo opravdano mišljenje sv. Tome da djeca koja umru u djetinjstvu nemaju ni kaznu osjetila ni kaznu gubitka; ne kaznu osjetila, kaže on, „jer kazna osjetila odgovara obraćenju prema stvorenjima; a u istočnom grijehu nema obraćenja prema stvorenjima“ (jer krivnja nije naša), „i stoga kazna osjetila ne pripada istočnom grijehu;“ jer istočni grijeh ne uključuje čin. Protivnici tome suprotstavljaju učenje sv. Augustina, koji na nekim mjestima pokazuje da je njegovo mišljenje bilo kako su djeca osuđena čak i na kaznu osjetila. Ali na drugom mjestu izjavljuje da je bio veoma zbunjen oko ove točke. Ovo su njegove riječi: „Kad dođem do kazne dojenčadi, nalazim se (vjerujte mi) u velikim poteškoćama; niti uopće mogu išta reći.“ A na drugom mjestu piše da se može reći kako takva djeca ne primaju ni nagradu ni kaznu: „Niti trebamo strahovati da je nemoguće da postoji srednja presuda između nagrade i kazne; jer je njihov život bio između grijeha i dobrih djela.“ To je izričito potvrdio sv. Grgur Nazijanski: „Djeca će biti osuđena od pravednog suca ni na nebesku slavu ni na kaznu.“ Sv. Grgur iz Nise bio je istoga mišljenja: „Prerana smrt djece pokazuje da oni koji su tako završili život neće biti u boli i nesreći.“

A što se tiče kazne gubitka, iako su ta djeca isključena iz slave, ipak sv. Toma, koji je najdublje razmišljao o ovoj točki, uči da nitko ne osjeća bol zbog gubitka onog dobra za koje nije sposoban; tako da, kao što se čovjek ne žali što ne može letjeti, ili običan čovjek što nije car, tako ni ta djeca ne osjećaju bol što su lišena slave za koju nikada nisu bila sposobna; budući da nikada nisu mogli na nju pretendirati ni po naravnim načelima ni po vlastitim zaslugama. Sv. Toma dodaje na drugom mjestu još jedan razlog, a to je da nadnaravno znanje o slavi dolazi samo po stvarnoj vjeri, koja nadilazi svako naravno znanje; tako da djeca nikada ne mogu osjećati bol zbog gubitka te slave, za koju nikada nisu imala nadnaravno znanje. On nadalje kaže, u prethodnom odlomku, da takva djeca ne samo da neće tugovati zbog gubitka vječne sreće, nego će se štoviše radovati svojim naravnim darovima; i na neki će način uživati u Bogu, koliko to uključuje naravno znanje i naravna ljubav: „Štoviše, radovat će se u tome što će mnogo sudjelovati u Božjoj dobroti i u naravnim savršenstvima.“ I odmah dodaje da će, iako će biti odvojeni od Boga glede sjedinjenja u slavi, „ipak biti sjedinjeni s njim po sudjelovanju u naravnim darovima; i tako će se moći radovati u njemu s naravnim znanjem i ljubavlju.“ Sv. Alfonz Liguori "The Great Means Of Salvation And Of Perfection"


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Ned ruj 28, 2025 10:51 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 1466
DJECA KOJA UMIRU BEZ KRŠTENJA


Ovdje nam samo preostaje odgovoriti na prigovor koji proizlazi iz toga da se djeca gube kad umru prije krštenja i prije nego što dođu do upotrebe razuma. Ako Bog hoće da se svi spase, prigovara se, kako to da ta djeca propadaju bez ikakve vlastite krivnje, budući da im Bog ne daje nikakvu pomoć da postignu vječno spasenje? Na taj prigovor postoje dva odgovora, od kojih je drugi točniji od prvoga. Ukratko ću ih navesti. Prvo se odgovara da Bog svojom prethodnom voljom želi da se svi spase, i stoga je dao opća sredstva za spasenje svih; ali ta sredstva ponekad ne postižu svoj učinak, ili zbog toga što se neki ne žele njima koristiti, ili zato što ih drugi ne mogu upotrijebiti, zbog sekundarnih uzroka (kao što je smrt djece), čiji tijek Bog nije dužan mijenjati, nakon što je sve uredio prema pravednom sudu svoje opće Providnosti; sve se to može prikupiti iz onoga što kaže sv. Toma. Isus Krist je ponudio svoje zasluge za sve ljude i ustanovio krštenje za sve; ali primjena tog sredstva spasenja, što se tiče djece koja umru prije upotrebe razuma, nije spriječena izravnom Božjom voljom, već samo dopuštajućom voljom; jer, budući da je on opći providitelj svega, nije dužan remetiti opći red da bi se pobrinuo za pojedinačni slučaj.

Drugi odgovor je da propasti nije isto što i ne biti blažen: jer je vječna sreća posve besplatan dar; i stoga njezin nedostatak nije kazna. Stoga je vrlo opravdano mišljenje sv. Tome da djeca koja umru u djetinjstvu nemaju ni kaznu osjetila ni kaznu gubitka; ne kaznu osjetila, kaže on, „jer kazna osjetila odgovara obraćenju prema stvorenjima; a u istočnom grijehu nema obraćenja prema stvorenjima“ (jer krivnja nije naša), „i stoga kazna osjetila ne pripada istočnom grijehu;“ jer istočni grijeh ne uključuje čin. Protivnici tome suprotstavljaju učenje sv. Augustina, koji na nekim mjestima pokazuje da je njegovo mišljenje bilo kako su djeca osuđena čak i na kaznu osjetila. Ali na drugom mjestu izjavljuje da je bio veoma zbunjen oko ove točke. Ovo su njegove riječi: „Kad dođem do kazne dojenčadi, nalazim se (vjerujte mi) u velikim poteškoćama; niti uopće mogu išta reći.“ A na drugom mjestu piše da se može reći kako takva djeca ne primaju ni nagradu ni kaznu: „Niti trebamo strahovati da je nemoguće da postoji srednja presuda između nagrade i kazne; jer je njihov život bio između grijeha i dobrih djela.“ To je izričito potvrdio sv. Grgur Nazijanski: „Djeca će biti osuđena od pravednog suca ni na nebesku slavu ni na kaznu.“ Sv. Grgur iz Nise bio je istoga mišljenja: „Prerana smrt djece pokazuje da oni koji su tako završili život neće biti u boli i nesreći.“

A što se tiče kazne gubitka, iako su ta djeca isključena iz slave, ipak sv. Toma, koji je najdublje razmišljao o ovoj točki, uči da nitko ne osjeća bol zbog gubitka onog dobra za koje nije sposoban; tako da, kao što se čovjek ne žali što ne može letjeti, ili običan čovjek što nije car, tako ni ta djeca ne osjećaju bol što su lišena slave za koju nikada nisu bila sposobna; budući da nikada nisu mogli na nju pretendirati ni po naravnim načelima ni po vlastitim zaslugama. Sv. Toma dodaje na drugom mjestu još jedan razlog, a to je da nadnaravno znanje o slavi dolazi samo po stvarnoj vjeri, koja nadilazi svako naravno znanje; tako da djeca nikada ne mogu osjećati bol zbog gubitka te slave, za koju nikada nisu imala nadnaravno znanje. On nadalje kaže, u prethodnom odlomku, da takva djeca ne samo da neće tugovati zbog gubitka vječne sreće, nego će se štoviše radovati svojim naravnim darovima; i na neki će način uživati u Bogu, koliko to uključuje naravno znanje i naravna ljubav: „Štoviše, radovat će se u tome što će mnogo sudjelovati u Božjoj dobroti i u naravnim savršenstvima.“ I odmah dodaje da će, iako će biti odvojeni od Boga glede sjedinjenja u slavi, „ipak biti sjedinjeni s njim po sudjelovanju u naravnim darovima; i tako će se moći radovati u njemu s naravnim znanjem i ljubavlju.“ Sv. Alfonz Liguori "The Great Means Of Salvation And Of Perfection"




Evo kako stvari stoje danas:

1. Tradicionalni stav (sv. Augustin, sv. Toma, Liguori i drugi)
Augustin je u jednom periodu učio da djeca bez krštenja idu u osudu (čak i s kaznom osjetila), ali kasnije je i sam priznao da je u nedoumici.

Toma Akvinski i mnogi skolastički teolozi razvili su ideju tzv. "limba" (limbus puerorum) – stanja prirodne sreće bez nadnaravne vizije Boga. Dakle, djeca nisu kažnjena, ali ne uživaju blaženstvo neba.

Sv. Alfonz Liguori, kojeg si citirao, brani baš to stajalište: djeca nisu kažnjena mukama, nego ostaju u stanju naravne sreće.

2. Razvoj u novije vrijeme
Limbus nikada nije bio službeno definiran kao dogma, nego kao teološko mišljenje.

Katekizam Katoličke Crkve (1992.) više ne spominje limbo. Umjesto toga kaže:

„Što se tiče djece koja umru bez krštenja, Crkva može samo povjeriti njihovo spasenje Božjem milosrđu, kao što to čini u obredu njihova sprovoda. Doista, veliko je Božje milosrđe koje želi da se svi ljudi spase, i Isusova nježnost prema djeci, koja ga je navela da kaže: ‘Pustite dječicu neka dolaze k meni, ne priječite im!’ (Mk 10,14).“ (KKC 1261)

Međunarodna teološka komisija (dokument iz 2007., uz odobrenje pape Benedikta XVI.) istaknula je da postoji „ozbiljna teološka nada“ da djeca koja umru bez krštenja budu spašena, upravo zbog Božje milosti i Kristove univerzalne spasenjske volje.
Ukratko: limbo je napušten kao objašnjenje, a naglasak je stavljen na povjerenje u Božje milosrđe.

3. Današnje stanje nauka
Crkva i dalje uči da je krštenje nužno sredstvo spasenja (jer ga je Krist ustanovio).

Ali, priznaje da Bog nije vezan sakramentima: može djelovati i izvan njih.

Zato se danas sve više naglašava nada da Bog spašava djecu koja umru bez krštenja, iako to nije definirano kao apsolutna dogma.

Dakle: u odnosu na ono što si citirao iz sv. Alfonza, promjena postoji. Crkva se udaljila od ideje o limbu i naglašava povjerenje u Božje milosrđe i Kristovu ljubav prema malenima.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon ruj 29, 2025 16:41 

Pridružen: Pon svi 30, 2022 11:09
Postovi: 679
Dakle: u odnosu na ono što si citirao iz sv. Alfonza, promjena postoji.

Naravno. Sv. Alfonz Liguori je stari čovjek. Mislim, uglavnom, znaš što mislim. :)


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet lis 02, 2025 13:48 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2249
Znam samo jednostavno ni taj milimetar neće ali zato što ne želim


Katolički nauk naglašava važnost slobodne volje, dakle ljudi imaju mogućnost birati između dobra i zla.
Crkva naučava da Bog želi mene i tebe da se spasimo, no za to se moramo odreći grijeha i dopustiti da nas Bog mijenja.
Tko to ne želi, Bog ga ne prisiljava na silu, nego uvijek i baš svakoga zove na obraćenje i promjenu. U Bogu je sreća i ljepota a ne u grijehu, spasiti se nije prisila nego slobodan poziv da izaberemo biti s Bogom.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet lis 02, 2025 15:35 

Pridružen: Pon svi 30, 2022 11:09
Postovi: 679
Katolički nauk naglašava važnost slobodne volje, dakle ljudi imaju mogućnost birati između dobra i zla.

U pravu si. Ali borme i katolički nauk naglašava važnost milosti. I na samo to, nego katolički nauk daje prvenstvo milosti. E sad! Svaki čovjek dobije dovoljno milosti za spasenje u svojem vlastitom životu, to znamo jer je to dogma, ali kako to milost i slobodna volja "surađuju", odnosno, ne "surađuju", to Crkva nikad nije objasnila. Niti je itko uspio objasniti. :| Osim možda našeg Hrkija sa foruma. :)

Crkva naučava da Bog želi mene i tebe da se spasimo, no za to se moramo odreći grijeha i dopustiti da nas Bog mijenja.
Tko to ne želi, Bog ga ne prisiljava na silu, nego uvijek i baš svakoga zove na obraćenje i promjenu. U Bogu je sreća i ljepota a ne u grijehu, spasiti se nije prisila nego slobodan poziv da izaberemo biti s Bogom.

Jest prijatelju moj. Od riječi do riječi, sve si dobro napisao. Ali ta slobodna volja jest dosta ranjena. Zato svi ljudi padaju u tolike grijehe, unatoč tome što svaki prima dovoljno milosti da to ne čini. :|


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet lis 02, 2025 16:26 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 1466

U pravu si. Ali borme i katolički nauk naglašava važnost milosti. I na samo to, nego katolički nauk daje prvenstvo milosti. E sad! Svaki čovjek dobije dovoljno milosti za spasenje u svojem vlastitom životu, to znamo jer je to dogma, ali kako to milost i slobodna volja "surađuju", odnosno, ne "surađuju", to Crkva nikad nije objasnila. Niti je itko uspio objasniti. :| Osim možda našeg Hrkija sa foruma. :)


Jest prijatelju moj. Od riječi do riječi, sve si dobro napisao. Ali ta slobodna volja jest dosta ranjena. Zato svi ljudi padaju u tolike grijehe, unatoč tome što svaki prima dovoljno milosti da to ne čini. :|



Ali borme i katolički nauk naglašava važnost milosti. I na samo to, nego katolički nauk daje prvenstvo milosti.
Citat:



To si potpuno u pravu .


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet lis 02, 2025 17:37 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2249
Ako tko kaže da se ne želi pomaknuti ni milimetar od grijeha, onda nije riječ o slabosti i sklonosti grijesima koja je svojstvena svima, već o tome da se ne želi niti nema namjeru pokajati ni mijenjati.
Zato sam unaprijed napisao:
"Možda bi netko lako došao u napast uvjeravati sebe (i druge) da će se spasiti mada se ne želi obratiti, ne želi se odreći grijeha i dopustiti da ga Bog mijenja što često zna biti bolno. Crkva naprotiv naučava da Bog želi mene i tebe da se spasimo, ali da bi do toga došlo trebamo priznati svoje grijehe i prihvatiti križ promjene kako bi se okrenuli prema Bogu."


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet lis 02, 2025 17:43 

Pridružen: Pon svi 30, 2022 11:09
Postovi: 679
Ako tko kaže da se ne želi pomaknuti ni milimetar od grijeha, onda nije riječ o slabosti i sklonosti grijesima koja je svojstvena svima, već o tome da se ne želi niti nema namjeru pokajati ni mijenjati.

Naravno. Iako ja nisam Kopitara tako razumio. Da se doslovno ne želi pomaknuti i mijenjati na bolje. Ja sam ga razumio u smislu Sv. Pavla kojeg je i nekoliko postova prije citirao na tu temu. Sa završetkom;


Rim 7, 24 Jadan li sam ja čovjek! Tko će me istrgnuti iz ovoga tijela smrtonosnoga?


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet lis 02, 2025 17:45 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 1466
Ako tko kaže da se ne želi pomaknuti ni milimetar od grijeha, onda nije riječ o slabosti i sklonosti grijesima koja je svojstvena svima, već o tome da se ne želi niti nema namjeru pokajati ni mijenjati.
Zato sam unaprijed napisao:
"Možda bi netko lako došao u napast uvjeravati sebe (i druge) da će se spasiti mada se ne želi obratiti, ne želi se odreći grijeha i dopustiti da ga Bog mijenja što često zna biti bolno. Crkva naprotiv naučava da Bog želi mene i tebe da se spasimo, ali da bi do toga došlo trebamo priznati svoje grijehe i prihvatiti križ promjene kako bi se okrenuli prema Bogu."


Nisam mislio tako, nego što želim to ni za milimetar a ono što ne želim to mi ide...znači grijeh mi ide od ruke a dobro baš i ne....


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet lis 02, 2025 17:55 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 1466
Naravno. Iako ja nisam Kopitara tako razumio. Da se doslovno ne želi pomaknuti i mijenjati na bolje. Ja sam ga razumio u smislu Sv. Pavla kojeg je i nekoliko postova prije citirao na tu temu. Sa završetkom;


Rim 7, 24 Jadan li sam ja čovjek! Tko će me istrgnuti iz ovoga tijela smrtonosnoga?


Da upravo tako.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet lis 02, 2025 17:57 

Pridružen: Pon svi 30, 2022 11:09
Postovi: 679
Nisam mislio tako, nego što želim to ni za milimetar a ono što ne želim to mi ide...znači grijeh mi ide od ruke a dobro baš i ne....

Da. Tako sam te ja razumio. U tome smislu kako si sada opisao. Grijeh nam svima ide - nažalost. Za činiti dobro treba napor. Namjerno ustrajanje u grijehu bio bi čisti đavolski čin, i mislim da još nisam upoznao osobu u stvarnom životu ili u internet-žabokrečini koja bi to činila. Možda se varam. Ali mislim da ne poznajem takvu osobu koja ne bi osjećala nikakvo kajanje za svoje postupke, i namjerno ustrajala u zlu. :?


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet lis 02, 2025 18:16 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 1466
Da. Tako sam te ja razumio. U tome smislu kako si sada opisao. Grijeh nam svima ide - nažalost. Za činiti dobro treba napor. Namjerno ustrajanje u grijehu bio bi čisti đavolski čin, i mislim da još nisam upoznao osobu u stvarnom životu ili u internet-žabokrečini koja bi to činila. Možda se varam. Ali mislim da ne poznajem takvu osobu koja ne bi osjećala nikakvo kajanje za svoje postupke, i namjerno ustrajala u zlu. :?


Pa jasno ko bi želio biti u grijehu....međutim ima gori stvari i od kušanja grijesima kao što sam danas napisao...

Đavo nas iskušava više vrlinama negoli grijesima.
Mislite o tome…

Veće je zlo pomisliti da si dobar nego biti u grijesima kojih se želiš osloboditi..


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet lis 02, 2025 19:54 

Pridružen: Pon svi 30, 2022 11:09
Postovi: 679
Pa jasno ko bi želio biti u grijehu....

Ne bi ti znao odgovoriti prika moj. Joseph Ratzinger piše za jedne, druge i treće;


Smrću naše životno opredjeljenje postaje konačno i s tim svojim životom dolazimo pred Suca. Naš izbor, koji se oblikovao tijekom čitavog života, može biti različit. Može biti osoba koje su potpuno u srcu uništile svaku želju za istinom i spremnost na ljubav. U takvih se osoba sve pretvorilo u laž, one žive u mržnji i ugasile su u srcu ljubav. Čovjek se zgrozi na samu pomisao da takve osobe postoje, ali upravo takve crte i osobine možemo prepoznati kod nekih osoba iz naše povijesti. Kod takvih pojedinaca ne bi postojala mogućnost ozdravljenja i popravka i u njima bi dobro bilo nepovratno razoreno: to je ono što podrazumijevamo pod riječju pakao. S druge strane može biti čistih duša, koje su pustile da ih Bog potpuno zahvati i koje su, zahvaljujući tome, potpuno otvorene bližnjemu; kod tih osoba zajedništvo s Bogom već sada usmjerava čitavo njihovo biće i njihovo putovanje k Bogu vodi samo k punom ispunjenju onoga što već sada jesu. Iz iskustva, međutim, znamo da ni jedno ni drugo obično nije redovit slučaj u ljudskom životu. Kod najvećeg broja ljudi - možemo pretpostaviti - u dubini njihova bića ostaju ako već ne otvorena, a ono bar odškrinuta ona posljednja vrata za istinu, za ljubav, za Boga. U konkretnim životnim izborima, ipak, ona su zastrta uvijek novim kompromisima sa zlom - mnoga prljavština pokrije čistoću, no žeđ za njom i dalje ostaje i, usprkos svemu, iz sve te prljavštine ona uvijek iznova izbija na površinu i ostaje prisutna u duši. Što bude s takvim pojedincima kada se pojave pred Sucem? Hoće li sve prljavštine koje su se gomilale u njihovu životu možda iznenada postati nevažne? Ili će se pak nešto drugo dogoditi? Sveti Pavao, u Prvoj poslanici Korinćanima, govori da će Bog ljude suditi prema tome u kakvom se stanju nalaze. Benedikt XVI., "Spe salvi"

Šta iz toga možemo zaključiti?! Jako je teško reći. Jer nitko živ ne zna kako će to biti.



Đavo nas iskušava više vrlinama negoli grijesima.
Mislite o tome…

Đavao nas napastuje gde god stigne. Tomislav Ivančić je u više navrata u svojim emisijama znao spomenuti da i Đavao ima jednu dobru osobinu - jako je marljiv. :) Nije mu problem neprekidno čekati priliku da čovjeka navodi na grijeh.


Veće je zlo pomisliti da si dobar nego biti u grijesima kojih se želiš osloboditi..

Naravno. Sam Isus to spominje u mnogo navrata, a bome i čitavo sveto pismo. A Sv. Ivan od Križa u djelu ""Uspon na goru Karmel" kaže da takvi ljudi mogu postati: "gori od đavla". Citiram;


Oni misle da je dosta imati stanovitu spoznaju o vlastitoj bijedi, a da se može istodobno biti puni tajne samodopadnosti i uživati više u svojem duhu i svojim duhovnim dobrima negoli duhu i dobrima drugih; poput farizeja koji je zahvaljivao Bogu što nije kao i ostali ljudi i što ima ove ili one kreposti, u čemu je imao samozadovoljstvo i preuzetnost; a ovi, premda to formalno ne govore kao farizej, imaju to stalno u duhu. Štoviše, neki postaju tako oholi, da su gori od đavla. Kad u sebi opažaju neke utiske, kako im se čini, pobožne i slatke osjećaje prema Bogu, ostaju više nego zadovoljni te smatraju da su posve blizu Bogu, a drugi koji ih nemaju da su mnogo niži od njih, pa ih stoga preziru, kao što je farizej prezirao carinika.


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 92 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Sljedeće

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 5 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr