Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Uto pro 10, 2024 07:19

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Odgovori  [ 84 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Poruka
PostPostano: Čet ruj 05, 2019 21:03 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4532
U poplavi članaka koji se mogu naći na internetu o katoličkom i "new age" obrazovanju moram se osvrnuti najprije na članak "Što je new age obrazovanje?" jer ima zaista puno podataka i puno kritičnosti.
S upozorenjem: stranica je "tradicionalistička", tj. kritička prema suvremenom katolicizmu, a ponajviše prema svim novijim pojavama u obrazovanju.
http://www.canisiusbooks.com/articles/art_na_ed1.htm

Mi smo u Hrvatskoj imali prekid vjeronauka i moralnog odgoja u školama ('45 - '90), a na primjeru SAD-a koji taj prekid nije imao članak s određenom dozom istine govori o "uzurpaciji" katoličkog odgoja u samim katoličkim školama, do čega je doveo općenito pad budnosti i vjere kod edukatora, ali i nametanje new age-a kao mode, "nužnosti" promjena i revolucija.

http://www.canisiusbooks.com/na_ed_chart.htm


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri ruj 18, 2019 19:57 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4532
Postoji još jedan zanimljiv članak iste autorice, Cornelie R. Ferreira, suprotnog sadržaja
Što je katoličko obrazovanje?

U uvodu se osvrće na porazne rezultate poznavanja vjere američkih učenika i studenata, a zatim navodi 10 načela po kojima možemo razlikovati istinsko katoličko obrazovanje. Prvo načelo govori o cilju ili smislu edukacije.

Za razliku od svjetovnih ciljeva koji na obrazovanje gledaju više-manje isključivo kao na sredstvo za postizanje gospodarskog napretka ili, po novome, sredstvo društvenog re-konstruiranja vrijednosti, kulture i ljudskog ponašanja, katoličko obrazovanje ima jedan viši cilj - spasenje duše. U tom obrazovanju ni slabiji ne bi smjeli biti isključeni, ni oni s posebnim potrebama, ne bi se zanemarivala duhovna dimenzija osobe, a smanjenje natjecateljske dimenzije utjecalo bi na psihosomatsko zdravlje učenika, danas jako narušeno. Pažljivo osmišljavanje sadržaja koji su možda samo vremeniti i prolazni smanjilo bi mnoge neuroze današnje djece, a i učitelja. Mišljenja sam, ako se obrazovanju oduzme duhovna strana i vječna perspektiva mnogo toga što se danas uči u školama je doista besmisleno.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri lis 09, 2019 20:48 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4532
Novi smjerovi u pedagogiji 21. stoljeća:
ekološki katastrofizam,
pametni androidi,
rodna ideologija,
etički relativizam...

:DD


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon lis 14, 2019 21:32 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4532
NASTAVA MATEMATIKE JUČER - DANAS - SUTRA
/engleska varijanta/

1960. Drvosječa prodaje kamion drva za 100 funti. Njegovi su troškovi 4/5 prodajne cijene. Kolika je njegova zarada?

1970. Drvosječa prodaje kamion drva za 100 funti. Njegovi su troškovi 4/5 prodajne cijene, tj. 80 funti. Kolika je njegova zarada?

1975. Drvosječa zamjenjuje skup drva D za skup novca N. Kardinalni broj skupa N je 100, a svaki element vrijedi 1 funtu. Prikaži elemente skupa N sa 100 kružića. Skup T troškova sadrži 20 elemenata manje nego skup N. Prikaži skup T kao podskup skupa N i odgovori na pitanje koliki je kardinalni broj skupa Z = N \ T.

1980. Drvosječa prodaje kamion drva za 100 funti. Njegovi su troškovi 80 funti, a zarada 20 funti. Tvoj je zadatak podvući broj 20.

1990. Drvosječa je sječom prelijepe šume zaradio 20 funti. Što mislite o takvom načinu zarađivanja za život? (Tema za raspravu u razredu: Kako su se osjećale ptice i vjeverice iz te šume?)

ZADATAK: Napišite hrvatsku varijantu.

(Iz prezentacije I. Mrkonjića)

U ovom zadnjem zadatku prepoznajem afektivni odgoj koji jača '90-tih, a i ekološku međupredmetnu temu koja je i danas vrlo aktualna... :DD


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet lis 17, 2019 16:21 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2200
Zaista je šteta što se javno ne protestira protiv loše reforme školstva i smanjenog dostojanstva učitelja i profesora. Nažalost, nisam čuo da se štrajk koji je u tijeku veže sa time ni sa lošom reformom ministrice Divjak, nego ispada da se sve svodi na materijalne stvari poput koeficijenata i visine plaće, i ako se to dobije, to bi kao trebalo smiriti sve ostale probleme u školstvu, te se onda nitko neće previše buniti.
Kao da se propustilo priliku govoriti o svemu ovome što se piše na ovoj temi.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet lis 17, 2019 20:53 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4532
Zaista je šteta što se javno ne protestira protiv loše reforme školstva i smanjenog dostojanstva učitelja i profesora. Nažalost, nisam čuo da se štrajk koji je u tijeku veže sa time ni sa lošom reformom ministrice Divjak, nego ispada da se sve svodi na materijalne stvari poput koeficijenata i visine plaće, i ako se to dobije, to bi kao trebalo smiriti sve ostale probleme u školstvu, te se onda nitko neće previše buniti.
Kao da se propustilo priliku govoriti o svemu ovome što se piše na ovoj temi.

Nažalost dobro zapažanje... Ipak mislim (ono što se javno ne govori) da je ovako velika podrška štrajku (80 - 97% u nekim županijama, što je prije bila rijetkost) zapravo rezultat neuspješnog uvođenja reforme i velikog nezadovoljstva učitelja - samim kurikulumom, edukacijama, pravilnicima, promijenjenom i povećanom administracijom u kojoj se malobrojni snalaze i sl. Učitelji po internim forumima i grupama na društvenim mrežama to itekako glasno govore, ali medijima nisu zanimljivi, i doista je velika šteta što se predstavnici sindikata o tome baš nikada (ni prije!) nisu izjašnjavali...


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto lis 22, 2019 20:52 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4532
Sada, s odmakom od 5-6 dana, mislim da je velik odaziv na ovaj štrajk rezultat, ne samo velikog nezadovoljstva učitelja svojim materijalnim statusom, već i smišljenog plana samog Ministarstva da krene u "kampanju" protiv neprirodnog koalicijskog partnera. Sasvim "slučajno" su se, smatram naivno kao i svi ostali, srušile web-stranice mnogih škola onoga dana i na njima se pojavila Carnetova obavijest s poveznicom na stranicu Ministarstva s uputama za štrajk. A u tim uputama piše da su škole dužne odmah "obavijestiti roditelje da započinje štrajk", te kako će se nastava (ne)održavati. Međutim, te obavijesti o sveopćem štrajku počele su se širiti facebook-stranicama škola prije negoli su ravnatelji proveli izjašnjavanje učitelja o voljnosti sudjelovanja u štrajku, tako da su drugi dan mnoge predmetne učitelje koji su biti voljni radije raditi nego štrajkati dočekale prazne učionice, jer su svi učenici putem facebooka i "slučajno srušenih" stranica bili obaviješteni da nastave neće biti. I što će drugo, nego se i oni potpisati, kad već "moraju štrajkati". Učiteljima koji su htjeli ipak imati nastavu (uglavnom niži razredi) bilo je na raspolaganju jedino privatnim putem obavijestiti roditelje (mailom, viberom, sms-om, telefonom ...), a to je bilo brže jedino ako su imali unaprijed stvorene društvene grupe za obavijesti. A mnogi nisu...
Kako je to izgledalo u praksi pokazuje i ovaj "smiješan" slučaj iz Splita:
https://www.slobodnadalmacija.hr/dalmac ... na-nastavu

Iako mislim da se svi imaju pravo legalnim načinima boriti za svoj status, ovaj listopadski fenomen ipak smatram smišljenim političkim pritiskom i štetnim najviše za samu djecu kojoj je čitav mjesec zbrkan i nepredvidljiv.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto lis 22, 2019 23:05 

Pridružen: Pet srp 25, 2014 20:38
Postovi: 161
Osobno sam nisam bio ni za ni protiv štrajka, sve dok nisam pogledao taj pravilnik o koeficijentima u raznim službama. Od tada potpuno podržavam štrajk, pogledajte pravilnik i sami. Nekakvi načelnici, tajnici, savjetnici i ostala izmišljena radna mjesta imaju dva do tri puta veći “koeficijent složenosti” od profesora u školama. Čista nepravda koja se ne rješava premijerovom ponudom podizanja osnovice (dakle svima). Koliko god ja smatram premijera dobrim političarem mislim da nije shvatio srž problema. Sa ili bez reforme školstva nije primjereno takvo obezvređivanje radnog mjesta profesora u školi i čudim se da su toliko godina do sada trpjeli takvo stanje. Ali valjda su se naučili biti strpljivi s učenicima jer tu stvarno treba strpljenja :mrgreen:


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pet lis 25, 2019 21:53 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4532
Osobno sam nisam bio ni za ni protiv štrajka, sve dok nisam pogledao taj pravilnik o koeficijentima u raznim službama. Od tada potpuno podržavam štrajk, pogledajte pravilnik i sami. Nekakvi načelnici, tajnici, savjetnici i ostala izmišljena radna mjesta imaju dva do tri puta veći “koeficijent složenosti” od profesora u školama. Čista nepravda koja se ne rješava premijerovom ponudom podizanja osnovice (dakle svima). Koliko god ja smatram premijera dobrim političarem mislim da nije shvatio srž problema. Sa ili bez reforme školstva nije primjereno takvo obezvređivanje radnog mjesta profesora u školi i čudim se da su toliko godina do sada trpjeli takvo stanje. Ali valjda su se naučili biti strpljivi s učenicima jer tu stvarno treba strpljenja :mrgreen:

Hvala na komentaru! Strpljenja je možda bilo jer su se zadnje tri godine zaista osnovice mijenjale nabolje i kolektivni ugovori sklapali, a sad je došlo vrijeme "kampanje protiv Plenkovića" i sve manje stranke se guraju u taj vlak. Uredbu o koeficijentima sama vlada nastoji proanalizirati i uvesti neke promjene, a bilo bi sasvim lakomisleno kad bi bilo što u uredbi mijenjali nakon prvog pritiska, jer bi se onda javili mnogi drugi koji bi se također ovim promjenama osjećali "na dnu". Učitelji bar imaju raspon koeficijenata od 1,1 za učitelje-početnike, preko 1,32 za (obične) učitelje, pa sve do 1,6 za učitelje-savjetnike. Imajmo na umu da sve te tri razine učitelja zapravo rade isti posao, a jedan od najčešćih motiva za napredovanje u zvanju je novac. "Savjetništvo" je totalno neiskorišteno plaćeno zvanje u struci, jer ni društvo ni struka nemaju pojma čemu im služe toliki savjetnici. U usporedbi s ostalim službenicima u upravi i institucijama tu bi se dalo raspravljati koliko je čiji posao složen, a čije rukovodeće mjesto je lako zamjenjivo. Ne kažem da koeficijente ne bi trebalo mijenjati. Tu bi najprije trebalo dobro pročešljati sve navedeno. Donositi odluke od danas do sutra je prilično lakovjerno, a Plenkovićevi ministri dosta dobro vode pregovore, nisu amateri. Zadatak sindikata jest da pritiscima izvuku najviše moguće koristi za svoj sektor, a zadatak političara jest da sve najprije dobro odvagne. Ali ovaj štrajk koji podupire i ministrica i njen HNS, ne samo da podupire, već i organizira, ne samo organizira, već i ucjenjuje premijera - je čista politička igra. Ja sam podupirala sindikate sve dok se HNS nije oglasio. :DD


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 84 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr