Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Sri lis 20, 2021 08:17

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Odgovori  [ 39 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2, 3  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: Ned sij 13, 2019 20:01 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 624
Da li pričest razumijemo na ispravan način, dali smo svjesni da se pričesćujemo i sa mističnim Tijelom Isusovim sa svim njegovim udovima tako da se pričesćujemo i jedni sa drugima.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon sij 14, 2019 15:43 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2005
Već ti je odgovoreno na isto pitanje:
viewtopic.php?f=3&t=2226&p=38649#p38649
Ne razlikuješ pojmove.
Razlika je između pojma "Tijelo Kristovo" (to je Krist) i "Mistično Tijelo Kristovo" (to je Crkva). Blagujući Tijelo Kristovo (Euharistiju) postajemo sve više Mistično Tijelo Kristovo, i to zajedništvo i jedinstvo cijele Crkve je posljedica Euharistije, a ne da blagujemo "Crkvu".
Poistovjetiti Krista i Crkvu bi bila idolatrija, klanjamo se Bogu, Kristu, a nikada članovima Crkve (svecima, BDM,...). Crkva nije stvorila sve stvari, Bog jest, ili Crkva je grešna, Bog nije. Euharistijom postajemo svi jedno u Kristu, ali ne postajemo Glava, Krist, ne postajemo Bog. Milost Euharistije izlazi od Boga kao svog izvora, a članovi Crkve sudjeluju u tome, no oni ne postaju taj izvor, odnosno jedinstvo sa svima u Crkvi je posljedica Euharistije koju blagujemo.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon sij 14, 2019 16:58 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 624
Već ti je odgovoreno na isto pitanje:
viewtopic.php?f=3&t=2226&p=38649#p38649
Ne razlikuješ pojmove.
Razlika je između pojma "Tijelo Kristovo" (to je Krist) i "Mistično Tijelo Kristovo" (to je Crkva). Blagujući Tijelo Kristovo (Euharistiju) postajemo sve više Mistično Tijelo Kristovo, i to zajedništvo i jedinstvo cijele Crkve je posljedica Euharistije, a ne da blagujemo "Crkvu".
Poistovjetiti Krista i Crkvu bi bila idolatrija, klanjamo se Bogu, Kristu, a nikada članovima Crkve (svecima, BDM,...). Crkva nije stvorila sve stvari, Bog jest, ili Crkva je grešna, Bog nije. Euharistijom postajemo svi jedno u Kristu, ali ne postajemo Glava, Krist, ne postajemo Bog. Milost Euharistije izlazi od Boga kao svog izvora, a članovi Crkve sudjeluju u tome, no oni ne postaju taj izvor, odnosno jedinstvo sa svima u Crkvi je posljedica Euharistije koju blagujemo.


Ja vjerujem da se pričešćujemo sa proslavljenim Tijelom Isusa Krista kojeg su učenici blagovali na veliki četvrtak i ako još nije prinesena žrtva na križu.
Ovo za Tijelo si možda u pravu mi blagujući Krista izgrađuje i Njegovo Mistično tijelo.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon sij 14, 2019 17:04 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 624

Ja vjerujem da se pričešćujemo sa proslavljenim Tijelom Isusa Krista kojeg su učenici blagovali na veliki četvrtak i ako još nije prinesena žrtva na križu.
Ovo za Tijelo si možda u pravu mi blagujući Krista izgrađuje i Njegovo Mistično tijelo.



Da li su učenici blagovali Proslavljenog Krista na veliki četvrtak i ako još nije prenesena žrtva na križu?


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto sij 15, 2019 17:36 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 624
Daj mi molim te još jednom objasni,
da li se mi pričešćujemo sa proslavljenim Kristom koji u sebi uključuje i tijelo Crkvu gdje je on Bog i sve u svemu ili sa odvojenim Kristom od Crkve.

Možeš li pitati nekog stručnog teologa za ovu oblast.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri sij 16, 2019 18:02 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2005
Možeš li pitati nekog stručnog teologa za ovu oblast.


Ako treba stvarno tražiti stručne teologe onda je to o životnim pitanjima. Teologija treba biti pomoć u svakodnevnom životu, a tko to izbjegava živjeti bježat će u filozofiranje. Ono što nije objavljeno nije nam ni nužno za spasenje, a u vezi euharistije je upravo ovo za sve nas ključno:

"Neka se dakle svatko ispita pa tada od kruha jede i iz čaše pije. Jer tko jede i pije, sud sebi jede i pije ako ne razlikuje Tijela." ((1Kor 11,28–29)

Treba razlikovati Tijelo i Krv Kristovu od Crkve (kao Mističnog Tijela), ne pričešćujemo se samim sobom ni Crkvom nego Kristom, a što se tiče grijeha svatko se treba raspitati i preispitati da sud sebi ne jede i pije.
Ovdje ću te direktno uputiti da je kontracepcija uvijek objektivan grijeh, i da ako trebaš to razjasniti, pitaj i potrudi se o tome tražiti stručno mišljenje Crkve.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri sij 16, 2019 22:11 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 624

Ako treba stvarno tražiti stručne teologe onda je to o životnim pitanjima. Teologija treba biti pomoć u svakodnevnom životu, a tko to izbjegava živjeti bježat će u filozofiranje. Ono što nije objavljeno nije nam ni nužno za spasenje, a u vezi euharistije je upravo ovo za sve nas ključno:

"Neka se dakle svatko ispita pa tada od kruha jede i iz čaše pije. Jer tko jede i pije, sud sebi jede i pije ako ne razlikuje Tijela." ((1Kor 11,28–29)

Treba razlikovati Tijelo i Krv Kristovu od Crkve (kao Mističnog Tijela), ne pričešćujemo se samim sobom ni Crkvom nego Kristom, a što se tiče grijeha svatko se treba raspitati i preispitati da sud sebi ne jede i pije.
Ovdje ću te direktno uputiti da je kontracepcija uvijek objektivan grijeh, i da ako trebaš to razjasniti, pitaj i potrudi se o tome tražiti stručno mišljenje Crkve.



Volio bi da si se više potrudio kao teolog a manje kao moralista u pitanjima kontracepcije koja su disciplinarnih karaktera koji crkva može mijenjati i prilagođavati u određenoj mjeri kako bi to bilo u službi čovjeka i radi čovjeka a ne obrnuto.

Ono što bi ja želio da ti kao teolog više radiš na tome da potakneš vjernike na ljubav prema Bogu i teologiji jer je to želja svih istinskih i pravih teologa...o kad bi sav narod postao prorokom..( o kad bi sav narod postao ljubitelj Boga i svega što njemu vodi, da se svi potrude upoznati Boga jer koga želiš upoznati toga i ljubiš). Ko ljubi teologiju ljubi i Boga.

Kažu da su nekada obitelji , muževi i žene , prijatelji razgovarali o teologiji po ulicama velikih gradova...kako ponovo vjernicima približiti tu jednostavnu teologiju da se u nju zaljube.

Ja po pitanju kontracepcije uvijek slušam savjet svoga župnika a pošto se nalazim između dvije župe ispovjedamo se nekad i na drugoj župi te jednako slušam savjete bez obzira što su nekad i različiti pokušavajući naći rješenje ali za sada bezuspješno.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pet sij 18, 2019 08:41 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2005
Volio bi da si se više potrudio kao teolog a manje kao moralista u pitanjima kontracepcije koja su disciplinarnih karaktera koji crkva može mijenjati i prilagođavati u određenoj mjeri kako bi to bilo u službi čovjeka i radi čovjeka a ne obrnuto.

Definitivno si nešto pobrkao.
Neprihvatljivost kontracepcije je dio trajnoga nauka Crkve od njezina početka, stoga je nepromjenjiva. To se ne može mijenjati i prilagođavati čovjekovim željama, niti grijeh ikada može biti u službi čovjeka.

"Crkva je uvijek naučavala istinsko zlo kontracepcije, tj. svakog bračnog čina koji se namjerno čini neplodnim. To učenje treba držati definitivnim i nepromjenjivim. Kontracepcija se teško protivi bračnoj čistoći (...)" (Pontifikalno vijeće za obitelj, Vademecum for confessors)
Teologija treba tražiti istinu, nije moralizam reći grijehu da je grijeh, a dalje svaki čovjek radi po svojoj savjesti.
Ako si otvoren i želiš istinu, pitaj i razgovaraj s crkvenim stručnjacima na tom području, npr. Damirom Stojićem koji je jedan od priznatijih:
http://studentski-pastoral.com/index.ph ... pelana/305


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pet tra 03, 2020 14:31 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 624

Ako treba stvarno tražiti stručne teologe onda je to o životnim pitanjima. Teologija treba biti pomoć u svakodnevnom životu, a tko to izbjegava živjeti bježat će u filozofiranje. Ono što nije objavljeno nije nam ni nužno za spasenje, a u vezi euharistije je upravo ovo za sve nas ključno:

"Neka se dakle svatko ispita pa tada od kruha jede i iz čaše pije. Jer tko jede i pije, sud sebi jede i pije ako ne razlikuje Tijela." ((1Kor 11,28–29)

Treba razlikovati Tijelo i Krv Kristovu od Crkve (kao Mističnog Tijela), ne pričešćujemo se samim sobom ni Crkvom nego Kristom, a što se tiče grijeha svatko se treba raspitati i preispitati da sud sebi ne jede i pije.
Ovdje ću te direktno uputiti da je kontracepcija uvijek objektivan grijeh, i da ako trebaš to razjasniti, pitaj i potrudi se o tome tražiti stručno mišljenje Crkve.


Da li se pričešćujemo proslavljenim Tijelom i krvlju Kristovom tj. Da li primajući Krista postajemo realni zajedničari Kraljevstva nebeskog ili simbolični.

Da li su se apostoli na posljednjoj večeri pričestili tim slavnim Kristom i da li je došlo do pojave dva Krista te da li je došlo do (autofagije) da je Krist jeo samoga sebe?
Da bi se ovo izbjeglo neki teolozi kažu da je Kristova prisutnost u pričesti simbolična.
Dok mi katolici vjerujemo da se radi realnoj prisutnosti.
Kako objašnjavaš ovaj problem?

Ovo pitam i radi trenutne situacije i problema sa korona virusom gdje vjernici nisu sigurni da li pričest može ili ne može prenijeti bolest te da li se pričest može tretirati kao lijek?


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet ruj 09, 2021 06:46 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 624
Da li prilikom blagovanja pričesti Isus postaje dio nas ili mi postajemo dio Njega?

Da li On postaje mi ili mi postajemo On?


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon ruj 13, 2021 20:56 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 3606

Ovo pitam i radi trenutne situacije i problema sa korona virusom gdje vjernici nisu sigurni da li pričest može ili ne može prenijeti bolest te da li se pričest može tretirati kao lijek?

Nisam još čula da se netko razbolio od pričesti.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto ruj 14, 2021 05:12 

Pridružen: Uto stu 26, 2019 18:59
Postovi: 233
Lokacija: Jastrebarsko
Da li prilikom blagovanja pričesti Isus postaje dio nas ili mi postajemo dio Njega?

Da li On postaje mi ili mi postajemo On?


Protupitanje:
Da li si ti u ovome svijetu ili od ovoga svijeta?
Što ti je temelj vjere ili još bolje temelj postojanja?
Ovaj prolazni svijet (tko kad postaje... tko gdje postaje... = vremensko prostorni svijet) ili ti je temelj Bog apsolutna ljubav?

Radosna vijest je da je knez ovoga prolaznog svijeta izgubio! :))
Osjećaš li to?
Jesi li radostan?

_________________
Mt 5,3
"Blago siromasima duhom:
njihovo je kraljevstvo nebesko!


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto ruj 14, 2021 10:07 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 624

Protupitanje:
Da li si ti u ovome svijetu ili od ovoga svijeta?
Što ti je temelj vjere ili još bolje temelj postojanja?
Ovaj prolazni svijet (tko kad postaje... tko gdje postaje... = vremensko prostorni svijet) ili ti je temelj Bog apsolutna ljubav?

Radosna vijest je da je knez ovoga prolaznog svijeta izgubio! :))
Osjećaš li to?
Jesi li radostan?




Ovako zbori sv Augustin:





Gospodinov glas iz visine: „Ja sam hrana jakih: rasti pa ćeš me jesti. I nećeš ti mene pretvarati u sebe kao hranu svoga tijela, nego ćeš se ti promijeniti u mene“ (Ispovijesti VII, 10, 16).


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto ruj 14, 2021 18:58 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2005
Nisam još čula da se netko razbolio od pričesti.

Ja sam poznavao jednu stariju osobu kojoj je neki sastav kruha radio zdravstvene probleme. Kako je to moguće? Treba shvatiti što znači da je Isus prisutan "pod prilikama kruha i vina" i da i poslije posvećenja ostaju te prilike kruha i vina, istog oblika, boje, okusa. Isto tako kad te prilike nestanu (npr. kruh se pokvari, upljesnivi, raspadne - on više nije kruh), nije u njima više prisutan ni Krist. To se često zaboravlja, radi se o pravim prilikama kruha i vina koje to i dalje ostaju, nije da se recimo posvećeni kruh ne može nikad pokvariti kako bi netko možda pomislio.
Evo ekipa s Bitno.net kao da čita ovo, pa zna staviti članak u vezi s temom:
"Znamo da se tijekom svete mise, izgovaranjem riječi ustanovljenja euharistije nad ovim tvarima, djelovanjem Duha Svetoga, događa pretvorba. Međutim, ona se odnosi na supstanciju kruha i vina, a ne na akcidente, odnosno njihova osjetilima dostupna svojstva. Stoga Tijelo i Krv Kristova hrane i naše tijelo, kao i dušu.
Tako bi pretjerana konzumacija presvete Krvi mogla dovesti do pijanstva zbog alkohola, a eto, konzumacija Tijela pojedinim osobama uzrokuje alergijske reakcije zbog glutena. To ne znači da bi Isus nekome naškodio, nego da osobi mogu naškoditi akcidenti euharistijskih tvari."


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto ruj 14, 2021 21:03 

Pridružen: Pet kol 19, 2011 12:51
Postovi: 421
Da li prilikom blagovanja pričesti Isus postaje dio nas ili mi postajemo dio Njega?

Da li On postaje mi ili mi postajemo On?

pa ono On ulazi u naše tijelo i dnk znači na neki način postaje mi a isto tako mi postajemo dionici Božanske naravi a na kraju ćemo biti jedno da bude Bog sve u svemu ili svima,što bi značilo i jedno i drugo


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 39 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2, 3  Sljedeće

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr