Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Čet lip 17, 2021 19:13

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Odgovori  [ 10 post(ov)a ] 
Autor Poruka
PostPostano: Sri ožu 10, 2021 12:38 

Pridružen: Čet kol 10, 2017 16:11
Postovi: 740
Na ovo pitanje ponukalo me ovo iz evanđelja a što nikako ne mogu shvatiti:

Dalje reče učenicima svojim: "Bio je jedan čovjek bogat, koji je imao upravitelja. Ovaj je bio optužen kod njega, da mu prosipa imanje.
Luka 16,2 On ga dade dozvati i reče mu: 'Što to čujem za tebe? Daj račun o svom upravljanju! Ne možeš dulje ostati moj upravitelj.'
Luka 16,3 Tada upravitelj pomisli u sebi: 'Što da počnem, kad mi gospodar moj oduzima upravljanje? Kopati ne mogu, prositi stidim se.
Luka 16,4 Znam što ću činiti, da me prime u kuće svoje, kad me se digne s uprave.'
Luka 16,5 I dozva redom dužnike gospodara svojega. Prvoga zapita: 'Koliko si dužan gospodaru mojemu?'
Luka 16,6 Od odgovori: 'Što bata ulja.' Reče mu: 'Uzmi pismo svoje, sjedi i piši brzo pedeset!'
Luka 16,7 Drugoga zapita: 'Koliko Bi ti dužan?' On odgovori: 'Što korova pšenice.' Reče mu: 'Uzmi pismo svoje i piši osamdeset!'
Luka 16,8 Gospodar pohvali nepravednog upravitelja, što je radio mudro, jer su djeca ovoga svijeta u svojem naraštaju mudrija od djece svjetlosti.
Luka 16,9 I ja vama kažem: Načinite sebi prijatelje nepravednim bogatstvom, da vas, kad jedanput dođe do kraja, prime u vječne stanove!
Luka 16,10 Tko je vjeran u najmanjoj stvari, taj je vjeran i u velikoj; tko, je nevjeran u najmanjoj stvari, taj je nevjeran i u velikoj.
Luka 16,11 Ako vjerno ne upravljate nepravedno bogatstvo, tko će vam onda povjeriti istinito dobro?


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri ožu 10, 2021 19:53 

Pridružen: Uto stu 26, 2019 18:59
Postovi: 200
Lokacija: Jastrebarsko
Ja bih to ovako pojasnio:
Kad nas se optužuje, sudi - dobro nam je opraštati dugove naše Bogu našemu.
Ovdje se ne govori o nagovoru/odgovoru na optužbu.

Ja životom često rasipam nemarom vrijeme koje mi je dano za ovaj svjetovni život bez da umnažam plodove ljubavi blagoslivljajući drugačije jedinstvene bližnje.
Ja ih često optužujem i sudim, umjesto da blagoslovim odobrim njihov odabir slobodno izabran.
A to se optuživanje preslikava i na mene (Sve, dakle, što želite da ljudi vama čine, činite i vi njima.).
Dakle optužujući druge - i mene se optužuje.

Otpuštajući dugove bližnjih (u biti neprijatelja svojih koji oprostom postaju moji bližnji) - ja mogu optužbe maknuti sa sebe.
Pomažući drugome - pomažem sebi :))
To je mudar način jer se prekine širenje optužbi, a umnaža se blagoslovom ljubav u Zajednici Jedinstvenih!
To je za svaku pohvalu!
Opraštanje i odobravanje (blagoslivljanje) drugačijeg od nas je Bogu milije od pravednosti i ispravnosti (Ne kunite se ničim!).
Pohvale samo stižu i daju osmijeh na lice i radost u srce! :DD

U tuđem treba biti vjeran! Treba odobriti odabir tuđi čime vršimo volju Božju (Bog nam svima daje slobodnu volju odabira):

Neka bude volja tvoja! Neka bude kako si odlučila!
Amen! :DD

PS:
nastavak evanđelja Lk 16, 12-18
I ako u tuđem ne bijaste vjerni, tko li će vam vaše dati?"
"Nijedan sluga ne može služiti dvojici gospodara. Ili će jednoga mrziti, a drugoga ljubiti; ili će uz jednoga prianjati, a drugoga prezirati. Ne možete služiti Bogu i bogatstvu."
Sve su to slušali farizeji, srebroljupci, i rugali mu se.
On im reče: "Vi se pravite pravedni pred ljudima, ali zna Bog srca vaša. Jer što je ljudima uzvišeno, odvratnost je pred Bogom."
"Zakon i Proroci do Ivana su, a otada se navješćuje kraljevstvo Božje i svatko se u nj silom probija.
Lakše će nebo i zemlja proći, negoli propasti i jedan potezić Zakona."
"Tko god otpusti svoju ženu pa se oženi drugom, čini preljub. I tko se god oženi otpuštenom, čini preljub."


Ovdje je nastavak priče da se služi Bogu blagoslovom bližnjega - tuđega/drugačijega.
Ne može se služiti Bogu i biti pravedan pred ljudima jer se time razdvaja Zajedniištvo Jedinstvenih jer se uzdižemo iznad bližnjeg/neprijatelja pokazujući se pravednim i nepogrešivim.
Ali se može biti grešan, nepravedan pred ljudima i služiti Bogu otpuštajući dugove dužnicima svojim :))

Blagoslov drugačijega različitoga je osnova vjere.
Bezgrešnost i pravednost dovodi do razdvajanja, uništenja nas... Zakon je tu jasan (Sve, dakle, što želite da ljudi vama čine, činite i vi njima.): kad se uzdižemo da smo ispravniji - to nas uzdizanje ujedno ponizuje pokazujući nam našu neispravnost; a kad se ponizimo odobrenjem drugoga drugačijega -> to nas uzdiže -> Nebo je granica! :DD

Postavimo drvo života u centar našeg života odobravajući blagoslivljajući odabir bližnjega čime odmičemo od centra drvo spoznaje dobra i zla!
Neka nama nas :;
Predeivan je Život u Zajednici Jedinstvenih sada i zauvjek! Raj na zermlji!
Amen!

_________________
Mt 5,3
"Blago siromasima duhom:
njihovo je kraljevstvo nebesko!


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet ožu 11, 2021 11:24 

Pridružen: Čet kol 10, 2017 16:11
Postovi: 740
Ova rečenica me naročito bode: I ja vama kažem: Načinite sebi prijatelje nepravednim bogatstvom
Viz, hvala što mi pokušavaš rastumačiti.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet ožu 11, 2021 14:00 

Pridružen: Uto stu 26, 2019 18:59
Postovi: 200
Lokacija: Jastrebarsko
Ima na webu objašnjenja kakvih sam i sam dosta čuo.
Jedan primjer je:
https://www.ktabkbih.net/hr/komentari/s ... tstvom/723

To je sve OK, no idemo malo razmotriti na drugačiji način rečeno:
Citat sa web stranice:
Ovaj upravitelj, koji je optužen da "rasipa" gospodarevo imanje, predviđa skoro otpuštanje iz službe, zove dužnike i briše im dio provizije koja bi pripala njemu kao honorar za obavljeni posao. Tako se pripravlja za budućnost koja sigurno predstoji: primit će ga ljudi kojima je pomagao od svog materijalnog dobra. Isus ga stavlja za uzor snalažljivosti: "I ja vama kažem; napravite sebi prijatelje od nepoštena bogatstva pa kad ga nestane da vas prime u šatore vječne."

Ovdje se govori ono što Isus nije rekao, već se nagađa nešto što kao nije rekao, tj. pretpostavlja se...
Upravitelj nije brisao dio duga koji bi predstavljao proviziju koja bi pripala njemu kao honorar za obavljen posao.
Lijepo piše da je upravitelj otpisao dio duga koji su dužnici njegovom gospodaru dugovali.
Dakle: upravitelj briše dugove koje drugi duguju preko njega gospodaru njegovom.

Pozvani smo brisati dugove dužnicima našim koje oni duguju Bogu mome/našemu.
To je hvalevrijedno Bogu!

Ovo iznosim stoga što je npr. u napisu sa weba pokušano logički protumačiti razlog otpisa.
A razlog je jako jednostavan: da bi živjeli u radosti :))

Gomilanjem dugova teško se živi jer primamo sve više optužbi za loš način rada/života.
Tako se brzo slomimo...

A rješenje je pred nosom.
Odobriti/otpisati/blagosloviti drugog/drugačijeg/različitog čime vršimo volju Boga Oca našega.
Da bi to mogli - treba se ponovno roditi.

Treba dopustiti promjenu Riječi po kojima stvaramo tj. koje određuju nas, našu bit.
U suštini sebe trebamo promjeniti naše procesuiranje/stvaranje misli tako da u osnovi budu riječi odobravanja/prihvaćanja/blagoslova koje pomiču u stranu riječi uvjeta/ograničenja/osude.

Možda je to teško, no imajmo pouzdanja u Boga tako da dopustimo djelovanje Duha Svetoga da nas/me mijenja kako bi otpuštao dugove tj. kako ne bih bio povrijeđen/uvrijeđen/ogorčen tuđim (pravim ili krivim - nevažno) slobodnim odabirom Bogom danim.

_________________
Mt 5,3
"Blago siromasima duhom:
njihovo je kraljevstvo nebesko!


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet ožu 11, 2021 15:10 

Pridružen: Čet kol 10, 2017 16:11
Postovi: 740
Hvala, viz, sad mi je malo jasnije :))


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet ožu 11, 2021 17:12 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 1993
S obzirom na poznavanje povijesti toga vremena, ovdje bi se radilo o brisanju djela duga koji je pripadao upravitelju kao honorar za obavljeni posao, kako i piše na stranici biskupske konferencije.
Jeruzalemska Biblija navodi objašnjenje tog pasusa u fusnoti:
"Po ondašnjem običaju u Palestini upravitelj je imao pravo davati pozajmice od dobara svoga gospodara i, budući da za vlastite
usluge nije primao naknadu, on je u zadužnicu upisivao veću količinu i pri vraćanju pozajmljenoga višak zadržavao kao naplatu
za svoje usluge. U našem je slučaju očito bio pozajmio samo pedeset bata ulja i osamdeset kora pšenice, Svodeći zadužnicu na tu
zbiljsku količinu samo se odriče zapravo lihvarske zarade koju je bio zaračunao. Prema tome on nije »nepošten« (r. 8) zbog smanjivanja zadužnice, jer se smanjivanjem duga samo odriče nepoštedne zarade, nego zbog prijašnjih zloporaba, koje su uzrok njegova otpuštanja (r. 1). Stoga gospodar hvali njegovu snalažljivost (r. 8a). "


Odnosno, upravitelj koji zna da će dobiti otkaz i kaje se za svoje grijehe, traži od dužnika isplatu samo dijela duga prema njegovom gospodaru, a ne i zaradu koja je trebala ići njemu. To je u skladu s onime što Ivan Krstitelj govori sakupljačima poreza nekoliko redaka prije: "Ne utjerujte više nego što vam je određeno." (Lk 3, 13)

Isus ne odobrava bogaćenje na štetu drugih, nego hvali snalažljivost ovog nepravednog upravitelja, jer ako on tako daje cijeloga sebe kako bi smislio rješavanje financijskih dugova, koliko bi mi "sinovi svijetla" trebali biti snalažljivi i davati se radi spasenja koje je puno bitnije, "jer sinovi su ovoga svijeta snalažljiviji prema svojima od sinova svjetlosti."


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet ožu 11, 2021 19:51 

Pridružen: Uto stu 26, 2019 18:59
Postovi: 200
Lokacija: Jastrebarsko
@izmeđunebaizemlje
Pomažući tebi i drugima koji čitaju, ja pomažem sebi :;
Dobar je Zakon!

@Giovi
Upravitelj je bio optužen pred bogatim čovjekom za kojega je radio da mu rasipa imanje tj. drugi su optuživali upravitelja da rasipa imanje gospodaru. Gospodar nije optužio, već je proslijedio optužbu.
Po službenom tumačenju se podrazumijeva da upravitelj nabijanjem većih dugova dužnicima rasipa imanje gospodara...
Ali 2 puta lijepo piše da dužnici duguju gospodaru (ne upravitelju) zadužnicama. Znači da je cijeli dug dužnika prema gospodaru, a ne prema upravitelju kao npr. posredniku.
No neka bude i takvo tumačenje da je upravitelj sebi u korist povećavao dug dužnika. Meni ne smeta, samo mi je "čudno" jer to tako ne piše.

Za spašavanje sebe je nepošteni upravitelj pohvaljen od gospodara. Gospodaru je očito drago kad se smanjuju zadužnice koje ima, a ujedno zna za optužbe prema upravitelju da mu rasipa imanje. :;
Upravitelj se ne kaje, ne brani se, ne odgovara na optužbe... Upravitelj samo naređuje brisanje dijela zaduženja gospodarevih kojima se terete drugi.
Zgodno za zapaziti: 50% i 20% otpis duga => dobar je Isus pa je namjerno za tumače stavio dva različita omjera. Bravo Isuse :))

Snalažljivost ovog svijeta i je u tome da se proslavi Svjetlo :))
Otpisujmo dugove bližnjih/drugih/različitih da radost bude potpuna!

PS:
Po meni ova priča o nepravednom upravitelju ima jednako vrijednu poruku kao i još jedna priča Učitelja o dva sina:
Mt 21,28-32
"A što vam se čini? Čovjek neki imao dva sina. Priđe prvomu i reče: 'Sinko, hajde danas na posao u vinograd!'
On odgovori: 'Neću!' No poslije se predomisli i ode.
Priđe i drugomu pa mu reče isto tako. A on odgovori: 'Evo me, gospodaru!' i ne ode.
Koji od te dvojice izvrši volju očevu?" Kažu: "Onaj prvi." Nato će im Isus: "Zaista, kažem vam, carinici i bludnice pretekoše vas u kraljevstvo Božje!
Doista, Ivan dođe k vama putom pravednosti i vi mu ne povjerovaste, a carinici mu i bludnice povjerovaše. Vi pak, makar to vidjeste, ni kasnije se ne predomisliste da mu povjerujete."


Carinici, bludnice, grešnici, nepravedni upravitelji - svi oni hrle u kraljevstvo Božje!

Treba se zapitati da li je glavno biti pravedan, po zakonu, čist, svijetao ili je glavno obratiti se/promijeniti se i slaviti Boga/bližnjega?
Isus nam govori da ne budimo licemjeri (ne pravimo se svjetli pravednici kad bez problema sagriješimo, niti se trebamo kleti u svoju pravednost), već nam govori da se obratimo, a to ujedno i moj imenjak Krstitelj govori.
Obraćenje nije da se više ne griješi, već je obraćenje da se ne sudi bližnjega/Boga tj. da se slavi Zajedništvo Jedinstvenih micanjem/brisanjem dugova bližnjih/drugih/drugačijih tako da ne stvaram povrijeđenost/nepravednost/osuđenost tj. tako da ne stvaram vjeru o sudbini i sl. vjerovanjima kad je slavlje predivno i gozba očaravajuća :))

Obraćenjem se ponovno rodimo postajući djeca ovoga svijeta!
Djeca koja bezuvjetno opraštaju i odobravaju različitost drugoga na opću radost i slavlje u zahvalnosti!
Amen! :))

_________________
Mt 5,3
"Blago siromasima duhom:
njihovo je kraljevstvo nebesko!


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pet ožu 12, 2021 12:10 

Pridružen: Čet kol 10, 2017 16:11
Postovi: 740
Meni se sviđa što si ovo usporedio sa opraštanjem "grijeha" bližnjima, jer nisam na taj način razmišljala.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub ožu 13, 2021 08:54 

Pridružen: Uto stu 26, 2019 18:59
Postovi: 200
Lokacija: Jastrebarsko
Meni se sviđa što si me potaknula svojim traženjem da promislim! :))

Sjetio sam se još 2 priče/prispodobe koje nam je Isus ispričao, a koje su povezane međusobno i vežu se na ovu o 2 sina i nepoštenom upravitelju:
Lk 18,1-14
Kaza im i prispodobu kako valja svagda moliti i nikada ne sustati:
"U nekom gradu bio sudac. Boga se nije bojao, za ljude nije mario.
U tom gradu bijaše i neka udovica. Dolazila k njemu i molila: 'Obrani me od mog tužitelja!'
No on ne htjede zadugo. Napokon reče u sebi: 'Iako se Boga ne bojim nit za ljude marim, ipak,
jer mi udovica ova dodijava, obranit ću je da vječno ne dolazi mučiti me.'"
Nato reče Gospodin: "Čujte što govori nepravedni sudac!
Neće li onda Bog obraniti svoje izabrane koji dan i noć vape k njemu sve ako i odgađa stvar njihovu?
Kažem vam, ustat će žurno na njihovu obranu. Ali kad Sin Čovječji dođe, hoće li naći vjere na zemlji?"

Nekima pak koji se pouzdavahu u sebe da su pravednici, a druge potcjenjivahu, reče zatim ovu prispodobu:
"Dva čovjeka uziđoše u Hram pomoliti se: jedan farizej, drugi carinik.
Farizej se uspravan ovako u sebi molio: 'Bože, hvala ti što nisam kao ostali ljudi: grabežljivci, nepravednici, preljubnici ili - kao ovaj carinik.'
Postim dvaput u tjednu, dajem desetinu od svega što steknem.'
A carinik, stojeći izdaleka, ne usudi se ni očiju podignuti k nebu, nego se udaraše u prsa govoreći: 'Bože milostiv budi meni grešniku!'
Kažem vam: ovaj siđe opravdan kući svojoj, a ne onaj! Svaki koji se uzvisuje, bit će ponižen; a koji se ponizuje, bit će uzvišen."


Molitva i vjera su ono što je Bogu milo.
Zanimljivo i ovdje Isus ne govori o pravednosti i grešnosti; već govori o vjeri.
Vjeri koja se iskazuje našom/mojom ljubavlju/ljubljenjem Boga, a ujedno našom/mojom ljubavlju/ljubljenjem bližnjega drugačijega različitoga.
Čak i ja kao nepošteni upravitelj/sudac, grešnik mogu pomagati drugome drugačijemu različitome.
Kad sam u vjeri, pomoć bližnjemu koji traži pomoć je sa osmijehom i radošću. Ljubav bezuvjetno daje.
U vjeri ja se ne podcjenjujem, ponizujem niti uzvisujem. U vjeri ljubim Boga i bližnjega koji je, kao i sam, stvoren na sliku Božju.
U vjeri ne sudim, prigovaram, ocjenjujem; u vjeri ljubim, u vjeri sam radostan, zahvalan i sretan što slavim Zajedništvo Jedinstvenih!
I ovdje Isus potiče na opraštanje dugova tj. potiče na promjenu nas da ne sudimo (jer tako se sudimo).
Potiče nas da mijenjamo našu bit stavljajući riječi/algoritme odobravanja u centar kako bi živjeli u radosti :))

Vjerujmo!
Molimo!
Opraštajmo dugove od srca u radosti! :))
Amen!

_________________
Mt 5,3
"Blago siromasima duhom:
njihovo je kraljevstvo nebesko!


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon ožu 15, 2021 12:14 

Pridružen: Čet kol 10, 2017 16:11
Postovi: 740
I ovo je zanimljivo jer se govori o ustrajnosti molitve, da moramo biti uporni i gotovo "dosađivati" ali ne odustajati. Dok sam čula i jedno tumačenje glede molitve, da je dovoljno jednom reći i da je Bog čuo, da ne trebamo uporno ponavljati. Ali to ionako nije bilo s katoličkog portala.


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 10 post(ov)a ] 

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
cron
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr