Hrki, vrtiš se stalno u krug sa pogrešnim zaključcima.
Upozorio sam već da iza navedene stranice stoji organizacija koja se uopće ne smije nazivati katolička, i tamo nisu stavljeni svi citati.
Crkva od samih početaka, još od 2. st., govori da krsnu milost primaju ne samo oni koji su kršteni vodom, nego i katekumeni koji su podnijeli mučeništvo za vjeru. A od 4. st. govori se o mogućnosti krštenja "željom".
Tako u 4. stoljeću sv Ambrozije piše:
"Ali čujem da tugujete jer nije primio sakrament krštenja. Recite mi, što je drugo u nama, ako ne volja, ako ne želja? On je, uistinu, imao tu želju da, prije nego stigne u Italiju, bude prihvaćen u Crkvu, i naznačio mi je da bi želio da ga krstim vrlo uskoro, te je zbog toga smatrao da prije svega treba pozvati mene. Nije li on primio milost koju je želio? Nije li primio ono što je tražio? Sigurno, budući da je tražio, zadobio je."
Tu Ambrozije uspoređuje krst želje i krvi:
"Ali ako tko može biti odriješen u vlastitoj krvi, onda su i ovog čovjeka odriješile njegova pobožnost i želja." (Ambrozije, De obitu Valentiniani, 51-53)
Sv. Augustin u primjeru dobrog razbojnika na križu kojem je Krist obećao da će biti s njim raju prepoznaje primjer krštenja željom, i smatra obraćenje srca "mogućim i bez primljenog sakramenta u slučaju razbojnika; Bog u oba slučaja nadomješta ono što nedragovoljno nedostaje." (O Krštenju, Protiv Donatista, Knjiga IV, poglavlje 25)
A jedan od najvećih naučitelja, sveti Toma Akvinski u 13.st. tvrdi:
"posljedično tome, čovjek može, bez krštenja vodom, primiti sakramentalni učinak Kristove muke ukoliko je suobličen Kristu po svom trpljenju… Na jednak način čovjek prima učinak krštenja snagom Duha Svetoga, ne samo mimo krštenja vodom, nego i mimo krštenja krvlju: ukoliko je njegovo srce potaknuto Duhom Svetim da vjeruje u Boga, ljubi ga i kaje se za svoje grijehe."
A ako netko nije imao prigodu čuti evanđelje, Bog će mu otkriti unutarnjom objavom ono što mora vjerovati "čak i ako je netko odrastao u šumi ili među divljim životinjama. Jer, Božanskoj providnosti priliči da hrani svakoga s onim što mu je nužno za spasenje, ukoliko s čovjekove strane nema zapreka."
Odnosno razni su načini pripadnosti Crkvi. Ali svi ljudi moraju na neki način biti s Kristom putevima koje Bog zna, i time na određen način pripadati Crkvi.
Nikad nema spasenja bez Krista i Crkve, dakle to vrijedi za sve, i za one koji formalno ne poznaju Krista i Crkvu, ali spasenje mogu primiti Božjom milošću. Kako kaže DI 20, ta milost dolazi od Krista i na tajnovit način povezana je s Crkvom, te se u napomeni ispod pojašnjava "Poznati izričaj extra Ecclesiam nullus omnino salvatur može se protumačiti u tome smislu")
Ne vrtim se u krug, postavljam potpuno legitimno pitanje, jer nesuglasja definitivno ima...forumaš Kopitar jeu tom smislu lijepo primjetio šta mene muči
Nije mi jasno kako ti ne kužiš o čemu pričam?
Je li dogma KC glasi ( izreka KC -DE FIDE):
biti članom KC je nužno za sve ljude[/b[b]] za spasenje!
Mislim da kod tako kratke i jasne izreke nema nikakve dvojbenosti šta je rečeno (ili željelo se reći), slažeš li se ?
Mislim da je svima jako jasno i nesporno šta je rečeno i šta piše
Ili ako nije svima , neka mi taj kaže šta literarno , logički i ne znam kako sve , znači ta rečenica?
Jesu li navedene izreke 10-tak velikih autoriteta KC ( crkvenih naučitelja, patrista, doktora teologije, papa koji su izrijekom rekli da nitko tko je izvan članstva Crkve i ne podlaže se poglavarstvu pape nema spasenje
Svi možemo pročitati šta su veliki autoriteti za nauk KC rekli u prošlosti
evo ti si lijepo naveo dva autoriteta koji šire tumačenje,značenje same izreku u dogmi
Ali imamo i dalje problem...jer imamo slične autoritete KC ( naveo sam ih i boldao u ranijem upisu, ali mogu neke ponoviti)...znači Origen, sv,Beda Časni, sv,Petar Kanizije , sv. R.Belarmine tvrde suprotno!
pa i sami sv. Augustin i sv Toma Akvinski čije citate spominješ imaju citate/tumačenja koja kažu baš suprotno!?
[[b]Sveti Augustin (umro 430. godine): “
Nitko ne može pronaći spasenje osim u Katoličkoj Crkvi. Izvan Katoličke crkve može se imati sve osim spasenja. Može se imati čast, može se imati sakramenti, može se pjevati aleluja, može se odgovoriti amen, može se imati vjera u ime Oca i Sina i Duha Svetoga, i to također propovijedati, ali nikad naći spas osim u Katoličkoj Crkvi.[/b]”[/b] ( Sermo ad Caesariensis Ecclesia plebem )
Sveti Toma Akvinski (umro 1274. godine): “Nema ulaska u spasenje izvan Crkve, kao što u vrijeme potopa nije bilo izvan kovčega, koji označava Crkvu.” ( Summa Theologiae )
Uglavnom ispada da sama dogma i nauk KC ( barem sadašnji nauk) nisu skroz koherentni, ne slažu se
Mislim da je svima jasno da velikani Crkve kao sv. Augustin, sv. Toma itd. su na pameti sigurno imali i znali da postoje mnogi narodi koji nisu mogli primiti evanđelje , Isusa , krstiti se i posrtati članom KC!Naravno da su znali da postoji milijuni ljudi do koje nije došlo evnđelje u njihovo doba i da do mnogih još barem neko vrijeme neće doći!
Postavlja se logično pitanje zašto oni nisu ništa govorili o problemu neskrivljenog neznanja ( nesavladivog neznanja) i zašto nisu navodili ili barem diskutirali o tome kakav je sve moguć status glede ljudi koji su u nesavladivom neznanju...pa barem natuknuli da možda postoji mogućnsot spasa i za takve?
Znači, oni su znali za taj problem ( i logično pitanje šta sa ljudima koji objektivno nisu čuli za evanđelje ili nisu imali mogućnost krstiti se i biti članom kC!) ali očito je da su ga doktrinarlo riješili na drugi način , nego što ga je nedavno protumačio nauk KC
Nisu nesavladivo neznanje navodili kao mogućnost takvima za spasenje!
Ja najviše spominjem to nesavladivo, neskrivljeno neznanje jer ono je jako bitno/ ono prije nije bilo priznato kao mogućnost za spasenje nekatolika!...
Podvlačim opet...
sigurno se među tako velikim teolozima,doktorima, naučiteljima Crkve pričalo i o neskrivljenom , nesavladivom neznanju...ili misliš da se nije pričalo?evo ako hoćeš znati, ja ga prihvaćam, meni ono osobno leži i logično mi je...zašto bi milijuni ljudi koji objektivno nisu imali mogućnost krstiti se bili lišeni svaka mogućnosti ( pa bila ona u promilima samo) za spasenje?
Katekizam KC iz 1992. to lijepo kaže...neki od tih će biti spašeni samom Božjom milošću...i ja to prihvaćam
Ali , opet netko mi može reći, srce i emocije znaju biti varljive...ne znači da si u pravu, ako osjećaš i logički misliš da tako treba bit!
Ajmo pilu naopako, pa reći , upitati ovako...šta da netko od nas kaže da se ne slaže sa onom više puta citirnom dogmom? Sa tekstom koji glasi točno onako i koju su branili mnogi autoriteti Crkve ( onih 11 riječi dogme), bez ikakvog dodatka !...pa ni npr. dodatka "ali mogu se spasiti Božjom milošću i oni koji su u neskrivljenom neznanju.."
šta bi takvome rekla Crkva ?...ili barem KC u 5., 10, 13, 19. stoljeću?