Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Ned stu 17, 2019 06:36

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].  [ 51 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4
Autor Poruka
PostPostano: Čet lis 10, 2019 17:53 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 414

Dragi moj Kopitaru, meni nije posve jasno kako krscani zamisljaju Boga. Da li Bog ima oblik?

Cak i u tom slucaju (da hipotetski zamislimo Boga u obliku nekog covjeka ili geometrijskog tijela, posve svejedno) taj veliki covjek ili geometrijsko tijelo bi moralo biti okruzeno nekim praznim prostorom (u kojem bi smo ga zamisljali). Nije moguce zamisliti niti jedan oblik bez praznog prostora oko njega. Svaki oblik koji bi smo zamisljali kao beskonacan (i bez okolnog praznog prostora) bi izgubio svoj oblik i ne bi vise bio zamisliv. Pretvorio bi se u neku vrstu beskonacne sustine bez jasnog oblika.

Ako Boga zamisljamo kao neki oblik (posve nevazno kakav i koji), to nam otvara veliku opasnost upadanja u dualizam. Jer ako bi Bog imao oblik, onda bi kao takav ovisio od okolnog praznog prostora. To bi znacilo ne samo da ustvari imamo 2 prapocela, naime Boga i prostor, nego i da je Bog podredjeno ili nize nacelo u odnosu na prostor, jer je on sam ogranicen i konacan, a okolni prostor beskonacan. Bog bi tada u najboljem slucaju mogao biti samo tek stvaralacka sila tog prostora. Prostor ili praznina bi bila vrhovno nacelo tj. pravi i istinski Bog.

Ako pak Boga NE zamisljamo kao oblik, onda to znaci da je on sam i beskonacan. Jedan jedini, da nema nikoga i nicega osim njega. Da ne postoji niti jedno mjesto gdje ne bi bio Bog.

U tom slucaju postavlja se pitanje iz cega i unutar cega Bog stvara tvorevinu. Jedini logican zakljucak je da je stvara iz samoga sebe i unutar samoga sebe. Dakle, da bi Bog stvorio nesto, on je prvo morao stvoriti prostor unutar kojega ce stvarati druge predmete. Taj prostor mi mozemo lako nazivati i praznina, nista i sl. ali je jako bitno shvatiti da je i ta praznina takodjer stvorena od Boga.

Ta praznina nije mogla postojati uz ili pored Boga prije, jer bi to znacilo da Bog nije beskonacan i sveprisutan. Nego da uz njega postoji i nesto sto on nije, i gdje on nije. Da bi Bog stvarao, on je prvo morao stvoriti prazninu prostora unutar koje ce stvarati druge pojave. Dakle i ta je praznina stvorena iz Boga i u krajnjem slucaju jednaka njemu.

Pretpostavimo da mi unutra naseg vlastitog uma zamislimo npr. jabuku. Ta jabuka nije prije postojala i sada je stvorena nasom vlastitom voljom unutar nase vlastite svijesti. Nasa je volja odrzava i trajat ce samo dok je nasa volja uoblicuje. Cim je mi prestanemo zamisljati, cim prestanemo ulagati napor i volju da nasu misao odrzimo, ta se jabuka rasplinjuje i stapa sa pozadinom naseg uma, vraca se u tok nase svijesti. Ne mozemo reci da mi u nasem umu stvaramo svoje misli iz neke praznine koja bi bila razlicita od nas samih. Nas um nije svicarski sir pa da ima neke rupe, neke praznine unutar kojih bi smo mi mogli uoblicavati svoje misli. Pa cak i kada bi tako nesto i postojalo, mi nad takvim necime sto bi bilo izvan toka nase vlastite svijesti i razlicito od naseg vlastitog uma ustvari ne bi smo imali niti nadzor. To je kao kada bi smo pokusali svojim umom stvoriti sliku jabuke na zidu izvan nas. Ili svojom voljom od nekog izvanjskog predmeta stvoriti jabuku... svi znamo da to ne ide.

Jedino mjesto unutar kojega mozemo zamisliti jabuku jeste nasa vlastita svijest. Jedino gradivo iz cega mozemo doista uobliciti nase misli jeste nas vlastiti um, nas vlastiti tok svijesti. Na isti nacin je Bog jedino iz sebe sama i unutar sebe sama mogao porenuti i odrzavati tvorevinu. I zato se kaze da je covjek slika Boga, mikrokozmos koji u sebi odrazava prirodu makrokozmosa.


Mislim da je u kršćanstvu "zabranjeno" zamišljati Boga te da je to nepoznanica i nama nedokučiva tajna to kako i da li posjeduje neku formu , oblik itd. mi znamo samo da je Bog osoba ili točnije tri osobe a jedino u Isusu Kristu pošto je on Bogočovjek možemo vidjeti " Boga" tj samo njegovo čovještvo ali ne i Božanstvo.... "Boga nitko nikada nije vidio; Jedinorođenac - Bog - koji je u krilu Očevu, on nam ga obznani" (Iv 1,18).

Bog po kršćanskom poimanju je nužno izvan vremena i prostora tj. on je njihov stvoritelj.

Zatim on je nužno bespočetan i vječan a vrijeme i prostor i sve drugo ima svoj početak zato oni spadaju u stvorenja tj. u stvoreni dimenziju.

Ovo što govoriš da je Bog beskonačan i sve prisutan je donekle točno i dobro rezoniraš da bi trebao od nekud nešto uzeti da bi stvorio i taj prostor i tu tvorevinu a jedino što ima je on sam pa bi po tome ispalo da on uzima dio svoje prirode,osobe tj samog sebe .

Ali onda dolazi do sljedećeg ako biće koje je bespočetno,beskrajno i vječno uzme dio sebe i nešto stvori onda je logično da će to stvoreno također biti vječno,besmrtno itd te onda nužno imamo dva ili bezbroj jednakih Bogova i to po prirodi jer su iz iste prirode proizašli a pošto su proizašli iz prirode Boga onda su i oni automatski po prirodi Bog.

Znači jedina je mogućnost da je Bog sve stvorio ne iz svoje suštine i bića nego tako da ono što stvori ne bude On Stvoritelj nego stvorenje ili stvoreno.
Znači stvorenje ili Stvoreno nije Bog i nije stvoreno iz njegove suštine i prirode kao bića ili osobe..

Onda se postavlja pitanje iz čega je Bog sve stvorio( mislim da su oci govorili da je Bog sve stvorio iz ničega tj. da nas je iz ne bića pozvao u biće)
Zatim neki oci govore da je sve stvorio putem svojih ne stvorenih energija...

Ovo daleko nadilazi moje znanje ali mi je svejedno jako drago kad možemo o tome razgovarati.

Kažu da su se nekad ljudi raspravljali po ulicama Carigrada o teologiji ...toga na žalost više nema ali uzimajući u obzir da svako najviše voli pričati o onome što jako voli tako je i meni drago pričati o ovim temama i ako o puno toga iz neznanja griješim mislim da je to ipak puno bolje nego ne pričeti ništa.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub lis 12, 2019 10:54 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 03, 2018 13:08
Postovi: 192
Lokacija: Donji Lapac
"Boga nitko nikada nije vidio; Jedinorođenac - Bog - koji je u krilu Očevu, on nam ga obznani" (Iv 1,18).


Meni se cini da ima mnogo mjesta u Novom zavjetu gdje se naglasava vaznost Isusa pa cak i njegovog tjelesnog oblika, lika, za duhovno oslobodjenje. To je jos jedna slicnost s religijama istoka u kojima je osoba ucitelja jako vazna za duhovno oslobodjenje.

Ali onda dolazi do sljedećeg ako biće koje je bespočetno,beskrajno i vječno uzme dio sebe i nešto stvori onda je logično da će to stvoreno također biti vječno,besmrtno itd te onda nužno imamo dva ili bezbroj jednakih Bogova i to po prirodi jer su iz iste prirode proizašli a pošto su proizašli iz prirode Boga onda su i oni automatski po prirodi Bog.


U sustini ovaj prigovor ne stoji, jer Bog unutar samoga sebe stvara (od samoga sebe) naizgled nove tvorevine i pri tome im pridaje posve nove osobine koje ih cine prolaznima, ogranicenima i sl. Kao kada mi zamislimo u svojem vlastitom umu zelenu jabuku. Nas tok svijesti izvorno nije zelen, a niti ima oblik jabuke. Medjutim, mi mozemo zamisliti zelenu boju opcenito ili neki oblik npr. jabuku koja bi bila te boje. Tako stvorenoj jabuci mozemo pridati i ostala svojstva, npr. mozemo zamisliti da je slatka ili kisela. Mozemo cak zamiliti da ta jabuka moze govoriti i sl. Postavlja se pitanje da li je ta jabuka druga nezavinsna osoba unutar nas, naravno da nije. Da li je slobodna i nezavisna od nas, naravno da nije. Da li moze da stvara nove zamisljaje nezavisno od nase vlastite svijesti (ciji je dio), naravno da ne moze itd. Mi svojim zamisljajima mozemo da damo i odredjene osobnost i da se igramo s njima. Jabuka moze da prica i jako je dobra, onda dolazi ljuta paprika koja je nesto slabe volje, nastaje odredjena interakcija medju njima.

Da li su to sve nezavisne osobnosti, naravno da nisu. One mogu trajati samo dok ih uoblicava nasa vlastita svijest. Da li imaju slobodnu volju, u osnovi samo onoliko koliko im dopusta nasa vlastita svijest.

Na taj nacin vidimo da cak i mi kao ogranicena bica mozemo da stvaramo odredjene tvorbe unutar nase vlastite svijeti i da im dajemo odredjena svojstva, medjutim to njih ne cini usporednim i nezavisnim licnostima koje bi postojale unutar nas samih. Drugim rijecima, Bog je mogao da stvori unutar sebe i od samoga sebe cijeli svemir, bez da bi to nuzno znacilo da su sva ta stvorena bica mali i nezavisni bogovi. Ona cine samo ono sto im nalaze Bozja volja i traju samo onoliko koliko ih uoblicava Bozja volja. Zato su mudraci istoka oduvijek bili skloni vjerovanju da je cijela tvorevina samo misaona projekcije Tvorca.

Ovo daleko nadilazi moje znanje ali mi je svejedno jako drago kad možemo o tome razgovarati.


Naravno, i moje svakako, ali mi se cini razumnije objasnjenje nego dualisticke stranputice u koje nas vode neka objasnjenja koja... kada samo malo razmislis... lako uvidis da za svoju posljedicu imaju dualizam.

Ono sto se meni cini jako bitnim jeste da covjek moze cijeli zivot da provede mastajuci o metafizici, bitku i prapocetku, Bogu i kako je nastao svijet. Zato neki sustavi (pogotovo istocne) du'ovne misli kazu da se toga treba jednostavno ostaviti jer lako mozemo cijeli zivot potrositi na takva mozganja, a da ne nadjemo odgovor. Stoga preporucuju da prvo uvidimo stvarnost onakvom kakva ona jeste i steknemo mudrost, a onda ce nam biti jasne i stvari koje se ticu metafizike.

Kažu da su se nekad ljudi raspravljali po ulicama Carigrada o teologiji ...toga na žalost više nema ali uzimajući u obzir da svako najviše voli pričati o onome što jako voli tako je i meni drago pričati o ovim temama i ako o puno toga iz neznanja griješim mislim da je to ipak puno bolje nego ne pričeti ništa.


Dobio sam dojam, mada ne znam da li je posve tocan, da su ove 3 zapadne religije (judaizam, krscanstvo i islam) u svojoj metafizici uglavnom dualisticke. I primjetio sam da njihovi sljedbenici ne samo da nisu skloni pricati o takvim metafizicko-onotoloskim temama, nego ih se cak i boje do neke mjere. Odmah se zatvore kada se takve teme pokrenu. Pretpostavljam da, iako mnogi od njih nisu sami nikada svoja uvjerenja domislili do kraja, ipak negdje intuitivno osjecaju da ih je lako osporiti, samo ako se njihova temeljna vjerovanja domisle do kraja.

Medjutim, kod svake od ove 3 religije na zapadu postoje i monisticki pravci uglavnom zastupljeni kroz neke misticne pravce kao sto su kod Jevreja kabalizam, sufizam u islamu ili neki pravci misticnog krscanstva. S takvim ljudima sam uvijek s lakocom pricao o teologiji i metafizici. Ne znam imas li slicna iskustva?

Pri tome istocne religije kao sto su hinduizam, budizam ili taoizam su uglavnom monisticke pa njihovi sljedbenici ne bjeze od ovakvih tema. One sacinjavaju vazan dio njihove filozofije. A mozda je to i razlog njihove sve vece popularnosti na zapadu. Odgovore koje ne daju dualisticki pravci krscanstva, islama ili judaizma, ljudi traze u istocnim religijama koje su takvim temama vrlo otvorene. Dakle Kopitaru moj, obzirom da vise nema Carigrada i njegovih teoloskih rasprava na ulicama, morat ces krenuti za Benares, Kathmandu ili barem do Sarajeva na burek i razgovor u neku sufijsku tekiju ;)


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon lis 14, 2019 12:21 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 414


U sustini ovaj prigovor ne stoji, jer Bog unutar samoga sebe stvara (od samoga sebe) naizgled nove tvorevine i pri tome im pridaje posve nove osobine koje ih cine prolaznima, ogranicenima i sl.
Citat:






odgovor kopitar


Ako Bog stvara unutar svoga bića a u kršćanstvu je Bog osoba, onda nužno imamo biće iste kvalitete i prirode a pošto je izvan vremena i prostora te ako stvara unutar sebe postaje automatski jednako Bogu jer je kao i Bog izvan vremena i prostora.

Dakle iz toga proizlazi da Bog ne stvara unutar svoga bića jer bi dobili drugog Boga, već je nužno da sve što je stvoreno budući da je materijalno i propadljivo uzima ili točnije ne uzima jer nema od kuda već poziva u postojanje iz ničega ( budući da je Bog svemogući nije mu potrebno nešto iz čega bi stvorio jer bi onda to nešto bilo u ravnini sa njim) a koje je budući da je izvan njegovog bića koje se nalazi u vječnosti automatski podložno svemu onome što je suprotno od vječnosti i besmrtnosti a to je prolaznost i raspadljivosti, smrt itd.

Poređenje našeg zamišljanja jabuke sa stvaranjem svega stvorenog od strane Boga nije dobra usporedba.
Zato što naše zamišljanje nije stvaranje već samo mašta ili zamišljaj do onog trenutka kad mi to ne provedemo u djelo tako što uzmemo nešto iz okoline i na to djelujemo...
I to je princip "stvaranja" kod čovjeka.
Ako bi čovjek želio iz svog bića dobiti drugo biće jednako njemu to onda ne može napraviti tako da uzme nešto iz okoline već to mora ostvariti putem sijedinjenja ili reprodukcije sa drugom osobom suprotnog spola.
Oni u ovom slučaju uzimaju od samih sebe i nužno dobijaju drugo biće slično njima ali to ne možemo nazvati stvaranje nego rađanje, odnosno naše "stvaranje" je samo sustvaranje koje nam je po Bogu omogućeno mi ne možemo ništa stvoriti iz ničega i pozvati iz ne bića u biće.

Kod Boga također razlikujemo rađanje unutar njega a koje se "dogodilo( točnije ne bi trebalo koristiti vremenske termine kao "dogodilo" jer nije nikad bilo da Sin nije postojao jer su realnosti izvan vremena gdje nema prije i posle) od vječnosti tj. oduvijek pa zato imamo Boga Sina koji je sa Ocem i Duhom Svetim od uvjek a pri tom su te tri osobe jedan Bog.

Tako da za kršćane nema govora o stvaranju unutar Boga jer je Bog osoba i izvan vremena i prostora i tvorevine.
Dakle apsolutno za kršćane nema miješanja Boga i tvorevine. Onoga što jeste i što je vječno i onoga što nije( kad kažem nije ne mislim da je bezvredno ili nekakav privid nego u odnosu na Boga i njegovu prirodu), što je prolazno.
Međutim Bog je odlučio sve stvoriti ali tako da to ne bude od njegova bića uzeto već pozvano na postojanje iz ničega i za to mu nije potrebno da nešto zamisli pa da bude jer za njega već jeste. Da pojasnim, stvaranje je za Boga govorim ne za nas stvarnost koju on sam zna od uvjek tj. za njega je oduvijek aktualna jer on ne treba kao mi nešto čekati da se dogodi da bi znao.
Njegova je misao trenutna realizacija jer je pogrešno kako neki kršćani vjeruju da Bog događaje i zbivanja ima u nekakvom predznanju ili kao da zna što će se dogoditi ili vidi što će biti..ne za njega koji je van vremena i prostora jednako je aktualan i prvi i zadnji dan povjesti dakle On ne treba čekati ili vidi što će se dogoditi za Njega je već sve dogođeno tj. njegovo je znanje o svemu savršeno.

Međutim Bog želi da i ova propadljiva materija bude vječna kao On ali to će ga skupo koštati...i ako je svemoguć on ipak ne stvara druge bogove tj. materiju odmah vječnom iz razloga koji sam ti gore objasnio.
(već sam vodio raspravu sa nekim koji kažu da je duša od uvjek i besmrtna a znamo da je samo Bog po prirodi bespočetan i besmrtan -"tema na ovom forumu: da li je duša smrtna ili besmrtna" jer ako je duša vječna i besmrtna po prirodi kao Bog ona je onda preegzistirala od vječnosti te je po prirodi Bog .
Međutim svi veliki crkveni oci vjeruju da je duša besmrtna samo po milosti i meni je to logično, inače koji smisao Isusova dolaska i uskrsnuća a također se uvodi neoplatonističkoj dualizam da je duša vječna i od uvjek a tijelo nepotrebna i prljava materija koje se treba riješiti.

Pa ako ne može odmah sve stvoriti vječno iz navedenog razloga onda može učiniti suprotno a to je da On sam postane stvorenje tj. ta raspadljiva i smrtna materija čime se događa razmjena ili kako kaže sv. Aleksandar antiohijski "Bog postaje čovjek da bi čovjek postao Bog".
Nešto nevjerojatno za pojmiti, pa zar nije mogao drugačije?
Po kršćanskom vjerovanju ne.
Po istočnjačkih filozofiji je moguće iz prostog razloga jer na Boga ne gledaju kao na osobu ili ličnost već nešto drugo. Ili na stvoreno gledaju kao " maja" nekakav privid čega se treba osloboditi dok kršćani odnosno Bog kršćanstva na tvorevinu gleda kao nešto jako bitno toliko da i sam postaje ta tvorevina da bi u sebi to sve skupa obožio tj.učinio vječnim.
Zato je za kršćane uskrsnuće središnji događaj jer u Isusu je uskrsnuo svaki čovjek i čitava tvorevina.

Dobro si primijetio da kršćani i ostali monoteisti baš i ne vole pričati o ovakvim relacijama svoje vjere i duhovnosti rađe bi govorili o molitvama, raznim pobožnostima,duhovnim vježbama i sl. što je uz čitanje Sv. Pisma od velike važnosti dok na ovakve razgovore gledaju sa čuđenjem i smatraju nepotrebnim a one koje vode "filozofima"i sl. čak se neki skrupulozno boje da time ne sagriješe protiv Boga.
Međutim to nikako nije dobro jer ja to doživljavam kao manjak zanimanja za Boga jer obično ono što čovjek voli onim se i bavi ..".zato sam ti i rekao da su se nekada ljudi raspravljali o teološkom temama po ulicama velikih gradova" a sada o ovakvim temama razgovor vode eventualno neki teolozi više zbog toga jer im je to obavezno gradivo koje kad završe ne žele više o tome....naravno ne svi...pa ćeš obično ako pitaš nekog teologa ili svećenika o ovim temama ...mislim malo će te čudno gledati jer očekuju pitanja tipa moralnih dilema , kako i koliko moliti,postiti, bračne probleme, psihološka pomoć i sl.
Zaista ja ne vidim razloga da svi pismeni vjernici čitaju svete spise crkvenih otaca te druge istaknute teologe modernog doba poput ( Ratzingera, Kaspera, Baltazara, Rangers itd. ) .. kakve bi samo velike koristi svi kao crkva imali od ovog i onda nebi se bojali ono što kaže Pavao " uvjek biti spremni dati razlog za nadu koja je u nama".
Zatim takvim vjernicima bi bilo veoma drago svoje znanje i iskustvo prenositi ne samo svojima nego i pripadnicima drugih religija ako žele pitati i razgovarati.

Točno što kažeš da su nas u tome istočnjačke religije pretekle. Jer ih ne smeta pričati i obrazložiti sva vjerska i filozofska uvjerenja svoje religije zato i imaju puno uspjeha kod osoba koje svoju vjeru površno poznaju.

Volio bi malo do Sarajeva ali teško da bi mogao voditi takve razgovore sa običnom rajom a teško i sa nekim istitucionalnim teolozima i vjernicima...možda prije sa neki sufijom i sl. samo njih mnogi muslimani smatraju sektom.

Mislim da sam kao laik pokušao to objasniti najbolje što znam jer kao što si vidio iz vlastitog iskustva u razgovoru sa kršćanima to baš ne ide najbolje ni teolozima a što je po meni neoprostivo jer ako oni koji su pozvani učiti i podučavati to ne žele i ne rade ili to rade na način da ti citiraju katekizam itd. a sami ne znaju objasniti kako je crkva i oci došli do toga a to zato što je to zahtjeva veliku ljubav i napor u svakodnevnom isčitavanju crkvenih otaca..jer kako reče jedan veliki teolog .
"teologija je krvav posao"i nije za svakoga.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pet lis 18, 2019 19:42 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 1886
Ovakve nebuloze ne mislim više čitati i ubuduće će se odmah brisati.
Fazlija, zanemari u svojoj glavi plave patuljke i zelene jabuke koje govore, i vrati se u stvarnost. U stvarnosti ti nisi bog, nego Stvorenje, čovjek kojega Bog bezuvjetno voli. Samo to čini se ne doživljavaš.

Kopitar, već treći put se pozivaš na "iznimnog teologa Rangersa", već sam ti napisao da za takvoga nikad nisam čuo, a očito ni ne postoji. Da svaki put na to ne gubim vrijeme, možeš napisati što si to pročitao od "Rangersa", ili pak takav "istaknuti teolog" zapravo ne postoji.

Svatko tko želi može raspravljati o stvarnim i konkretnim katoličkim temama, pa možda će se naći i neki odgovor i neka korist od toga, a filozofiranje o zelenim jabukama u glavi i nepostojećim velikim teolozima će se ubuduće odmah brisati.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub lis 19, 2019 12:47 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 03, 2018 13:08
Postovi: 192
Lokacija: Donji Lapac
Ovakve nebuloze ne mislim više čitati i ubuduće će se odmah brisati.
Fazlija, zanemari u svojoj glavi plave patuljke i zelene jabuke koje govore, i vrati se u stvarnost. U stvarnosti ti nisi bog, nego Stvorenje, čovjek kojega Bog bezuvjetno voli. Samo to čini se ne doživljavaš.

Kopitar, već treći put se pozivaš na "iznimnog teologa Rangersa", već sam ti napisao da za takvoga nikad nisam čuo, a očito ni ne postoji. Da svaki put na to ne gubim vrijeme, možeš napisati što si to pročitao od "Rangersa", ili pak takav "istaknuti teolog" zapravo ne postoji.

Svatko tko želi može raspravljati o stvarnim i konkretnim katoličkim temama, pa možda će se naći i neki odgovor i neka korist od toga, a filozofiranje o zelenim jabukama u glavi i nepostojećim velikim teolozima će se ubuduće odmah brisati.


Pa zasto se ti stalno ljutis, pobogu?! Zasto si stalno tako namrgodjen i nezadovoljan? Da li je to odraz tvoje unutrasnje duhovne srece i ispunjenosti?

Stalno ti nesto smeta, stalno nesto prijetis drugim sugovornicima. To stvara vrlo nepoticajno ozracje za normalnu i uljudjenu raspravu. Konacno, ovo je dio foruma koji si ti sam rezervirao za teme vezane uz nekatolike, i zasto se sada ljutis kada katolici i nekatolici pristojno razgovaraju o nekim temama?!

Osim toga, zar ovo nije tema koju si ti sam otvorio i nazvao je Fazlijina misljenja... i sta sada jos ocekujes, da ces odredjivati Fazliji kakva ce misljenja dijeliti s drugima forumasima na temi koju si nazvao - Fazlijina misljenja?!

Nas dvojica vrlo lijepo i pristojno razgovaramo. Ne krsimo niti jedno pravilo ovog foruma.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub lis 19, 2019 14:52 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 1886
Nije rasprava o tebi ni o meni, nego o katoličkom nauku koji ti se ovdje pokušao razjasniti da se ne zatrpavaju ostale teme.
Teme vezane uz nekatolike nije mjesto za reklamiranje raznih vjerovanja i mišljenja, nego prilika za objašnjavanje katoličkog nauka.
Pošto nema ozbiljne i razumne rasprave oko toga zaključavam temu i nadam se da su se ranije na ovoj temi bar neki katolički stavovi ponešto objasnili.


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].  [ 51 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
cron
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr