Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Čet stu 14, 2019 17:12

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Odgovori  [ 57 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: Sub ožu 31, 2018 13:10 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 05, 2011 20:12
Postovi: 246
Lokacija: Poreč
+!
Malo mi je luckasto i blesavo, ako netko misli kako sam 'ja' neki 'guru',
dok piskaramo ovdje kako bi razmjenili mišljenja i tako se po mogućnosti obogaćivali oko shvaćanja Nauka Crkve.


DISTANCA

@Fazlija
Ne bih se štel mešati, ali, Dudek, ti si prav za prav nekak' malo čuden!
Greš k ovcami kak' v birtiju.
- Zar ne veš, da će ti cucek tur podrapati?
Prosim lepo, stani si mal' zdaljše!
(Neka mi kajkavci oproste!)

UPUTSTVO ZA UPORABU

Prije svega bi razuman čovjek trebao znati neke temeljne činjenice za čovjeka,
bez obzira gdje, kada i kako se rodio na ovome svijetu.
S rođenjem čovjeka nije došlo uputstvo za uporabu.
Barem meni nije poznat takav slučaj, da je netko pri porodu dobio upute za vidljivo i nevidljivo tijelo.
Na svijetu su razni običaji (uklanjanje nekih dijelova tijela kod curica i dječaka), a neki su i djelomično nestali (žrtvovanje bogovima),
ali ih još ima (Afrika - albino djeca, prvi zubi gornji,...).

NAUK

Crkva u Nauku nudi čak i pisana uputstva na temelju Objave.
Osobe s 'katoličkom odorom' prihvaćaju ili ne prihvaćaju te upute,
a oni, koji ih prihvate, to mogu činiti na ispravan ili djelomično ispravan način, ali mogu ih shvaćati i na veoma pogrešan i iskrivljen način.
Dakle, netko može imati 'katoličku odoru', a da ne poznavajući dobro 'alate' pravi štetu oko sebe i na sebi.
Zato i je kaos na 'ratištu iliti bojištu'.

Zato nije čudo, ako neki 'katolik' i nehotice 'ranjava svoje suborce'.
Neki su jednostavno aljkavi i površni.
Neki opet se odmetnu u 'zeleni kadar'.
Neki se malo trude, a neki se trude svojski kako bi bili 'profesionalci' u obuci i na terenu (minsko polje, razne prepreke, propaganda,...).

No, ima i onih, koji namjerno uzimaju 'katoličku odoru' samo kako bi mogli 'zaklati ovce'.

Tko ne svlada dobro 'gradivo' može kiksati (u prometu, u rukovanju s oružjem, u braku, u odgoju podmlatka,...).
Naravno, da može kiksati i tko je dobro svladao 'gradivo.

SAVJEST

Dio duhovnog tijela je 'savjest', koja se može i krivo oblikovati, ali ona uvijek postoji i čovjek je ne može odstraniti iz sebe ili potpuno ušutkati.


OSOBNI ODNOS I KOMUNIKACIJA

Može čovjek imati 12 kloniranih sinova, ali će svaki na svoj način imati odnos s ocem.
Komunikacija nije samo verbalna.


TAKMIČENJE

Izlišno je uopće pisati je li nešto točno ili djelomično točno,
a osobito gledati na 'vjernike' kao na takmičare u tome, tko je bolji u moralu i svetosti.
Na 'policama religiozne samoposluge' se reklamiraju razni 'super proizvodi poznatih religija',
ali se Ljubav (OtacSinDuhSveti) ne hvali niti reklamira,
pa makar ljudi postavljali križeve pored puteva i na uzvisinama i visokim kotama.

O, kako bi bilo super, kad bi 'čarobnim štapićem' čovjek postao moralan i svet, te tako napokon ljubio!!!


SKANDALOZNO

Čini mi se, kako je opet neki "moralni i sveti novinar" pisao o nekakvom skandalu (nevažno je li istinit potpuno ili djelomično ili je ipak laž).
Takvih novinara ima po svem svijetu, pa i u Hrvatskoj,
koji se trude tijekom cijele godine, a osobito za Božić i Uskrs 'katolike' učiti moralu i svetosti.
Takvi novinari neumorno mukotrpno rade na tome.
Možda se netko domisli, pa im podigne spomenik.
Zato uoči ovogodišnjeg Uskrsa pri kraju ovog članka koristim stari "vjernički pozdrav":
- Smrt skandalu, sloboda novinaru!

VOJNA TERMINOLOGIJA

Kad već pišem o napadanju, onda nekoliko pitanja:
- Koga će snajperista gađati, kad vidi neprijatelja:
a) zapovjednika ili
b) vojnika?

- Koga (meta) će snajperista gađati, kad vidi:
a) vojnika s običnom puškom ili
b) puškomitraljesca?

- Koje osobe 'vjernike' se medijski najviše napada po bilo kojoj osnovi (nauk, ponašanje,...),
naravno, ne računajući osobe 'ateiste' i 'agnostike'?

_________________
Tko se smiješi umjesto da bjesni, uvijek je onaj jači. - japanska

Dan bez osmijeha i čuđenja je bezlično siromašan dan.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto tra 03, 2018 21:30 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 03, 2018 13:08
Postovi: 192
Lokacija: Donji Lapac
Dragi moj Utopija, nisi mozda jos za nekog guruja, trebas ti jos dogurati do nekog Sjaji Babe... ali bi mogao biti sasvim dobar propovjednik. Dosta nadahnuto pises. Ides li ti ponekad po kucama :)


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri tra 04, 2018 19:55 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 05, 2011 20:12
Postovi: 246
Lokacija: Poreč
+!
Mt 23,8
Vi pak ne dajte se zvati 'Rabbi', jer jedan je Učitelj vaš, a svi ste vi braća.
Lk 6,40
Nije učenik nad učiteljem. Pa i tko je posve doučen, bit će samo kao njegov učitelj.


'Katolik' ('brat') ne bi smio težiti biti 'guru' ili 'reinkarnacija nekoga', a osobito neki "prorok", koji će fulati godinu svoje smrti.
Ne bi smio biti ni poput onih napornih "svjedoka".
'Katolik' i 'guru' su različiti u srži, jer im je 'temelj' različit,
a 'plodovi' bi se trebali vidjeti u konkretnoj svakodnevici.

Znam ići ponekad po jednoj tuđoj kući, kada čistim dimnjak jednoj ženi.
Sjetio sam se onog oglasa:
"Koljem po kućama. Alat nosim sa sobom."

_________________
Tko se smiješi umjesto da bjesni, uvijek je onaj jači. - japanska

Dan bez osmijeha i čuđenja je bezlično siromašan dan.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri tra 11, 2018 23:20 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 03, 2018 13:08
Postovi: 192
Lokacija: Donji Lapac
Kada govorimo o krscanstvu i istocnim religijama, ne znam da li ste primjetili da krscanstvo ustvari ima mnogo vise slicnosti s hinduizmom, nego s buddhizmom.

Prije svega, to je vjera u mogucnost utjelovljenja Bozanske sustine u zivom covjeku. To je koncepcija potpuno strana judaizmu, islamu i buddhizmu, a svojstvena samo hinduizmu i krscanstvu.

Nadalje, obje religije vjeruju da je ta osoba utjelovljenja Bozanskog duha upravo ucitelj i spasitelj covjecanstva. Obje takodjer naucavaju da je put predanosti upravo toj bozanskoj osobi put duhovnog izbavljenja. U tome je doista velika slicnost ove dvije religije.

Naravno, postoje i brojne razlike (inace bi ova dva religijska sustava bili jedno te isto). Hinduisti vjeruju da se Bog utjelovljuje u ljudskom obliku svaki puta kada istinska religija pocinje nastajati sa Zemlje, da zastiti postene i obnovi izvorno duhovno ucenje. Krscani, znamo, vjeruju da se to desilo samo jednom. Takodjer, osim puta predanosti i ljubavi prema spasitelju, hinduizam njeguje i brojne druge puteve oslobodjenja od kojih je najpoznatiji yoga.

Dakle, uspkos svojim razlikama, ove dvije svjetske religije imaju bitnih dodirnih tocaka. Kako se to odrazava na vase poimanje te dvije religije (kojima je posvecena ova tema), a kako na dozivljaj drugih religija?


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet tra 12, 2018 00:32 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 05, 2011 20:12
Postovi: 246
Lokacija: Poreč
+!
:oo

_________________
Tko se smiješi umjesto da bjesni, uvijek je onaj jači. - japanska

Dan bez osmijeha i čuđenja je bezlično siromašan dan.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub svi 12, 2018 08:39 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 03, 2018 13:08
Postovi: 192
Lokacija: Donji Lapac
+!
:oo


Nema tu mjesta cudjenju, dragi Utopija. Zar nije upravo Isus rekao da dolazi ispraviti zastranjenja koja su ucenjaci (farizeji?) unijeli u Mojsijev zakon? To je upravo uloga bozanskog utjelovanjenja u osobi ucitelja i u hinduizmu. Po tome doista ima velikih slicnosti izmedju ove dvije velike svjetske religije.

"Svaki put kada pravda opada, a bezakonje raste, ja se radjam u ovom svijetu da zastitim postene i obnovim Pravdu"... govori Krshna u Bhagavad Giti.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub kol 04, 2018 10:38 

Pridružen: Čet tra 26, 2018 14:48
Postovi: 263
utopija je napisao/la:
SAVJEST
Dio duhovnog tijela je 'savjest', koja se može i krivo oblikovati, ali ona uvijek postoji i čovjek je ne može odstraniti iz sebe ili potpuno ušutkati.


A ja dugo vremena postavljam pitanje gdje je nekim ljudima savjest i ono nešto unutar čovjeka što ti ne da da činiš loše, a upisujući ovdje u „tražilicu“, naišla sam na ovo.

E sad, djelomično se slažem, no onda imamo pitanje, što se dogodi da jednostavno postane čovjek bešćutan, zao?
Upućuje li to, kao što T. Ivančić kaže, na nedostatak duhovnog zdravlja? Naime, on kaže (usp. Susret sa živim Bogom) da je savjest izravna čovjekova veza s Bogom i u savjesti se čovjek osjeća odgovornim Nekome.
Frankl kaže: „Savjest je organ smisla“ te upozorava da čineći zlo, čovjek ugrožava svoju egzistenciju.

Jer ako je, a jest, savjet sveto i izvorno središte osobnosti, središte čovjeka (usp. Post 2,9 – „drvo spoznaje dobra i zla bilo je na sredini raja“) koje bi nam trebao govoriti da ne smijemo činiti zlo i da moramo činiti dobro – zašto neki čineći zlo ne osjećaju krivicu?

S druge strane, raspolažemo li savješću?
Naime, vidimo svakodnevno pluralizam razmišljanja (jedni smatraju rat opravdanim, drugi smatraju da se ne smije uzeti oružje u ruke, jedni smatraju da su predbračni odnosi normalan slijed ljubavi, drugi smatraju da su oni čisti egoizam itd.) što jasno pokazuje da ljudi svojom logikom ne mogu vidjeti što je u pojedinom slučaju ispravno.
No ipak, kršćani znaju da je samo jedan čovjek Istina i Put i da onaj koji ide za njim neće lutati u tami. I taj čovjek – Isus iz Nazareta je umro za te tvrdnje i nadvladao je smrt.

Pa se na kraju meni čini da je istinita ona da „Oni koji se bore protiv čudovišta (bez Isusa) moraju se pobrinuti da sami ne postanu čudovišta. Kada dugo gledate u ponor, ponor također gleda u vas." :roll:


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub ruj 01, 2018 10:47 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 03, 2018 13:08
Postovi: 192
Lokacija: Donji Lapac
što se dogodi da jednostavno postane čovjek bešćutan, zao?


Ako cemo odgovarati u kategorijama zadane teme, odnosa krscanstva i isticnih religija... onda mogu reci samo dvije stvari.

Prva je da po vjerovanju istocnih religija (yoga, budizam i sl.) pad u grijeh proizlazi iz neznanja. Neznanje dolazi uslijed zaokupljenosti svijesti vanjskim utiscima koje um dobiva preko cula. Ukoliko je svijest previse zavedena culnim podrazajima, gubi utemeljenje u duhu i javlja se sklonost da duhovne vrijednosti (postenje, sluzenje drugima, ljubav) mijenja za nesto tvarno i prolazno (novac, ugled, slavu, moc).

Na tom tragu Patanjali, autor Yoga Sutri kaze: "Yoga je obuzdanost vrtnji uma. Tada svijest obitava u svojem izvornom stanju. Inace se poistovjecuje s podrazajima." Upravo zbog tih poistovjecenja s podrazajima se radja neznanje, a uslijed njega i sklonost grijehu.

Druga stvar koja mi se cini zanimljiva za usporedbu krscanstva s istocnim religijama jeste misticno iskustvo Karmelicana (Ivana od Kriza i Tereze Avilske). Kod njih nalazimo slicno iskustvo ociscenja duse kroz putovanje iz mraka do svjetla pa sve do potpunog sjedinjenja s Bogom. Sve dok je dusa u mraku i patnji, ona cini greske i moze nazadovati. Vrlo cesto se upravo karmelicanski radovi uzimaju kao tocka dijaloga s misticnim iskustvima istoka. Nazalost, ja sam karmelicanske autore citao prije vise od desetak ili dvadesetak godina i sada ne bih mogao iz glave izbaciti neki dobar citat. Ali se nadam da ima tu forumasa koji znaju mnogo vise o karmelicanskoj duhovnosti. Doista bi prilozi na tu temu bili vrijedan doprinos temi o tockama dodira krscanstva i religija istoka.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Ned ruj 02, 2018 06:31 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 412

Ako cemo odgovarati u kategorijama zadane teme, odnosa krscanstva i isticnih religija... onda mogu reci samo dvije stvari.

Prva je da po vjerovanju istocnih religija (yoga, budizam i sl.) pad u grijeh proizlazi iz neznanja. Neznanje dolazi uslijed zaokupljenosti svijesti vanjskim utiscima koje um dobiva preko cula. Ukoliko je svijest previse zavedena culnim podrazajima, gubi utemeljenje u duhu i javlja se sklonost da duhovne vrijednosti (postenje, sluzenje drugima, ljubav) mijenja za nesto tvarno i prolazno (novac, ugled, slavu, moc).

Na tom tragu Patanjali, autor Yoga Sutri kaze: "Yoga je obuzdanost vrtnji uma. Tada svijest obitava u svojem izvornom stanju. Inace se poistovjecuje s podrazajima." Upravo zbog tih poistovjecenja s podrazajima se radja neznanje, a uslijed njega i sklonost grijehu.

Druga stvar koja mi se cini zanimljiva za usporedbu krscanstva s istocnim religijama jeste misticno iskustvo Karmelicana (Ivana od Kriza i Tereze Avilske). Kod njih nalazimo slicno iskustvo ociscenja duse kroz putovanje iz mraka do svjetla pa sve do potpunog sjedinjenja s Bogom. Sve dok je dusa u mraku i patnji, ona cini greske i moze nazadovati. Vrlo cesto se upravo karmelicanski radovi uzimaju kao tocka dijaloga s misticnim iskustvima istoka. Nazalost, ja sam karmelicanske autore citao prije vise od desetak ili dvadesetak godina i sada ne bih mogao iz glave izbaciti neki dobar citat. Ali se nadam da ima tu forumasa koji znaju mnogo vise o karmelicanskoj duhovnosti. Doista bi prilozi na tu temu bili vrijedan doprinos temi o tockama dodira krscanstva i religija istoka.


Dobro si upoznat sa misticizmom bolje od većine katolika.

Ovo što prolaze Yogiji je vjerovatno prvi stupanj tamne noći tu.tamna noć duše gdje se pročišćuju niže duševni elementi tj. osjetilne funkcije a kasnije čak i ono što ti nazivaš i slobodnim umom ili duh i to je vrhunski teško i samo vrlo rijetki ovo prolaze.
Imaš kod pravoslavnih sv. Siluans Atonskog .
On to opisuje sa:
Drži um svoj u Adu i neočajavaj.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Ned ruj 02, 2018 10:08 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 03, 2018 13:08
Postovi: 192
Lokacija: Donji Lapac
Da, ima tu mnogo bliskih iskustva izmedju mistika istoka i zapada. Oni ustvari govore o istome, samo temeljne istine nazivaju drugim rijecima. Jer razumno je za pretpostaviti da je ljudska psiha jednaka pa je i put psiholoskog prociscavanja slican.

Na znam za tog pravoslavnog sveca kojeg navodis, ali njegova izjava - drzi svoj um u Adu i ne ocajavaj - je jako slicna budistickoj meditaciji. Pretpostavljam da je Ad, Had ustvari pakao. To je posve u duhu istocnjacke meditacije. Ravnodusno promatrati sadrzaje svijesti (ma kakvi god oni bili pa i one najbolnije) sve dok se ti sadrzaji sami od sebe ne prociste. Sve dok potiskujemo bilo koji sadrzaj, mi mu dajemo novu snagu. Medjutim, ako se umni sadrzaji (misli, osjecaji) posmatraju bez emotivnog ucesca, oni postaju upravo ono sto i jesu po svojoj prirodi: prolazni, prazni i nezadovoljavajuci. Tada ih se mozemo osloboditi.

Mislim da i karmelicani upravo zato to razdoblje prociscavanja nazivaju tamna noc duse ili tako nekako, jer je taj proces cesto bolan, tezak i cini se naizgled kao potpuno beznadezan. Bilo bi jako dobro kada bi netko tko zna malo o karmelicanskom (ili pravoslavnom) misticizmu napisao koju rijec, jer bi smo vrlo lako kroz dijalog i usporedbu istocnih i zapadnih iskustava i pristupa (tome i sluzi ova tema na forumu, zar ne?) dosli do uvida da se radi o vrlo slicnom iskustvu, ako ne i o posve istom putu duhovnog prociscavanja.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon ruj 03, 2018 08:08 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 412
Da, ima tu mnogo bliskih iskustva izmedju mistika istoka i zapada. Oni ustvari govore o istome, samo temeljne istine nazivaju drugim rijecima. Jer razumno je za pretpostaviti da je ljudska psiha jednaka pa je i put psiholoskog prociscavanja slican.

Najbolji put je razgovor i razmjena iskustava...
Imaš katoličkog mistika monaha trapistu Tomasa Mertona koji je razmjenjivao zajednička iskustva sa monasima istoka.


Pretpostavljam da je Ad, Had ustvari pakao. To je posve u duhu istocnjacke meditacije.

Tako je ...sad možeš zamisliti svetac je doista vjerovao da je za njega sve izgubljeno tj. da je promašio svoj cilj...te se duhovno nalazio u paklu.
Mnogi bi u tom stanju izgubili razum , zato to nije za svakoga.
Vjerovatno si čuo za isihaste koji primjenjuju Isusovu molitvu , molitva koja dužim prakticiranjem dovodi osobu u neprestanu molitvu srca.
Ovdje vidimo dosta sličnosti sa praksom istočnih duhovnosti.
Više o tome možeš saznati na pravoslavnom forumu 'žive reči utehe' jer tamo imaš veliki profil stručnjaka iz svih područija.

dosli do uvida da se radi o vrlo slicnom iskustvu, ako ne i o posve istom putu duhovnog prociscavanja.

Zajedničkog iskustva u ovom sigurno ima i može biti od pomoći kao što je kršćanstvu bilo od pomoći i antička filozofija .

Međutim cilj za kršćane i istočne religije je potpuno različit
a to je za nas kršćane i najvažnije zato možemo biti slobodni u prihvaćanju svega što je korisno iz svih religija i duhovnosti svijeta u tehničkom smislu.

Ali isto tako da se nezavaravamo da običan i priprost čovjek vršenjem svojih uobičajenih dužnosti može jednako dostići razinu kao i ove vrhunske askete.

Sv. Ivan od Križa je govorio o jednoj domaćici kojoj je bio duhovnik da je na tom putu i cilju otišla dalje od njega.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon ruj 03, 2018 23:13 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 03, 2018 13:08
Postovi: 192
Lokacija: Donji Lapac
Imaš katoličkog mistika monaha trapistu Tomasa Mertona koji je razmjenjivao zajednička iskustva sa monasima istoka.


Pokusat cu naci nesto od njega, hvala!

Tako je ...sad možeš zamisliti svetac je doista vjerovao da je za njega sve izgubljeno tj. da je promašio svoj cilj...te se duhovno nalazio u paklu.
Mnogi bi u tom stanju izgubili razum , zato to nije za svakoga.


Da, tamna noc duse. To se polako uvjezbava u svakoj budistickoj meditaciji.

Vjerovatno si čuo za isihaste koji primjenjuju Isusovu molitvu , molitva koja dužim prakticiranjem dovodi osobu u neprestanu molitvu srca.
Ovdje vidimo dosta sličnosti sa praksom istočnih duhovnosti.


Da, ponavljanje mantre. To radi na istom nacelu.

Više o tome možeš saznati na pravoslavnom forumu 'žive reči utehe' jer tamo imaš veliki profil stručnjaka iz svih područija.


Uh, mislim da mi je dosta ovaj du'ovni forum. Ne treba mi jos jedan na kojem bih se natezao s ljudima ispunjenim strahom i praznovjerjem.

Međutim cilj za kršćane i istočne religije je potpuno različit, a to je za nas kršćane i najvažnije zato možemo biti slobodni u prihvaćanju svega što je korisno iz svih religija i duhovnosti svijeta u tehničkom smislu.


Otvorenost prema iskustvima drugih je svakako pohvalna, ali nisam bas shvatio da je duhovni cilj krscana drugaciji od drugih religija. Pojasni molim te.

Sv. Ivan od Križa je govorio o jednoj domaćici kojoj je bio duhovnik da je na tom putu i cilju otišla dalje od njega.


To je vrlo osobno. Redovnicki zivot svakako daje vise vremena za bavljenje duhovnoscu, ali ima vec gotovo potpuno prosvjetljenih ljudi koji mogu vrhunske spoznaje postici i iz obicnog zivota.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub lis 20, 2018 13:26 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 03, 2018 13:08
Postovi: 192
Lokacija: Donji Lapac
Slika

Ne znam da li ste znali da u Americi postoji ne samo forum, nego i radio stanica pod nazivom Katolicki odgovori na kojoj je isto bilo postavljeno pitanje o odnosu katolicke vjere i istocnjackih ucenja, i evo sto je bio odgovor tamosnjih strucnjaka i voditelja...

Radio Katolicki odgovori o budizmu


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sub lis 20, 2018 21:42 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 3126
Slika

Ne znam da li ste znali da u Americi postoji ne samo forum, nego i radio stanica pod nazivom Katolicki odgovori na kojoj je isto bilo postavljeno pitanje o odnosu katolicke vjere i istocnjackih ucenja, i evo sto je bio odgovor tamosnjih strucnjaka i voditelja...

Radio Katolicki odgovori o budizmu

Jimmy Akin je u toj emisiji jako dobro odgovorio (i inače je dosljedan i precizan, a ne vrijeđa nikoga). Poslušala sam jer je i mene zanimalo, na toj stranici su najbolji američki apologeti (velik dio njih su obraćenici s protestantizma), a obuhvaćaju širok raspon vjerskih tema (uključujući i naše hrvatske jade)... :wink:


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon lis 22, 2018 21:10 
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 03, 2018 13:08
Postovi: 192
Lokacija: Donji Lapac
Jimmy Akin je u toj emisiji jako dobro odgovorio (i inače je dosljedan i precizan, a ne vrijeđa nikoga). Poslušala sam jer je i mene zanimalo, na toj stranici su najbolji američki apologeti (velik dio njih su obraćenici s protestantizma), a obuhvaćaju širok raspon vjerskih tema (uključujući i naše hrvatske jade)... :wink:


Mada je doduse krivo rekao da je Buddha bio agnostik. Stvar je u tome sto se Buddha odbio izjasniti po pitanju postojanja Boga. Nije tvrdio da ne zna (pa time ne bi bio agnostik), nego je tvrdio da je to pitanje izvan domasaja ljudskog uma i da na njega nema smisla ni traziti odgovor.

Kasniji budizma (mahayana) takodjer nije politeizam kako je rekao ovaj govornik, jer bozanstva koja se tu priznaju da postoje ustvari ne bi bila neki stvoritelji svijeta. Nego vise kao andjeli kod nas. Isto bica koja su stvorena.

Ali sve u svemu, vrlo pristojan odgovor, slazem se :)


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 57 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4  Sljedeće

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr